2017-06-30, 05:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet inte om det ännu gått att analysera fram att det inte var Akis eget blod

Jo - men Aki var väl en man???

Det var inte Akis blod, det var blod från en annan man......alltså en avvikande Y-kromosom.
Citera
2017-06-30, 05:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror hon hotade med tvillingarna, indraget umgänge, enskild vårdnad (för JM själv).

Giftermålet......jag tror han var drogad då också. Vem faaan börjar googla "äktenskapskillnad" och skiljsmässa ca EN vecka efter bröllopet???
Möjligen 2 oskulder, som själva inte valt varandra, men JM och Aki hade redan rullat runt i sänghalmen, åtminstone EN gång= tvillingarna.
Ja, giftermålet blir nog av genom en kombination av hot och att hon drogar honom.

Tvillingarna används definitivt till hot men jag kan tänka mig att hotet kanske kan vara ännu värre än "indraget umgänge". Han har ju - med rätta - varit livrädd, ändå tvingar han sig själv till att "umgås" med henne. Hon verkar ha försökt knäcka honom såväl psykiskt som fysiskt under en längre tid. Är som att han blir ett mer fogligt och lätthanterligt offer för henne då.
Hon kan ju ha hotat med att hon ska ljuga ihop en anmälan mot honom på sexuella övergrepp på tvillingarna och sagt ungefär: "Du vet att du är helt körd då om jag som mamma gör en sån anmälan. Jag med alla mina kontakter inom polisen och socialtjänsten och du som "drogmissbrukande och våldsam finne".
Citera
2017-06-30, 06:00
Medlem
Rättspsykiatrisk undersökning. "Syftet: Att avgöra om hon kan straffas med fängelse eller behöver psykvård. Om hon "saknat förmåga att inse gärningarnas innebörd eller att anpassa sitt handlande efter en sådan insikt"
Jag tycker att det verkar som om hon absolut förstår gärningarnas innebörd. Hon är inte utvecklingsstörd på det sättet när hon till och med får andra att hjälpa till.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-flyttas-fran-haktet/
Citera
2017-06-30, 06:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Efter sommarstugemordet avlyssnades ett samtal mellan Möller och Rajabi. Då sa hon: "Du ska bara vara tyst. Inte ett ord. Is i magen. Du ska hålla käften"
Det här borde kanske AH sagt till JM inför förhör och rättegång istället, så hade inte JM gjort bort sig så brutalt.

Citat:
Under rättegången har hon brutit ihop och haft svårt att få fram orden vid flera tillfällen. Framför allt när det har pratats om hennes pappa och hennes barn. Samtidigt menar såväl Mohammad Rajabi som flera av Johanna Möllers anhöriga att 42-åringen kan gråta på beställning och iscensätta sina känslor. När polisen lämnade beskedet om pappan Görans död grät hon – för att sedan vända sig om och undra "är jag en bra skådespelerska", har Rajabi berättat.
Det här är bland det äckligaste jag hört. Men, nu vet vi - hon är en jävligt dålig och talanglös skådespelerska när hon blir granskad av folk som inte är rädda för henne.

Citat:
Du vet ångesten, frustrationen jag har, hur maktlös man är".
JM i tiggarbrevet till Linna där psykopathäxan jämför sin situation med Linnas f.d situation.

Ångest, frustration och maktlöshet är känslor som jag hoppas blir permanenta hos JM. Är sådana känslor hon tidigare dagligen skänkt till anhöriga och folk i beroendeställning till henne.
Dessa känslor nu beror enbart på självömkan hos henne.
Såklart känns det förjävligt för henne att tappa kontrollen, att tappa sin makt.
Ånger över sina vidriga gärningar är nog något hon aldrig kommer att känna.
Enbart ångest över att hon åkte dit till slut.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/det-har-ar-johanna-moller/
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-30 kl. 06:33.
Citera
2017-06-30, 06:20
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiba1
Jag tror du är spot on.Den absoluta förutsättningen för att mordet skulle lyckas är ju att Aki är påverkad /medvetslös av droger.Varför skulle hon annars vara så angelägen om kremering.Han skulle ju haft någon skada om han var vid medvetande.Det
handlar nog mest av att man inte testat för rätt specifik substans.Växtbaserat tror jag på.
Jag tror också han först blivit kvävd innan han tippats i sjön senare.
Att Aki hade förstorat hjärta sk oxhjärta är ju typiskt efter bruk av anabola steroider .

