2017-06-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nån detaljrikedom får du inte men såpass mycket kan jag säga att barnen inte har ringt och bönat om en direkt summa av mormor utan det är mormor som varit ivrig att få kontakt med barnbarnen i syfte att lägga fram något smaskigt i rättegången. Så osamkligt att snaska och förnedra JM framför hela svenska folket i syfte att såra. Vem går på picnic med misstänkta när man är under polisbeskydd och "så" hotad till liv och hälsa? Allt detta är ett spel för att visa sitt maktbegär för henne personligen men också för att stärka åklagarnas svaga talan. En skvallerrättegång håller inte säger GW och där kommer åldriga och senila nämndemän bytas mot erfarna jurister. Precis som JM kommer skaffa en hårdare och mer luttrad advokat. Wenna ojade sig i rättegången att JM fick skicka brev till mormor fastän hon redan läst det. Samtidigt sitter MR och har fria samtal för att skaffa vad vi vet påhittade bevis. Detta kommer ligga åklagarna till last i HR, därför tassade de kring den heta gröten in i det sista. Naturligtvis skulle åklagarna tagit upp inspelningar och tshirt tidigt i rättegången och du fattar själv varför.

Har du missförstått någonting?

AM står inte anklagd för något. Hon behöver inget försvar för att ha blivit utsatt för mordförsök.

Hon vill ha kontakt med sina barnbarn. Hon bryr sig och oroar sig för hur de mår. Hon vill hjälpa till. Ge stöd och visa att hon inte anklagar dem för något.

Johanna har inte gjort annat än att försöka prata ner sin familj. Sin mamma, sina barn, sin man, sin syster, mannens familj, och sin expojkvän. I förhör och under rättegången.

Det är inte AM som bett om beskydd. Polisen har gjort bedämningen att hon behöver det. Sluta gör dig så jävla dum. Att AM vill träffa sina barnbarn trots deras ynkedom att de inte står upp för sin morfar säger ganska mycket om hur viktiga de är för henne.

Den enda som själv har bevisat vilket maktbegär hon har är Johanna.

LGWP uttrycker både avsky mot Johanna. Han har, liksom alla andra insett att Johanna är både personlighetsstörd och farlig och anser att hon ska spärras in.

AM vill inte ha brev från Johanna. Vad är det du inte förstår i det? Är hon inte fri att besämma själv?

MR har också haft resriktioner. Advokaten har skött sitt åliggande enligt gängse regler. Så gör ingen grej av det.

Ingen är ett dugg förvånad om Johanna byter advokat. Så gör människor med personlighetsstörningar. Alltid alla andras fel. Mörda eller byt ut skiten bara.

Kan inte du förklara för mig varför du har sån´t hat mot alla utom Johanna?

Du som verkar ha en del insikt i familjen. Tror du Johannas hållhake på sina barn JB/DB gör att de inte vill vittna mot henne, fast de verkar så ledsna över allt som hänt deras mormor/morfar?
Citera
2017-06-29, 10:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Brevet skrevs 16.juni......

Någon lade senare fram en uppgift om att vissa restriktionet var hävda detcdatumet. För mig kändes det som bara några dagar även om det var längre tid.
Citera
2017-06-29, 10:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Detta svar visar bara att du ser på saker med känslor för innerst inne kan du inte anse att någon skall dömas till mord helt utan gärningsbeskrivning och en 5-6 olika alternativ med för mycket mat på inköpslistan. Men i "jätterättegångar" är det mycket vanligt att HR och TR resonerar helt olika och straffet kastar oerhört för inte en chans att HR med utbildade kommer se på saken som TR antyder och man kan klart se att det är stollar som försöker "formulera sig vettigt och juridiskt" och en eller annan i tråden lär väl falla för detta men INTE jag och vi ser redan alla experter ifrågasätter skiten.

Före du hann svara på mitt inlägg hade jag (som du säkert också såg) editerat och skrivit ANSTIFTAN till mord.
Huruvida hovrätt kommer att se annorlunda på kommande dom från tingsrätt, vet vi inte. Vi kan ana att det kanske kommer att skilja sig åt i just den delen som avser Aki och det kanske rentav är mest troligt, men det är inte spiksäkert.

