[quote=Vintersol21|61097628]
Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
JJ, JB och hennes bror sitter nog lite pyrt till.
Det var inte så svårt för JM att anklaga dem för mordet på pappan, om de nu är lite involverade i AP:s död. Hållhaken är benhård. De tre vet ju att deras mamma är upphov till precis allting.
Det är svårt att tro att de skulle sluta med "inga kommentarer" och komma fram med sanningen. Men sanningen kan bli svår att bära framöver. Paret i vars relation det uppenbarligen knakar i fogarna måste ha det tufft. JB kan väl inte stå ut med fler misshandlar, JJ är somhan är och där går ränderna aldrig ur. Precis som för alla oss andra. Vi är som vi är. Särsklit JM...
Det ska bli intressant att följa hur det utvecklar sig för J.B, J.J och D.B. De ligger nog som sagt lite pyrt till. Frågan är hur involverade de varit. Min känsla är att åtminstone J.J varit involverad i A.P:s död. Sen har väl J.B kännedom om detta och blir därmed involverad. Vad gäller D.B känns det som om han pga missbruket kan ha gjort saker som hjälpt honom att finansiera detta. Jag tror han också är involverad på något sett. De skyddar ju J.M samtidigt som de inte talar så mycket om hennes oskuld. Tystnaden är talande.
Det skulle kunna vara så att JM och JJ et co. håller varandra om ryggen vad gäller mordet på AP -- eller i praktiken att JM valt att ta smällen för det brottet helt för att spara dottern och hennes familj. Nu ligger det ju i JM:s intresse att blåneka i alla händelser, men ändå.
Återstår att se om något tränger fram inför HR. När landskapet blivit lite tydligare. Åker JM dit på fängelse och tidsbegränsat straff här i tr kanske JJ blir lite språksammare... Kanske även om hon får livstid...
Jag skulle lätt ta ett par år om jag visste att det höll JM inspärrad för evigt. Mer värt än att kalkylera om ev arv efter avräknat skadestånd.