2017-06-29, 00:27
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Tillochfrånadministratören" är åter från!
Kanske blir lite lugnare då!!! Om inte annat färre utropstecken i inläggen och kommentarerna!!!

Har någon sett något om hur stor uppslutning det var till FIKKs sök idag? De söker återigen i Hallsberg imorgon klockan 17.

Fokus i gruppen har idag varit på någon som sett någon i Uppsala och en någon annanstans, i Stockholm tror jag det var. Vinterklädd om jag inte minns fel. Ledsen om jag snurrar till det, men någon av alla Patrik som setts idag sprang förvirrad vid någon rondell och en annan (tror jag) på en järnvägsstation när en person körde förbi. Jag tror inte att något av det är relevant, men denna typ av tips anses relevant och är inte spekulationer i Facebook-gruppen.
Han som setts i Blackeberg verkar vara avskriven, då han röker, men som några skrev så kan Patrik i sin psykos ha börjat röka.
Tjejen i Göteborg som irrar runt och söker på "centalstaionen" och där ettans spårvagn åker har varit ute igen och sökt och skall ut med en annan igen imorgon.
En person frågade om signalement på killen som setts i Göteborg, men fick inget svar.

Folket i gruppen fortsätter att mailbomba TV4 Nyhetsmorgon, nyhetsredaktioner, kvällstidningar. En person hade mailat Jenny Strömstedt direkt. Det uppmuntras att fler skall maila och så gnäller de på att de inte får svar. Skulle tro att de har ledsnat på att svara för länge sedan när det kanske kommer in hundratals mail på en dag. En del mailar ju om och om igen. Det har föreslagits att föräldrarna själva skall vara med i Nyhetsmorgon.
Vissa har fått svar och det har varit att de inte tar upp försvinnanden och liknande. Folket i gruppen uppmanar till fortsatt mailade för att få dem att ändra sig.
Citera
2017-06-29, 01:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Kanske blir lite lugnare då!!! Om inte annat färre utropstecken i inläggen och kommentarerna!!!

Har någon sett något om hur stor uppslutning det var till FIKKs sök idag? De söker återigen i Hallsberg imorgon klockan 17.

Fokus i gruppen har idag varit på någon som sett någon i Uppsala och en någon annanstans, i Stockholm tror jag det var. Vinterklädd om jag inte minns fel. Ledsen om jag snurrar till det, men någon av alla Patrik som setts idag sprang förvirrad vid någon rondell och en annan (tror jag) på en järnvägsstation när en person körde förbi. Jag tror inte att något av det är relevant, men denna typ av tips anses relevant och är inte spekulationer i Facebook-gruppen.
Han som setts i Blackeberg verkar vara avskriven, då han röker, men som några skrev så kan Patrik i sin psykos ha börjat röka.
Tjejen i Göteborg som irrar runt och söker på "centalstaionen" och där ettans spårvagn åker har varit ute igen och sökt och skall ut med en annan igen imorgon.
En person frågade om signalement på killen som setts i Göteborg, men fick inget svar.

Folket i gruppen fortsätter att mailbomba TV4 Nyhetsmorgon, nyhetsredaktioner, kvällstidningar. En person hade mailat Jenny Strömstedt direkt. Det uppmuntras att fler skall maila och så gnäller de på att de inte får svar. Skulle tro att de har ledsnat på att svara för länge sedan när det kanske kommer in hundratals mail på en dag. En del mailar ju om och om igen. Det har föreslagits att föräldrarna själva skall vara med i Nyhetsmorgon.
Vissa har fått svar och det har varit att de inte tar upp försvinnanden och liknande. Folket i gruppen uppmanar till fortsatt mailade för att få dem att ändra sig.

