2017-06-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Även en syster som såg märken julen 2014 har vittnat om dom.

Det finns anteckningar också i journaler som troligen gjorts 2015-02-12:

"Finns fortfarande en liten blålila knöl anteromedialt på underarmen som palperas tämligen hård och oöm. Ingen flukturation. Runt denna finns det cirka 2 cm stor randzon av rodnad. Känner en konsistensökning subcutis längre upp i proximal riktning på anteromedial sidan av underarmen."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 34 enligt paginering.

Förmodar att detta var ett märke från den injektion han fick av läkaren i Egypten.
Citera
2017-06-29, 22:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta nu - jag skrattar på mig vid tanken när psykologerna läser det här. Hahahahahahaa.

Om RPU
"Hur lång tid tar samtalen?
– Det varierar, liksom hur många samtal man har. Ibland räcker ett eller två. Ibland har man tio eller tolv. Svårighetsgraden på fallet avgör."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-flyttas-fran-haktet/

Det här är en ren spekulation, men jag tror att det blir tio eller tolv samtal i det här fallet. Det är inte så ovanligt, men att alla samtal ger helt olika resultat är kanske lite ovanligt…

Citera
2017-06-29, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Undraat ang Akis armar och hur de var uppåt ovanför huvudet. Kan inte låta bli att reflektera över/på JJ version till MR på kebabställen ang hur Aki dog. Hängde Aki lodrätt med händerna runt skovet, vid/nära årklyk.
Det vete tusan om man ska göra så mycket affär över armarna på en som ligger på botten av en sjö - de har flutit upp och det är därför händerna ses snabbt av en brandman när solen ligger på i rätt läge.
... Däremot har jag samma känsla att det finns en sanning i samtalet men att JJ har retucherat vad som hänt i förhållande till den officiella versionen dvs drunkning i Hjälmaren.
Han har uppenbart inte drunknat där om man ska se till sakkunnigutlåtandet och det skulle väl bli too much att leverera det sanna gärningsförloppet som verkar ha mer med land att göra än sjöbotten.
Citera
2017-06-29, 22:05
Medlem
Citat:
Undraat ang Akis armar och hur de var uppåt ovanför huvudet. Kan inte låta bli att reflektera över/på JJ version till MR på kebabställen ang hur Aki dog. Hängde Aki lodrätt med händerna runt skovet, vid/nära årklyk.

Sa han verkligen så i rätten (att de satt i båten o JJ tryckte ner Aki i vattnet)? Som jag minns det var det bara i förhör i FUP han sa så. Jag ger inte så mycket för MRs beskrivning av hur Akis drunkning gick till. I de två första förhören i FUP om detta var ju tom GM o AM med ute på Granliden.
Citera
2017-06-29, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Om RPU
"Hur lång tid tar samtalen?
– Det varierar, liksom hur många samtal man har. Ibland räcker ett eller två. Ibland har man tio eller tolv. Svårighetsgraden på fallet avgör."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-flyttas-fran-haktet/

Det här är en ren spekulation, men jag tror att det blir tio eller tolv samtal i det här fallet. Det är inte så ovanligt, men att alla samtal ger helt olika resultat är kanske lite ovanligt…

Jag vänder på det. De läser FUP, tar del av rättegångens inspelningar, får redogörelse av KV personalen hur hon gömt ytterligare 72 lappar och skickat 52 brev:
Ett samtal med JM räcker där hon i melodramatiska utsvävningar spelar ut alla roller hon har på paletten.
Citera
2017-06-29, 22:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Även en syster som såg märken julen 2014 har vittnat om dom.

Det finns anteckningar också i journaler som troligen gjorts 2015-02-12:

"Finns fortfarande en liten blålila knöl anteromedialt på underarmen som palperas tämligen hård och oöm. Ingen flukturation. Runt denna finns det cirka 2 cm stor randzon av rodnad. Känner en konsistensökning subcutis längre upp i proximal riktning på anteromedial sidan av underarmen."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 34 enligt paginering.