Det är en intressant teori att det skulle skett i gäststugan.Det skulle ju lösa problemet med ljud som färdas över sjön och att kunna ha lugn och ro vid gärningen.
Jag tror inte ett ögonblick att JM varit direkt inblandad utan att det är en lejd person utanför klanen som gjort det för pengar.
Johanna använder sig ju av halvsanningar,hon verkar använda sig av något som hänt i hennes liv eller någon annans och presenterar detta som svar efter eget godtycke.I hennes värld har hon inte mördat för hon har ju inte gjort det per definition.
Jag tror också att hon klarat av att neka hela tiden beror på att de som dödat för henne har hållhakar på henne och att det skulle leda till väldigt svåra konsekvenser om hon sa något.

Intressant och absolut tänkbart. Nu blir jag nyfiken - vad får dig att tro på en lejd mördare snarare än JJ?
Citera
2017-06-30, 06:47
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
JM använder motpartens argument som ett vapen: Om AP kritiserade henne för att någon ville driva in barnens knarkskulder skulle AP mördas av samma anledning, dvs att han hade knarkskulder – och därför var hon också inför omgivningen tvungen att göra även honom till narkoman. – Alla skulle på ett eller annat sätt drabbas av sin kritik mot henne och hennes bästa och av henne slipade verktyg: sina barn.

Tror att JM mellan dödsvarven med baseballträn, anläggandet av eld under sommarstugetrappan upp till föräldrarnas sovrum, torpeder som lyfte upp AP till en trädsnara, grov misshandel, osv, straffade AP (och andra som misshagade eller satte sig upp mot henne). Straffen kan man tänka sig bestod i allt från förtal, anonyma sms, repor i billackeringen... till att ”krydda” maten med lämpliga smakförstärkare, t.ex. insomningstabletter, psykofarmaka, råttgift, olika kemikalier mm. – Här tror jag inte att det fanns några som helst gränser för hennes påhittighet. Hon njöt sedan av vad hon lyckats åstadkomma och ställde gärna upp med goda råd hur hennes stackars offer skulle befrias från magplågor, huvudvärk, illamående, yrsel...

Alla hon tycker sätter käppar i hjulet, eller bara på ett allmänt plan irriterar eller retar upp henne, riskerar kännbara straff i form av såväl psykiska som fysiska men. - Hon saknar förmåga/vilja att argumentera på annat sätt än genom olika diktat eller dolkstötar i ryggen; hon är maktfullkomlig och pratar ofta om ”karma” som försvar för egna illgärningar.

Det behövdes säkert bara att AP kritiserat hennes uppfostringsmetoder, eller t.ex. sagt något om att hon kunde anses medskyldig till att hennes äldsta barn fått drogproblem, för att hon skulle snedtända och vilja ge honom svar på tal.

JM:s ”straffådra” tar sig bl.a uttryck i hennes fb-meddelanden till NL i vilka man riktigt känner hur skadeglädjen väller fram: Hon sätter en ära i att såra och förtala andra människor. Dessvärre synes hon också få en kick av att skada eller döda dem – för att sedan inför sig själv och andra hitta på olika anledningar till att de inte varit värda ett bättre öde.

Inte för inte var det viktigt att AP skulle kremeras. - Man drunknar inte heller 2 m från en brygga där man suttit och spelat en låt på Spotify för JM:s förhatliga rival: Ingen är bättre i sängen/snyggare/mer attraktiv än hon, och snuten har inga bevis mot henne. - Och skulle de kunna ha några ska de om möjligt gå upp i rök, precis som hon ville att AP skulle göra. - I värsta fall fick det bli drogerna som tog hans liv - precis som i GM:s fall men även detta i hennes intresse (fram till dess hon påmindes om MR:s avlyssning).

JM ställer själv den viktiga frågan i ett av sina brev till polisen: Till att börja med kan konstateras att den version MR via JJ fått sig till livs inte stämmer. - Sedan kan vi börja diskutera alternativen...

Bra tankar!
Några tankar om vad MR påstår att JJ sagt om mordet på Aki.
– Talar MR sanning om vad JJ sagt till honom? Jag tror det.
– Har JJ berättat hela sanningen? Troligen inte. Varför skulle han "ge bort" exakt vad som hänt till MR och därigenom riskera sin frihet?
– Varför berättade han överhuvud taget att det var han som tog livet av Aki? Han kunde lika gärna ha sagt att det var JM som mördade Aki. Kanske var det uppenbart att hon inte klarade det fysiskt?
– Vad var syftet med JJs berättelse? Att skrämma MR så att han skulle lämna JM? Både JJ och JB ansåg att MR fick fördelar, som pengar och att låna bil, som dom tyckte att dom skulle få i stället.

Varför stannade ändå MR hos JM? Varför gick han till och med med på att mörda JMs föräldrar?
Jag tror att det fanns både inslag av att JM utnyttjade hans beroendeställning och att MR såg möjliga fördelar för sig själv med att göra som JM uppmanade honom att göra. Naivt verkar det, men det verkar som han trodde att JM skulle betala flytt till Norge och uppstart av rörelse där. Kanske var det en av hennes idéer att göra det? Kanske var det, som DB sa, en sådan där plan som JM hade men som ingen tog på allvar?

