2017-07-01, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tycker du att var, när och varför är oklara?
Exakt hur kan jag så klart inte svara på, det får du nog fråga JM om. Att det inte gått till så som scenen arrangerats är iaf uppenbart. Om man inte vill bortförklara kiselalgsexperterns/rättsläkarens utlåtanden som 'skvaller' förstås. Och har oändligt överseende med fårmaterskans krumbukter och uppenbara lögner.

Vi får se vad som händer efter RPU:n och ev överklagan. Du verkar hoppas på ett liknande utfall som för en annan 'otursförföljd' storljugare (Mats Alm), men vi får väl se. Känslan är att det kommer att skvallras även i HR.
Inte åk heller. Där ligger problemet dom når inte alls upp vilket kommer visa sig.
Citera
2017-07-01, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Fortsätt spela stöddig du, men se du kommer ingen vart.

Så här.
Eftersom åkl plädderade för kvävning (och här får du använda vilken påhittad metod du vill) så går det tvärtemot drunkning avseende kiselalger.
Kiselalgernas låga antal använder åkl för ge stöd åt att det inte är en drunkningsolycka, dvs ett mord som inte skett I Hjälmaren.

Åkl är schakmatt..

Antingen är vattnet från Hjälmaren
Åkl: kvävd till döds, slängd i Hjälmaren som då måste kunna ha endast 3 kiselalger
Försvar: drunkning i Hjälmaren kan ej uteslutas

eller

Antingen är vattnet från kräftlåda/barnpool
Åkl: dränkt till döds, slängd i Hjälmaren
Försvar: kvävning kan ej uteslutas påstår åkl

Det behövs ingen kiselalgexpert, enbart sunt förnuft på en 5e-klassares nivå men det missad åkl.
Schakmatt är ett välvalt ord för hur man än vrider på detta lyckas dom inte få ihop detta med kvävning och hjälmaren. För att få ihop detta borde han kvävts sen en omgång via barnpoolen för att sist slängas i hjälmaren alternativt så gäller archimedes princip av åk. Det var väl nån fjant som satt i tråden och sa att fahlander var lite trögstarat men att han sen skulle det plockas fram rävar. Vilken räv han plockade fram
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-01 kl. 18:22.
Citera
2017-07-01, 18:17
Medlem
Angående aspiration så är det inte ovanligt med kombination alkohol och lugnande mediciner.
En aspiration ger utslag för kvävning när kräkningen går ner i lungorna

Jag vet en person som tog sitt liv med kombinationen alkohol och lugnande mediciner. Personen intog av Primperan mot illamående. För hen ville inte dö i sina uppkastningar. Ville endast få en rofylld död.

I detta fall lutar det på något predikat som är svårt att analysera på rättsmedicinska. Som även gör att man blir lealös.
Kanske får vi lösningen från andra framstående rättsmedicinares laboratorium utanför Sveriges gränser.
Citera
2017-07-01, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Schakmatt är ett välvalt ord för hur man än vrider på detta lyckas dom inte få ihop detta med kvävning och hjälmaren. För att få ihop detta borde han kvävts sen en omgång via barnpoolen för att sist slängas i hjälmaren alternativt så gäller archimedes princip av åk. Det var väl nån fjant som satt i tråden och sa att fahlander var lite trögstarat men att han sen skulle det plockas fram rävar. Vilken räv han plockade fram
Med tanke att åkl försatte sig själv i schackmatt genom att lägga till kvävning så var det allt en skabbig räv fjanten beskrev. Satan så korkat.
Citera
2017-07-01, 18:26
Medlem
Tänk på serien" Breaking Bad".
Där han låter kompisens flickvän kräkas så hon kvävs av sina spyor och dör.
Citera
2017-07-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Drunkningen av den lille tvillingpojken (om jag inte vänder på olycksbarnen nu) ska ha varit i "Äppelviken" eller vad det hette, ett hus/gård JM hade tillsammans med PG......just det "Jajamänsan, yes" (AG)s pappa.

PG begärde sedan inte, eller brydde sig inte om att ta ut halva vinsten när stället såldes......vid separationen.

Det andra fosterbarnet ska ha dött under "konstiga omständigheter" då JM bodde på Vedbergsgatan, jag vet inte vem hon skulle ha bott med då, kanske NK? Eller polisen JN......
Jag hoppas man utreder dessa dödsfall!
Citera
2017-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är för gammal, orkar inte med sånt där. Det måste väl finnas taskspelare och de gör väl någon nytta genom att göra klart vart de breda farlederna går. Och omvänt tydliggör vad som kittlar folks (verklighetsflyende) nyfikenhet när allt annat sanktionerat framstår som för tryggt och tillrättalagt, trots tillvarons "orättvisor" och brutalitet. De kanske rent av fungerar introducerande till läsande och reflekterande, men man måste ju få lov att växa ifrån hela geschäftet -- även de som står och pekar.
Ja vem vill orka?
Samtidigt illlustrerar det genomslagskraften hos de moderna medierna, spridningseffkterna av både innehåll och metod. Det återspeglas även i denna tråd, där det också förekommer en del taskspeleri av det mer baklagliga slaget. Personligen tycker jag att tråden gick ur spår för flera månader sedan då seriösa frågor om när, var, hur, av vem och varför ersattes av ett nästan liturgiskt ryande och gråtande under ledning av ett par försångare - med åtföljande åthutningar åt dem som inte stämde in i körerna. Vad skulle Freud ha tänkt om den saken? Eller moderna socialpsykologer?

