2017-06-28, 22:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Självklart
Kommentaren i gruppen är fortfarande förvirrande om inget byte i Hallsberg, men nog måste det vara så att det är en station på sträckan precis som alla andra med nya resande och avstigande.

Ibland när jag rest Göteborg-Stockholm så har de upplyst i Alingsås "ingen avstigning" och i Flemingsberg "ingen påstigning". Tänker att det kanske är det personen syftar på? Tar de inte på nya resande i Hallsberg om de skall mot Mjölby? Låter märkligt, men de kanske hänvisar till Östgötatrafiken?

Avstigning och påstigning är inte riktigt detsamma, som "byte för resande mot Trollhättan, Karlstad, Falun och Stockholm!" Vi skulle ha tillfört "Hittagruppen" mer än de kunnat drömma hemska mardrömmar om!
Citera
2017-06-28, 22:07
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Självklart
Kommentaren i gruppen är fortfarande förvirrande om inget byte i Hallsberg, men nog måste det vara så att det är en station på sträckan precis som alla andra med nya resande och avstigande.

Ibland när jag rest Göteborg-Stockholm så har de upplyst i Alingsås "ingen avstigning" och i Flemingsberg "ingen påstigning". Tänker att det kanske är det personen syftar på? Tar de inte på nya resande i Hallsberg om de skall mot Mjölby? Låter märkligt, men de kanske hänvisar till Östgötatrafiken?

Nej, det är inget sådant. Det är mycket mindre komplicerat än så. Det var bara att tåget fortsätter utan att man måste byta där. Det är 10-15 minuter mellan ankomst och avgång och det är bara att sitta kvar om man ska fortsätta vidare. Det är samma tåg, alltså inget byte.

Han gick alltså av i slutet av uppehållet där? Han tvekade om var han var och var svårt att se någon skylt?
Citera
2017-06-28, 23:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Nej, det är inget sådant. Det är mycket mindre komplicerat än så. Det var bara att tåget fortsätter utan att man måste byta där. Det är 10-15 minuter mellan ankomst och avgång och det är bara att sitta kvar om man ska fortsätta vidare. Det är samma tåg, alltså inget byte.

Han gick alltså av i slutet av uppehållet där? Han tvekade om var han var och var svårt att se någon skylt?

Enligt pappan såg inte Patrik någon skylt!
Patrik sade dock i den lånade telefonen, att han var framme i Mjölby!
Då var det ju ingen vits med, att säga till mamman, att han kunde nås på den lånade telefonen!
Vi VET, att ytterst få i den gruppen kan uttrycka sig korrekt och sakligt:
Pappan har just svarat, att "Brottscentralen" haft med efterlysningen vid ett flertal tillfällen och får till svar från den undrande: "Jaha okej men hoppas dom tar upp det igen, kan aldrig tas upp för lite 😘 styrke kramar till er" (JA, det ÄR hennes ord!!!)
Vem följande person svarat vet jag inte! Det råder totalkaos på den sidan, eftersom många kommentarer raderats. Det får till följd, att många kommentarer ter sig ensamstående;" Helt ärligt så har jag inte fattat förens nu att han försöker komma hem? Har också tänkt att man letar efter någon som inte vill bli hittad ... "
Det har inte framkommit om Patrik önskar bli funnen!
Citera
2017-06-28, 23:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
PL såg ingen skylt med stationens namn i Hallsberg?

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Enligt pappan såg inte Patrik någon skylt!
Patrik sade dock i den lånade telefonen, att han var framme i Mjölby!

Intressanta upplysningar.

Hallsberg är en station som jag har besökt otroligt många gånger p. g. a. att tåg brukar stanna här. Det är mig obegripligt att PL inte såg någon skylt. Finns ett antal sådana där. Dessutom omnämns stationens på stationshuset.

Jag vet inte hur stationen i Mjölby ser ut men antar att den är betydligt mindre än Hallsbergs. Detta är en av Sveriges största järnvägsknutar och med en mycket stor bangård. Precis som i en storstad.

Jag vet inte hur många gånger tidigare PL hade varit på Hallsbergs station men jag antar att han hade varit där innan och även i Mjölby. Han måste i s f ha kunnat se skillnad mellan dessa båda stationer tycker man.
Citera
2017-06-28, 23:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressanta upplysningar.

Hallsberg är en station som jag har besökt otroligt många gånger p. g. a. att tåg brukar stanna här. Det är mig obegripligt att PL inte såg någon skylt. Finns ett antal sådana där. Dessutom omnämns stationens på stationshuset.

Jag vet inte hur stationen i Mjölby ser ut men antar att den är betydligt mindre än Hallsbergs. Detta är en av Sveriges största järnvägsknutar och med en mycket stor bangård. Precis som i en storstad.

Jag vet inte hur många gånger tidigare PL hade varit på Hallsbergs station men jag antar att han hade varit där innan och även i Mjölby. Han måste i s f ha kunnat se skillnad mellan dessa båda stationer tycker man.

Jag var orolig, att Du rymt och höll på, att skicka efter "MPS!"
Det har framkommit i "Hitta Patrikgruppen", att Hallsbergs station inte alls påminner om Mjölby.
Det har bidragit till djärva spekulationer på den sida, som ej önskar spekulationer, att Patrik gått av vid fel station medvetet!
Senast redigerad av NinaBe 2017-06-28 kl. 23:33.
Citera
2017-06-28, 23:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket märkligt att inte se en skylt med stationens namn.