Citera
2017-06-30, 08:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är onekligen rätt trevligt att hon bet sig själv i svansen med "Akis drogmissbruk" nu när hans obduktionsresultat var helt rent.

Hans arbetsgivare fick sig säkert en missbruksstory till livs angående Aki och kanske skäms idag för att ha gått på det, låtit bli att skicka kondoleanser till Akis begravning och betalat ut Akis lön till den som ljög om honom.

Eller hur, satan så trist för JM, ännu mera smolk i hennes bittra kalk.

Klart som fan att arbetsgivaren skäms som en hund och det blir ju inte bättre nu när media kör hårt med JM,s historia, redan i rätten så lät han djävligt ynklig och inte kan det kännas bättre nu direkt.
Citera
2017-06-30, 08:49
Medlem
Reimers avatar
Man måste i alla fall beundra AM, trots det svåra trauma som hennes störda dotter har förorsakat henne så försöker hon i alla fall få kontakt med DB och JB, AM vet alldeles för väl att de är insyltade i A*i,s död men hon inser vilken det är som förstört dem, hennes egen dotter och AM vill vekligen hjälpa dem att få rätsida på deras liv, AM agerar exakt som en klok mormor ska göra, det finns hopp om hon kan förmå dem att bryta kontakten med sin destruktiva mor, hela svenska folket vet nu att hon har ett stort hjärta och exkluderar ingen, inte ens hennes två förtappade barnbarn.

Förhoppningsvis nappar DB och JB på inviten och börjar långsamt processen att bli riktiga människor igen, den som förstört dem kommer ju att vara oskadliggjord för lång tid framöver, från fängelset kan hon bara skicka arga brev och sådana kan ju läsas tillsammans med någon som förklarar hur djävla illa ställt det är med avsändaren.
Citera
2017-06-30, 09:29
Medlem
Att JM redan tidigt, innan livförsäkring, försökte få Aki dödad genom olika förfrågningar har en anledning.
Han visste något han inte borde ha vetat. När förhållandet sedan inte längre var stabilt utgjorde detta en fara för Johannas tillvaro.
Vad visste Aki? Jag tror att olika förslag varit uppe i tråden tex droger och andra kriminella samrören. Jag tror att det var något ännu mer bestickande. Något som gjorde honom livrädd. Jag tror det handlar om kunskap om hennes inblandning i ett tidigare mord.
Det har även tidigare varit uppe att det skulle kunna handla om de små fosterbarnen. Detta skulle kunna förklara hans stora rädsla och hur han satt och grät hemma hos Nadja.
Vad jag inte förstår då är varför han inte kontaktade polisen satt han på sådan info.
En möjlighet skulle kunna vara att JM vänligen upplyst honom om hennes förträffliga vänskap med poliserna i Eskilstuna.
Skulle han ändå ta mod till sig var det bäst om han framstod som en alkoholiserad, droganvändande och med en oförmåga att sköta sig själv och sin ekonomi.
Skulle en välgjord utredning finnas gällande fosterbarnen och Johannas inblandning däri avskrivits så har jag ingen svårighet att tänka mig att Johanna redan innan Aki varit inblandad i någon annans bortgång.
Senast redigerad av Ramaria 2017-06-30 kl. 09:34.
Citera
2017-06-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Saxat ur Ekuriren

Ordföranden ber om ett förtydligande av hur mannens armar låg när styrkeledaren såg honom i vattnet. Han håller upp båda armarna i böjd vinkel.
– Så var dem, men de kan ha varit något mer utsträckta än så, säger han.

Detta är vad jag hittar

...som när man sitter i en stol med armstöd..? Solstol / terasstol?
Citera
2017-06-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
...som när man sitter i en stol med armstöd..? Solstol / terasstol?

Så ser jag det framför mig.

Eller surrad med tejp utanför kläderna, surrad runt överkroppen, flera varv, runt en stolsrygg, ner till armbågen. Just detta scenario kräver att man inte tittade efter små blödningar under huden vid första obduktionen. Ett år senare vid den 2:a var de nog svåra att upptäcka. Ingen rättsteknisk undersökning gjordes av platsen.

Annan möjlighet är att han drogats och sedan kvävts med lämpligt föremål. Antingen sittandes eller liggandes. Om liggandes skulle armrörelsen varit en förvarsrörelse.
Senast redigerad av Ramaria 2017-06-30 kl. 09:45.
Citera
2017-06-30, 10:03
Avstängd
Angående Aki är min uppfattning att man först druckit för att göra honom mer behälplig, sedan dränkt honom i den barnpool man hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in