Det viktiga ifrågasättandet av utredningarnas kvalitet skämdes av låga, fula påhopp till höger och vänster i stället för att i sig, som sådana, kräva en uppstramning och vi har nu en fullständigt babblig tråd där substans blivit väl dold och ingen orkar snåra sig igenom. Jag gör det inte i alla fall.

Jag själv är inte juridiskt kunnig, men har slutat ställa mina frågor. Jag vågar mig däremot på att fundera över de praktiska och faktiska omständigheterna, men ids inte säga särskilt mycket om dem heller. Därför blir det inte av att jag frågar varför du funderar på hur plaster fäller färg?
För att man i stället för att använda den i filmvärlden så obligatoriska trasan i munnen tog till med en tillgänglig plastbit, som blev till oförutsedd hjälp när det gällde att kväva Aki? Eller något i den stilen?
Senast redigerad av tantigheter 2017-07-01 kl. 19:00.
Citera
2017-07-01, 19:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, eller t.o.m. på Akis dödsdag? Och nästan på samma dag som JMs pappas dödsdag. Är det det JM kallar karma? Nej, det är det nog inte, men i vilket fall kommer hon väva in det i sina memoarer.

I förordet kan man läsa "På nästan samma datum som jag förlorade två av dom jag älskat mest, blev jag oskyldigt dömt för morden på mina två livs kärlekar. Förstår ni hur det kändes för mig?."

Nu spyr jag nästan av mina egna beskrivningar...

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du kanske ska ta det tvärt om som domstolens respekt och hedrande av familjen till specifikt ett av hennes offer, som tvingats vänta i ovisshet. De är ju ganska säkra på utslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Så jag förstår. vad är det du inte tror på?
Ett svar på en kommunikation mellan mig och Lonnrot. Jag tror inte domstolen avger sin dom just den 7 augusti som ett hedrande till till familjen.
Citera
2017-07-01, 19:24
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
En till som har tittat för mycket på Morden i Midsomer.
Nej du. Dessa mord är är på en nivå snäppet "bättre" än vad författarna till TV-serien någonsin skulle kunna producera. Johannas "mördarhjärnas" planering och verkställande kan möjligtvis bli en dokumentär. Ingen skulle tro på Detective Chief Inspector Tom Barnaby när han skall kunna peka på Johanna som skyldig. Det är bara för osannolikt för att vara sant. Men dessvärre är det, just det.
Citera
2017-07-01, 19:28
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Samma tillvaro som en själv ungefär. Skillnaden bara att man måste upp och jobba och att man får betala tv-licensen själv

Nej ingen gratis TV för oss knegare, ibland lönar det sig att vara kriminell, gratis bostad,
fri mat osv (bättre än vad våra åldringar får på äldreboendet).

Nu ska hjärnskrynklarna tränga in i JMs hjärna och tänkande och observera allt hon gör och hennes beteende under ngr veckor, vi får se vad proffsen kommer fram till, hon lär inte kunna manipulera
( eller testa ) som hon gjorde i paragraf 7-undersökningen hon har öppnat upp alla hennes dåliga sidor utan att hon begriper det själv.

Ngt kryss lär det inte bli, JM får en säker plats på Hinsan för många år framöver, hon lär fortsätta sitt beteende på Hinsan vi får se hur hon blir bemött, alla lär inte köpa hennes beteende, hon försöker säkert köpa sig ''vänskap'' med sitt manipulerande.
Citera
2017-07-01, 19:35
Medlem
Följt denna tråd länge.

Jag är helt övertygad om att Johanna Möller har sett till att Aki har blivit mördad.
Dock tycker jag inte att det finns tillräckliga bevis. Jag vill inte leva i ett land där man kan bli dömd till livstids fängelse på så lösa boliner:

1. Offret har kvävts men inte i Hjälmaren.
2. Johanna Möller har falskeligen försökt teckna livförsäkringar.
3. Mobiltelefonen har bevisligen varit på bryggan och inte i huset.
4. Johanna Möller kan bevisligen mörda närstående personer av ekonomiska motiv.
5. Ett flertal, närstående personer vittnar om hur Johanna Möller har försökt förmå dem att mörda Aki för ekonomisk ersättning.

Ja jag slutar där. Vi förstår alla hur det ligger till; Johanna Möller ligger bakom Akis död, men det finns inte bevis så det räcker. Det är åklagarsidan som måste bevisa bortom varje rimligt tvivel att Johanna Möller har mördat Aki.

Kolla gärna igenom serien "Skånska mord" på svt "öppet arkiv". Där kan man jämföra Yngsjömörderskan med Johanna Möller. Ganska talande när hennes sista yttrande till prästen var:" Varför måste bara jag dö? varför fick han nåd?" Om sin egen son.
Citera
2017-07-01, 19:35
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Den faktan skall jag ge dig äran att söka själv. Alltså hur många har genomgått en RPU och sen friats i antingen TR och HR? Du vet att dom finns va?

Restriktioner har inget med domen att göra du kommer inte runt det oavsett vilket slem du tycker JM är.
Varför skulle jag vilja komma runt nåt jag inte sagt ? Antingen låtsas du som det vore så eller så har du knarkat för mycket senaste åren.

Ditt trevande i mörkret efter fel i utredningen mot JM påvisar din okunskap om rättsprocessen som du sen försvarar med goddag-yxskaft-repliker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in