2017-07-03, 01:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror att det har skickats iväg små fragment av avskrapet/blodet som hittades under naglarna på Aki. Ivägskickade för analys utomlands där mer avancerade laboratorier klarar av att DNA bestämma från ytterst små mängder. En analys som kan ta lång tid, flera månader.

Om man lyckats med detta kommer dessa provsvar kanske finnas lagom till HR-förhandlingarna?

När det gäller hänvisning var referatet i mitt inlägg nr 28855 ur denna tyska artikel:

"Der Tot Im Wasser" utgiven av Rechtsmedizin an der Uni.Klinik Düsseldorf.
Författare: Wolfgang Huckenbeck Michael Tsokos Claus-Martin Muth.
Tyvärr finner jag inget årtal angivet.

Tack!
Artikeln är från 2003/2004.
Citera
2017-07-03, 01:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
JM bönar alltså om den stora 7:an samt att hon är,psykiskt sjuk och vill pronto bli inlagd!

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=416

Man måste vara medlem för att kunna se. Kan du ta en skärmdump eller citera det du vill diskutera.
Citera
2017-07-03, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det där har jag funderat mycket på.
Finns ett högt andrahandsvärde att sälja viss medicin ,så inte så svårt tro att Johanna gjort detta.Som den driftiga entreprenör hon är,så försöker hon göra pengar på allt.

Johanna själv har sagt i förhör att hon inte ens dricker alkohol,än mindre drogar,men andra vittnar om att hon i vart fall tyckte om att dricka bubbelvin.Inte helt långsökt att fundera på om hon även "självmedicinerade" med diverse,alkohol,droger,läkemedel.

Hon har själv arbetat inom "sociala",och vet att man naturligtvis aldrig får nämna minsta lilla om vare sig alkohol eller annat.
Jag tror att Johanna har "självmedicinerat" de sista åren,och det har blivit förödande med det facit vi har.
Hon kan lika gärna ha härbärgerat åt nån, utifrån tanken att risken är minimal gällande husrannsakan hos en sexbarnsmor som arbetar som socionom.
Nu la sig dock Aki i det hela efter att det försvann över 100k på hans konto och man kan undra hur i hela friden hon hann få bort skiten. Varnad lär hon ha blivit isf. och jag tror knappast det är av anmälaren själv. ..
Citera
2017-07-03, 01:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I förhör återger systern Saija att tablettkartor återfanns av hans far i en flyttkartong där det även låg barnstrumpor - vem är resterande information ifrån att det pappan fann var narkotikaklassat?

Samma syster uppger fortsättningsvis att Aki sagt att en man på hennes jobb på soc, E-tuna, som hon får medel från (mediciner, droger).

Aki själv hade sagt till systern Tuija vid nåt tillfälle att han hittat narkotika hemma och rådgjort vad han skulle göra.

Kanske samma tillfälle som han anmälde henne? Han borde varit uppriktigt rädd att hon använde sakerna på hans barn.
Citera
2017-07-03, 01:33
Medlem
lasternassummas avatar
"Är det hon, nu igen?"
Hur många gånger har JM överklagat häktning till HR?
Nu senast överklagade hon tingsrättens beslut om fortsatta restriktioner.
Hovrätten avslog JMs överklagande.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/fortsatta-restriktioner-for-42-aringen

Om några veckor har vi resultatet av RPU för JM och MR. Jag gissar att ingen av dom blir dömd till rättspsykiatrisk vård. I så fall blir det fängelse. JM kommer garanterat att överklaga.
Hur kommer HR att reagera? "Är det hon, nu igen?"

Ektemannen ble druknet, faren stukket i hjel og moren forsøkt drept: Dette er «Arbogakvinnan»
Våra vänner i Norge, som ju faktiskt infångade JM och MR i Trondheim, följer fallet lite ibland. Här är det Dagbladet som noterar att de tu ligger illa till nu och att Anki och UF med familj varit tvungna att gömma sig för JM eller hennes torpeder.

"Onsdag denne uka fant Västmanlands tingsrätt Johanna Möller skyldig i både å stå bak drukning på ektemannen, og for å ha planlagt og fått sin unge elsker til å drepe faren."

