Efter sommarstugemordet avlyssnades ett samtal mellan Möller och Rajabi. Då sa hon: "Du ska bara vara tyst. Inte ett ord. Is i magen. Du ska hålla käften"
Det här borde kanske AH sagt till JM inför förhör och rättegång istället, så hade inte JM gjort bort sig så brutalt.
Citat:
Under rättegången har hon brutit ihop och haft svårt att få fram orden vid flera tillfällen. Framför allt när det har pratats om hennes pappa och hennes barn. Samtidigt menar såväl Mohammad Rajabi som flera av Johanna Möllers anhöriga att 42-åringen kan gråta på beställning och iscensätta sina känslor. När polisen lämnade beskedet om pappan Görans död grät hon – för att sedan vända sig om och undra "är jag en bra skådespelerska", har Rajabi berättat.
Det här är bland det äckligaste jag hört. Men, nu vet vi - hon är en jävligt dålig och talanglös skådespelerska när hon blir granskad av folk som inte är rädda för henne.
Citat:
”Du vet ångesten, frustrationen jag har, hur maktlös man är".
JM i tiggarbrevet till Linna där psykopathäxan jämför sin situation med Linnas f.d situation.
Ångest, frustration och maktlöshet är känslor som jag hoppas blir permanenta hos JM. Är sådana känslor hon tidigare dagligen skänkt till anhöriga och folk i beroendeställning till henne.
Dessa känslor nu beror enbart på självömkan hos henne.
Såklart känns det förjävligt för henne att tappa kontrollen, att tappa sin makt.
Ånger över sina vidriga gärningar är nog något hon aldrig kommer att känna.
Enbart ångest över att hon åkte dit till slut.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/det-har-ar-johanna-moller/