Ja Du! Den virrige pojken i rondellen var i Uppsala!
En karta med rondell lades upp till allmän beskådan för dem utan körkort, som aldrig sett en rondell på närmare håll. som bilist!
Han, som såg det hela meddelade gruppen, men hann inte fotografera eller ringa till polisen!
Han i Blackeberg hade visst fler skillnader. Minns inte alla detaljer, men den vars bekant sett denne "IckePatrik" gjorde ett inlägg!
Till det kommande "Fikksöket" kan Du anmäla Dig under en post för just det och samåkning!
Någon har äntligen påpekat, att det är närmare 16000 medlemmar i gruppen, men endast 15-30 personer är ute med organisationerna och söker!
Jag har inte sett någon rapport om gårdagens antal sökande!
Citera
2017-06-29, 07:11
Avslutad
Så här kan man ju också se på saken. "Halmstrå" är nog ordet jag kom att tänka på.
https://orebrotribune.se/2017/06/fem-veckor-har-gatt-sedan-patrik-forsvann-forsoker-ta-sig-hem/
Citera
2017-06-29, 08:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Så här kan man ju också se på saken. "Halmstrå" är nog ordet jag kom att tänka på.
https://orebrotribune.se/2017/06/fem-veckor-har-gatt-sedan-patrik-forsvann-forsoker-ta-sig-hem/

Ja! EN av alla saker vii den här "gruppen" undrar är just HUR någon vet, att Patrik försöker komma hem!
Citera
2017-06-29, 08:30
Medlem
Jag bara undrar hur han tänkte när han klev av i Hallsberg även om han trodde han var i Mjölby skulle han inte har stannat kvar inom stationsområdet eftersom han skulle byta tåg varför gå iväg därifrån ,fick han panik när han insåg han var fel slängde väskor och sprang efter tåget ??? Varför inte fråga om att få låna ström att ladda telefonen har han förmågan att klara göra sådana saker ???? Jag tror nog inte heller att han har förmågan att kuska runt på tåg och vara överallt tyvärr har nog nått hänt
Senast redigerad av Buddiez 2017-06-29 kl. 08:31. Anledning: Stavfel
Citera
2017-06-29, 09:57
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Jag bara undrar hur han tänkte när han klev av i Hallsberg även om han trodde han var i Mjölby skulle han inte har stannat kvar inom stationsområdet eftersom han skulle byta tåg varför gå iväg därifrån ,fick han panik när han insåg han var fel slängde väskor och sprang efter tåget ??? Varför inte fråga om att få låna ström att ladda telefonen har han förmågan att klara göra sådana saker ???? Jag tror nog inte heller att han har förmågan att kuska runt på tåg och vara överallt tyvärr har nog nått hänt

Det finns fler frågetecken än så!

Han lånade en telefon på tåget för, att ringa modern och tala om, att hans kontantkort var slut så han lånade en telefon. Det numret kunde han nås på!
Han sade också, att han var framme i Mjölby och skulle av.
Pappan skrev i "Hitta", att Patrik väntat i 10 minuter innan han gick av!
HUR kan pappan veta det?
Syns klockslaget på den dåliga övervakningsbilden, som är mer suddig än tydlig?
Citera
2017-06-29, 10:06
Medlem
[quote=NinaBe|61096281]Det finns fler frågetecken än så!

Han lånade en telefon på tåget för, att ringa modern och tala om, att hans kontantkort var slut så han lånade en telefon. Det numret kunde han nås på!
Han sade också, att han var framme i Mjölby och skulle av.
Pappan skrev i "Hitta", att Patrik väntat i 10 minuter innan han gick av!
HUR kan pappan veta det?
Syns klockslaget på den dåliga övervakningsbilden, som är mer suddig än tydlig?[/QUOTE

