Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Jag är för gammal, orkar inte med sånt där. Det måste väl finnas taskspelare och de gör väl någon nytta genom att göra klart vart de breda farlederna går. Och omvänt tydliggör vad som kittlar folks (verklighetsflyende) nyfikenhet när allt annat sanktionerat framstår som för tryggt och tillrättalagt, trots tillvarons "orättvisor" och brutalitet. De kanske rent av fungerar introducerande till läsande och reflekterande, men man måste ju få lov att växa ifrån hela geschäftet -- även de som står och pekar.
Ja vem vill orka?
Samtidigt illlustrerar det genomslagskraften hos de moderna medierna, spridningseffkterna av både innehåll och metod. Det återspeglas även i denna tråd, där det också förekommer en del taskspeleri av det mer baklagliga slaget. Personligen tycker jag att tråden gick ur spår för flera månader sedan då seriösa frågor om när, var, hur, av vem och varför ersattes av ett nästan liturgiskt ryande och gråtande under ledning av ett par försångare - med åtföljande åthutningar åt dem som inte stämde in i körerna. Vad skulle Freud ha tänkt om den saken? Eller moderna socialpsykologer?
Det viktiga ifrågasättandet av utredningarnas kvalitet skämdes av låga, fula påhopp till höger och vänster i stället för att i sig, som sådana, kräva en uppstramning och vi har nu en fullständigt babblig tråd där substans blivit väl dold och ingen orkar snåra sig igenom. Jag gör det inte i alla fall.
Jag själv är inte juridiskt kunnig, men har slutat ställa mina frågor. Jag vågar mig däremot på att fundera över de praktiska och faktiska omständigheterna, men ids inte säga särskilt mycket om dem heller. Därför blir det inte av att jag frågar varför du funderar på hur plaster fäller färg?
För att man i stället för att använda den i filmvärlden så obligatoriska trasan i munnen tog till med en tillgänglig plastbit, som blev till oförutsedd hjälp när det gällde att kväva Aki? Eller något i den stilen?