Citat:
Det har framkommit i "Hitta Patrikgruppen2, att Hallsbergs station inte alls påminner om Mjölby.
Det har bidragit till djärva spekulationer på den sida, som ej önskar spekulationer, att Patrik gått av vid fel station medvetet!

Det var väl det jag trodde att dessa båda stationer inte påminner alls om varandra.

Jag anser att det är näst intill omöjligt att tro att du befinner dig på en annan station när du befinner dig i Hallsberg. På den här mycket stora bangården brukar också en hel del tågvagnar stå på olika spår på olika spår. Det finns också byggnader på bangården.

Om PL gick av medvetet eller inte på Hallsberg station vet jag inte men det hela är mycket märkligt att han inte såg någon skylt med stationens namn på.
Citera
2017-06-28, 23:42
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Det har framkommit i "Hitta Patrikgruppen", att Hallsbergs station inte alls påminner om Mjölby.
Lite bildgooglande på stationerna.

Hallsberg:
http://www.jarnvag.net/images/bild/banguide/Hallsberg2009.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-cgAkUj6MdmY/Tk79Kkg2tFI/AAAAAAAAAPs/t1l85OD2Kiw/s1600/halsberg+station.png

Mjölby:
http://cdn2.cdnme.se/4183099/7-3/img_2256_mjolby_19_542b0377ddf2b33aeb9307f3.jpg

De ser ut att skilja ganska mycket i utseende.
Föräldrarna har tidigare upplyst om att Patrik har dåligt lokalsinne. Det kan väl även innebära att han har svårt att minnas hur byggnader ser ut?

Går det tåg mot Malmö eller Skåne utan byte från Hallsberg? De jag känner som reser från Skåne brukar byta i Mjölby.
Citera
2017-06-28, 23:45
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Om PL gick av medvetet eller inte på Hallsberg station vet jag inte men det hela är mycket märkligt att han inte såg någon skylt med stationens namn på.
Om Patrik såg någon skylt är oklart. Det är föräldrarnas tolkning då ingen skylt med texten Hallsberg syns på övervakningsfilmen från stationen. Föräldrarna skriver att filmen är otydlig, men att de kan se att det är Patrik. En skylt borde också vara otydlig eller kan stå i en vinkel som de inte ser på filmen.
Citera
2017-06-28, 23:52
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Det var väl det jag trodde att dessa båda stationer inte påminner alls om varandra.

Jag anser att det är näst intill omöjligt att tro att du befinner dig på en annan station när du befinner dig i Hallsberg. På den här mycket stora bangården brukar också en hel del tågvagnar stå på olika spår på olika spår. Det finns också byggnader på bangården.

"CallePhille" har haft vänligheten, att länka till de båda stationerna!
Citera
2017-06-28, 23:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dåligt lokalsinne.

Citat:
Om Patrik såg någon skylt är oklart. Det är föräldrarnas tolkning då ingen skylt med texten Hallsberg syns på övervakningsfilmen från stationen. Föräldrarna skriver att filmen är otydlig, men att de kan se att det är Patrik. En skylt borde också vara otydlig eller kan stå i en vinkel som de inte ser på filmen.

Tack för fotona på de båda stationerna. Mjölby verkar vara en mindre ombyggd station som så många andra.

PL skall ha haft dåligt lokalsinne men var detta så dåligt så att han inte kunde se skillnad på dessa båda stationer?

När det gäller skyltar i Hallsberg har jag alltid sett sådana när tåget stannar där. Förutom dessa så är stationshuset ett stort sådant med namnet i stora svarta bokstäver.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-06-29 kl. 00:00.
Citera
2017-06-28, 23:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Lite bildgooglande på stationerna.

Hallsberg:
http://www.jarnvag.net/images/bild/banguide/Hallsberg2009.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-cgAkUj6MdmY/Tk79Kkg2tFI/AAAAAAAAAPs/t1l85OD2Kiw/s1600/halsberg+station.png

Mjölby:
http://cdn2.cdnme.se/4183099/7-3/img_2256_mjolby_19_542b0377ddf2b33aeb9307f3.jpg

De ser ut att skilja ganska mycket i utseende.
Föräldrarna har tidigare upplyst om att Patrik har dåligt lokalsinne. Det kan väl även innebära att han har svårt att minnas hur byggnader ser ut?

Går det tåg mot Malmö eller Skåne utan byte från Hallsberg? De jag känner som reser från Skåne brukar byta i Mjölby.

Tack! HÄR samarbetar vi på hög nivå och delger varandra både viktig information och små "citerade"/"kopierade" lustigheter för, att förgylla vardagen!
"Tillochfrånadministratören" är åter från!
Citera
2017-06-29, 00:19
Medlem
NinaBes avatar
"FIKKSÖK!!!!"

FIKK

Vi ger oss inte utan arrangerar åter igen en sökinsats. Det behövs många ögon för att söka av närområdet i jakten på Patrik.

Alla frivilliga resurser hälsas välkomna, privatpersoner som frivilligorganisationer. Man måste inte vara med under hela tiden utan kan du bara en stund så kom ändå så vi får sökt av mer område.

Dag: Torsdag 29 juni 2017.
Kl. 17:00 - 21:00. Det går bra att ansluta under hela sökinsatsen.
Plats: Parkeringen Pizzeria Milano Västra Storgatan 15 Hallsberg
Kartlänk till samlingsplats: https://goo.gl/maps/D4RsXe9rLUs

Åldersgräns 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in