Det känns som det finns någon diagnos på denna pojke i bakfickan att han får en kraftig psykos och bara flyr känns lite konstigt dåligt lokalsinne ja visst men det känns som det är något mer som inte föräldrarna gått ut med. Kan han hantera såna här situationer jag spekulerar bara men får lite Asperger vibbar...Detta med tiden när han klev av kanske damen med mobilen ????
Citera
2017-06-29, 10:23
Medlem
CallePhilles avatar
Det är lite luddig information.
Patrik har pratat med sin mamma i sin egen telefon.
Patrik har pratat med sin mamma i en tants telefon.
Kan samtalet med mamman ha brutits då pengarna tog slut och Patrik lånade tantens telefon för att ringa och tala om det?
Fanns tanten på tåget eller på stationen i Hallsberg?
Om han sade att han var framme i Mjölby när han satt på tåget, borde inte någon medpassagerare ha hört det och ropat till honom att det är fel station? Det hör väl ändå till normalt hyfs? I och för sig kan han bara ha sagt att han är framme utan att nämna var han var framme.
Citera
2017-06-29, 10:32
Medlem
CallePhilles avatar
En dam som skrivit under evenemanget för FIKK-söket idag. 3 har meddelat att de kommer, 3 att de är intresserade och 19 har delat:
Citat:
Över 16000 medlemmar i gruppen hitta Patrik 👍 igår var det inte ens 20 personer i söket i Hallsberg ✔ Kom igen alla som kan/vill idag igen 👍🌸 likaså i Västerås kom bara 6 stycken 😢 Förstår att inte alla har möjlighet 💗 FIKK är guld värda som inte ger upp ✔ även alla ni som engagerar er på olika vis är änglar 💓 Tänk om 50-100 personer kunde vara med att söka✔ vilka områden som kan gås igenom på några timmar 👍 vi var 5 stycken i våran sök grupp igår. Det är för lite skogen är enorm 😢 Menar absolut inte att beklaga mig 💝 Patrik måste hittas 💝 Familjen måste få svar om vad som hänt deras älskade gosse 💓 Så kom igen åk till Hallsberg idag ni som har möjlighet 💗 👍 Ni får ta bort inlägget om det inte passar här 💝 Skriver detta i all välmening 💝 All styrka och kärlek till familjen 💗
Pinsamt dålig uppslutning. Sedan förstår jag inte hur de får det till att det är över 16000 medlemmar i gruppen. För närvarande är det drygt 14600 medlemmar och det var något på 14000 igår också...
Citera
2017-06-29, 10:36
Avslutad
Fortsatt tuggande i FB tråden om varför inte media tar upp detta... en kille med psykos som
Försöker ta sig hem i 5 veckor men är osynlig samtidigt... ja undrar varför inte media tar upp detta.....
Folk i tråden rabiata över att media inte bryr sig... förra veckan var det polisen som smutskastades (
Som letade frenetiskt första tiden, men som sedan givetvis inte kan fortsätta leta efter en nål i en hösäck)... denna vecka är det media som ej gör något.

VAKNA UPP hitta Patrik tråden, på måndag är det sex veckor, 42 dagar utan ett enda rimligt spår.
Jag vet att hoppet är det sista som överger och kan se att föräldrarnas desperation och önskar
är att Patrik fått en psykos och försöker ta sig hem och är i livet.....

Men ni alla andra i tråden som driver upp deras desperation? Hur tänker ni? Är alla ni 14 000
verklighetsfrånvända?
Ni som skickar bilder på människor som inte ens är i närheten av att likna Patrik?
Ni som jagade den stackars killen i parken i Västerås för ni trodde det var Patrik?
Som står vid en koja i Köping som ser proffesionellt byggd ut, men som visar sig att dagisbarn byggt...
Ni ser vad ni vill se!

Det är hemskt såklart, men chansen att Patrik lever är så liten vid detta laget.
Första 14 dagarna, okej chansen finns kanske ändå.... men nu snart 6 veckor..VAKNA.
Citera
2017-06-29, 10:37
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
En dam som skrivit under evenemanget för FIKK-söket idag. 3 har meddelat att de kommer, 3 att de är intresserade och 19 har delat:

Pinsamt dålig uppslutning. Sedan förstår jag inte hur de får det till att det är över 16000 medlemmar i gruppen. För närvarande är det drygt 14600 medlemmar och det var något på 14000 igår också...
Över 16 000 st står det när jag tittar..
Citera
2017-06-29, 10:40
Avslutad
Ett tillägg.., jättedålig uppslutning på sökena, men i gruppen skall alla framstå
som man gör allt för att hitta honom. Ni i andra städer, ta tåget till Hallsberg och verkligen visa
att ni verkligen vill hjälpa.... ni hjälper inte genom att dela inlägget i hela Sverige.
Patrik finns i Hallsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in