2017-07-02, 11:45
Medlem
Idag drar U19-EM i Georgien igång, en ofta trevlig turnering med många spännande talanger. Det är ju såklart extra roligt att Sverige är med för första gången sedan 1999 i dessa sammanhang och första gången sedan 1994 som Sverige har kvalat in. Då hade Sverige ett lag med spelare som Magnus Pehrsson, Christoffer Andersson, Jörgen Pettersson och Erik Wahlstedt. Det är ju inte FIFA-datum nu, så Sverige kommer ju knappast med sitt bästa lag. Tror fortfarande på en bra turnering för svensk del. Vad tror ni?
Citera
2017-07-02, 12:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag är inte så förhoppningsfull, men det kanske är för att jag har dålig koll på laget. Men det känns som att dom som borde ha varit med här, så som Asoro, Isak, Habsankanovic som valde bort Sverige etc, Svanberg som jag antar att MFF inte släppte? osv... Det blir svårt för ett litet fotbollsland som Sverige att avvara sådana spelare. Länder som Tyskland och Holland har alltid en till kvalitetslirare som kan fylla i, när klubbar säger nej för att det inte är FIFA-datum, eller för att spelaren spelade U21 istället.
Citera
2017-07-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag är inte så förhoppningsfull, men det kanske är för att jag har dålig koll på laget. Men det känns som att dom som borde ha varit med här, så som Asoro, Isak, Habsankanovic som valde bort Sverige etc, Svanberg som jag antar att MFF inte släppte? osv... Det blir svårt för ett litet fotbollsland som Sverige att avvara sådana spelare. Länder som Tyskland och Holland har alltid en till kvalitetslirare som kan fylla i, när klubbar säger nej för att det inte är FIFA-datum, eller för att spelaren spelade U21 istället.
Verkligen. Listan kan fyllas på med Pontus Dahlberg, Dennis Hadžikadunić, Svante Ingelsson, Felix Beijmo, Marcus Degerlund, Leo Bengtsson, August Erlingmark och Daleho Irandust. Nästan en hel startelva alltså. Tunga avbräck för Sverige.
Citera
2017-07-02, 13:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Verkligen. Listan kan fyllas på med Pontus Dahlberg, Dennis Hadžikadunić, Svante Ingelsson, Felix Beijmo, Marcus Degerlund, Leo Bengtsson, August Erlingmark och Daleho Irandust. Nästan en hel startelva alltså. Tunga avbräck för Sverige.

Oj, det är ju nästan som i OS...
Citera
2017-07-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Mattias Svanberg glömde du, så jävla trist är det.
Hade alla dom här varit med så hade vi kunnat vinna turneringen.
Nu har vi massa Superettan spelare och några från engelska ungdomslag.
Nej detta blir respass i gruppen.
Citera
2017-07-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Oj, det är ju nästan som i OS...

Inte riktigt, Var väl nästan två landslag om inte mer som blev stoppade från OS.
Citera
2017-07-02, 14:25
Medlem
Korders avatar
Ja det ska väl mycket till för att man ska kunna prestera något märkvärdigt när dussinet givna spelare är borta av diverse anledningar. Jag har ingen koll på de andra lagens trupper, men kan tänka mig att betydligt färre frånfällen skett där i och med att övriga ligor i Europa har sommaruppehåll.

Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!

Nej, Svanberg nämndes av snubben han citerade. Inte glömd.
Citera
2017-07-02, 14:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Nej, för honom nämnde jag. Han sa vilka jag missade.

Citat:
Inte riktigt, Var väl nästan två landslag om inte mer som blev stoppade från OS.

Visst. Å andra sidan fanns det mer att välja av då. Jag tror det här är minst lika kännbart.
Citera
2017-07-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja det ska väl mycket till för att man ska kunna prestera något märkvärdigt när dussinet givna spelare är borta av diverse anledningar. Jag har ingen koll på de andra lagens trupper, men kan tänka mig att betydligt färre frånfällen skett där i och med att övriga ligor i Europa har sommaruppehåll.

Nej, Svanberg nämndes av snubben han citerade. Inte glömd.

Du kan kolla andra lags trupper på wiki-sidan för U-19 EM.
Inga imponerande trupper från något lag.
Citera
2017-07-02, 14:46
Medlem
Citat:
Du kan kolla andra lags trupper på wiki-sidan för U-19 EM.
Inga imponerande trupper från något lag.

Tycker det är lite synd endå.

Jag förstår förstås klubbarna I Sverige som inte vågar släppa sina talanger iväg från matcher i 2a halvan av säsongen men med hysterin kring unga talanger och efter u21 EMs framgång 2015 är det ett enorm motivationsverktyg och bra erfarenhet.

Dessutom duglig marknadsföring av deras talanger, dock inte så stort som u21 osv.

Isak & Asoro som spelar i ungdomslag (knappt) borde ju hoppa på detta men ja de är klart Asoro föredrar u21 och gloryn & prestationen kring u19 är väl inte särskiljt märkbar.
Senast redigerad av znorlax 2017-07-02 kl. 14:52.
Citera
2017-07-02, 16:02
Medlem
Inleder väldigt piggt men värmen tar lite hårt och man tappar tempo efter ca 15-17min.

I övrigt tycker jag Jesper karlsson är väldigt imponerande med bollen. Även väldigt stark i närduellerna trotts sin mindre storlek. Hade hoppats att han skulle få fortsätta sin utveckling med mycket speltid i Elfsborg.

Flera intressanta gubbar i denna truppen med så det är kul att bara få se dem lira lite.
Senast redigerad av znorlax 2017-07-02 kl. 16:07.
Citera
2017-07-02, 16:35
Medlem
foool13s avatar
Nästan bättre att vi gör en matchtråd av detta..

Alla Matcher:
(FB) U19-em 2017, alla matcher.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här