"Under rettsforhandlingene kom det fram at moren og søsteren til «Arboga-kvinnan» i perioder hadde vært nødt til å oppholde seg på hemmelige adresser med politibeskyttelse, fordi det var frykt for at personer tilknyttet datteren kunne angripe dem."

http://www.dagbladet.no/nyheter/ektemannen-ble-druknet-faren-stukket-i-hjel-og-moren-forsokt-drept-dette-er-arbogakvinnan/68463292

Citera
2017-07-03, 01:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske samma tillfälle som han anmälde henne? Han borde varit uppriktigt rädd att hon använde sakerna på hans barn.
Det tror jag inte han var rädd för, känns mer som motangrepp då anmälan sker samtidigt som pengarna försvinner. Jag tror han hade aning om trafiken i lägenheten, även om det inte var full insyn. JM är knappast diskret med sina förehavanden internt, barnen ser hon ju som potentiella hitman och pistolleverenatörer så härbärgera droger åt nån kran lär väl inte vara så märkvärdigt i hennes värld om så är fallet. Men jag skulle tippa att Aki gjorde sig rätt impopulär med denna anmälan.
Senast redigerad av develi 2017-07-03 kl. 01:42.
Citera
2017-07-03, 01:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Lite kort: Aki anmälde JM för narkotikabrott (samtidigt som bedrägeri 128k i mars) men vid husrannsakan hittades inget. Hon kontrar med falsk tillvitelse och sen i april att han stulit smycken för 70-80k.

Tack ja det blir ju snabbt lite grisigt...

70-80k var väl precis vad JM var skyldig JJ lite senare? Passande. Taxan för hitmen? Som skjuter utanför?

Det är ett getingbo. Bara att ge upp.

Vi får väl tro att polisen gjorde vad de kunde för att samla bevis efter Aki.
Citera
2017-07-03, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack ja det blir ju snabbt lite grisigt...
70-80k var väl precis vad JM var skyldig JJ lite senare? Passande. Taxan för hitmen? Som skjuter utanför?
Det är ett getingbo. Bara att ge upp.
Vi får väl tro att polisen gjorde vad de kunde för att samla bevis efter Aki.
Ja, det finns nog långt mer än att bara ha kikat in i bikupan där drottningen sitter med sina drönare..
Jösses vilket leverne.
Citera
2017-07-03, 02:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det tror jag inte han var rädd för, känns mer som motangrepp då anmälan sker samtidigt som pengarna försvinner. Jag tror han hade aning om trafiken i lägenheten, även om det inte var full insyn. JM är knappast diskret med sina förehavanden internt, barnen ser hon ju som potentiella hitman och pistolleverenatörer så härbärgera droger åt nån kran lär väl inte vara så märkvärdigt i hennes värld om så är fallet. Men jag skulle tippa att Aki gjorde sig rätt impopulär med denna anmälan.

Som sagt, jo.
Citera
2017-07-03, 02:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det där har jag funderat mycket på.
Finns ett högt andrahandsvärde att sälja viss medicin ,så inte så svårt tro att Johanna gjort detta.Som den driftiga entreprenör hon är,så försöker hon göra pengar på allt.

Johanna själv har sagt i förhör att hon inte ens dricker alkohol,än mindre drogar,men andra vittnar om att hon i vart fall tyckte om att dricka bubbelvin.Inte helt långsökt att fundera på om hon även "självmedicinerade" med diverse,alkohol,droger,läkemedel.

Hon har själv arbetat inom "sociala",och vet att man naturligtvis aldrig får nämna minsta lilla om vare sig alkohol eller annat.
Jag tror att Johanna har "självmedicinerat" de sista åren,och det har blivit förödande med det facit vi har.

Ja, och väldigt många som jobbar inom det "sociala" har tillgång till både UP-stickor och labanalyser (om ex JM bedrägligt använder någon klients namn på en labbförfrågan), hon är ju lite känd numera för bedrägeri och förfalskningar av namnunderskrifter och person i familjehemsutredning

Hon kan ju ha testat Akis urin under sina drogexperiment för att se vad som syns vid test eller inte.
Citera
2017-07-03, 02:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt, jo.
Hon må vara manipulativ men jag begriper ändå inte hur grovmaskigt nätet är.
Jag kan knappast tro att Aki gör en anmälan som är tagen ur luften med tanke på allt det andra han sagt om droginnehav och likaså detta med strumpkartongen i källaren.
Men jag begriper inte hur hon då hann att få undan det hela. Får hon insiderinfo?
Han anmäler den 9 mars, det är husrannsakan och de finner ingenting. Den 10 mars motanmäler hon honom för falsk tillvitelse.
Citera
2017-07-03, 02:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hon kan lika gärna ha härbärgerat åt nån, utifrån tanken att risken är minimal gällande husrannsakan hos en sexbarnsmor som arbetar som socionom.
Nu la sig dock Aki i det hela efter att det försvann över 100k på hans konto och man kan undra hur i hela friden hon hann få bort skiten. Varnad lär hon ha blivit isf. och jag tror knappast det är av anmälaren själv. ..

Jaa, det var sjutton vad hon flyger under radarn hela tiden när det gäller E-tunapolisen . Med 2 kända knarkande telningar i hemmet så borde polisen ha varit i hennes hem innan anmälaren hunnit lägga på luren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in