Ja vad i hela friden är det? Är det JM som försöker få honom att se ut som sprutnarkoman?
Citera
2017-06-29, 22:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Sa han verkligen så i rätten (att de satt i båten o JJ tryckte ner Aki i vattnet)? Som jag minns det var det bara i förhör i FUP han sa så. Jag ger inte så mycket för MRs beskrivning av hur Akis drunkning gick till. I de två första förhören i FUP om detta var ju tom GM o AM med ute på Granliden.
Nej i rätten sa JJ endast att middagen ägt rum när och var MJ sagt, och sen inga kommentarer.
Citera
2017-06-29, 22:11
Bannlyst
Citat:
Vad sa jag härom dagen?
Du måste föra den där debatten på "rätt" sätt om du vill plocka poäng, intresset för JM är så att säga "projicerat" och du kommer inte få rätt svar. Av mig däremot får du.

Visst kan man tycka att dessa nycker ur sitt sammanhang blir komiskt men du måste gå helt under skinnet för att se helheten. Vi talar om hur Aki kände det nästan, typ så. Tror inte han var en speciellt representabel finne, saknade lite sisu och tar till flaskan typ varje dag av vad jag hört. Barn råkar ut för massa skändligheter och mådde säkert inte bra pga det "stormiga" förhållandet.

Aki isolerade sig från allt och alla, hade ett ensamjobb som inhyrd i verkstad där hans monotona uppgifter matchade hans intellekt så att säga, men inte ens där skötte han sig och "chefen" tyckte att han var en apskit som inte förtjänade en krans på graven. Jag tror inte JM påverkade "chefen" helt enkom utan Akis dåliga leverne och fuskande med tider bidrog så att säga till att stjälpa lasset.

True story om du fattar, annars PMa
Citera
2017-06-29, 22:12
Medlem
Citat:
... Kanske du ska sluta spekulera om detta nu då det blir väldigt dumt.
När Laryngomspasmen släpper så tar vederbörande ett rejält andetag. En icke ovanlig reflex vid intubation.
Låter nästan som JM i förhör:
"Jag känner mig ööö, det känns konstigt i kroppen liksom."

Just kidding, men inledningen är seriös. Jag skrattar fortfarande åt P7an, kunde inte låta bli.

Sista andetaget? Den här sidan är väl osäker vad gäller källvärdet förstås:

http://vitamedd.com/sv/pages/1330685
Citera
2017-06-29, 22:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Förmodar att detta var ett märke från den injektion han fick av läkaren i Egypten.

Jag tror att det var från injektionen som JM gav honom.
Det är inte entydigt, men det finns uppgifter om att injektionen som läkaren gav honom gavs i axeln.

Eftersom det Aki vårdades för på sjukhuset i Eskilstuna var en bakteriell infektion så tror jag att risken för att JM orsakade infektionen var större än att det var läkaren som orsakade den.

Citera
2017-06-29, 22:14
Medlem
Citat:
Nej i rätten sa JJ endast att middagen ägt rum när och var MJ sagt, och sen inga kommentarer.

Ok, men jag menade MRs vittnesmål i rättegången
Citera
2017-06-29, 22:15
Medlem
Citat:
"Hon tillfrågas därefter om vad som kommit fram under §7-utredningen , där hon bl.a. har uppgett att hon behöver hjälp för att det är något fel på henne, att hon har ett impulsivt beteendemönster, att hon mentalt är helt avstängd, att hon har en medfödd hjärnskada och själv skräms av vad hon skulle kunna vara kapabel till utan sina känslomässiga spärrar, att hon skulle kunna jobba som yrkesmördare utan att bli känslomässigt berörd.

När fhl tillfrågar henne om detta som läkaren kommit fram till i §7-utredningen, skrattar Johanna och säger att hon bara drivit med läkaren, hon har gjort detta som ett socialt experiment för att se hur lätt det är att lura systemet och bli "kryssad". Johanna uppger att hon även har pratat med sin advokat om detta. Under förhöret kan vi dock inte fastställa om Johanna pratade med sin advokat om detta före eller efter §7-utredningen."

(mina fetningar)

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 387 enligt paginering.

Inte svårt att förstå att en stor RPU rekommenderades. Hon är ju uppenbart skogstokig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in