Jag bygger inte mina inlägg om JM eller om fallet på känslor och särskilt inte jämfört med dig då dina inlägg vimlar av just (arga) känslor, särskilt för brottsoffret AM men ofta även för GM. Att jag skriver att det är "skönt" att JM fälls kan kopplas till att det upplevs bra när rättvisa skipas, samt att jag som medborgare vill känna mig trygg. Jag känner mig tryggare med JM bakom lås och bom helt enkelt.

Jag har generellt inget emot att diskutera vidare kring detta då vi är många i tråden som spekulerar i hur utfallet kommer att bli. Just diskussioner med dig tenderar däremot att bli huvudlösa av den anledningen jag nämner ovan, dvs. att du har ett intensivt agg mot brottsoffret AM vilket färgar alla dina inlägg så det blir löjligt.
Du hade tagits på allvar av alla i tråden om du hade debatterat för din sak utan att ha med ditt personliga agg och dina vedervärdiga beskrivningar om brottsoffren kopplat till girighet, sexuella avvikelser, otrohet och allt vad du gafflat om.
Citera
2017-06-29, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Men, alla stämplingarna för att döda honom var ju INNAN det fanns en livförsäkring! Det hänger inte riktigt ihop.
Kom livförsäkringen till bara för att det gick, han skulle ju bort i alla fall?

Det bottnar ju i JM och Akis av/på-förhållande, anmälningar och motanmälningar, vittnen som återupprepat berättar detta stormiga förhållande.

JM har ett munläder utan gränser och när hon har möjlighet att ventilera så gör hon det fullt ut. Ingen av de som vittnat om de sk. "stämplingarna" tog henne på allvar när de sades i stridens hetta.

Därför har TR formulerat sig med "i vart fall några fall av stämpling till mord" för de har inte kommit överens om det är rimligt tvivel eller inte kring soffor, handgranater och pengaerbjudanden.

Du har helt rätt i att allt detta var INNAN någon livförsäkring ens var påtänkt, men jag lägger till att ingen har lyft dessa påstoda "stämplingar" till polisanmälan eller ens som "oro" inom vänkrets eller förhållanden på flera år. Men när media och Anki "blåste på" tolkar vittnen plötsligt saken annorlunda i rättegång.
Citera
2017-06-29, 10:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Retar mig på att det inte skedde en utvidgad direkt - ett kryss åt höger från polisen så hade det sluppit vara så förvirrat.

Jag håller helt med, och det borde utredas ordentligt.

Sverige behöver en sanningskommission, oberoende, självstående!!
Citera
2017-06-29, 10:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nån detaljrikedom får du inte men såpass mycket kan jag säga att barnen inte har ringt och bönat om en direkt summa av mormor utan det är mormor som varit ivrig att få kontakt med barnbarnen i syfte att lägga fram något smaskigt i rättegången. Så osamkligt att snaska och förnedra JM framför hela svenska folket i syfte att såra. Vem går på picnic med misstänkta när man är under polisbeskydd och "så" hotad till liv och hälsa? Allt detta är ett spel för att visa sitt maktbegär för henne personligen men också för att stärka åklagarnas svaga talan. En skvallerrättegång håller inte säger GW och där kommer åldriga och senila nämndemän bytas mot erfarna jurister. Precis som JM kommer skaffa en hårdare och mer luttrad advokat. Wenna ojade sig i rättegången att JM fick skicka brev till mormor fastän hon redan läst det. Samtidigt sitter MR och har fria samtal för att skaffa vad vi vet påhittade bevis. Detta kommer ligga åklagarna till last i HR, därför tassade de kring den heta gröten in i det sista. Naturligtvis skulle åklagarna tagit upp inspelningar och tshirt tidigt i rättegången och du fattar själv varför.
I brist på underlag sitter du nu och låtsas ha insyn mer än andra och ska verka spännande på samma gång i din kamp att förtala Anki.
Hur detta möte med barnbarn ska ske har du sen ingen susning - det kan lika gärna ske under arrangerade former med polisbevakning, på en viss plats.

Hahahahahha. Du är bara så för mycket. Ju mer loser JM blir, ju mer höjer du ribban (snart kommer släggan, i slutpläderingen så...i HovR ska det minsann bli andra bullar).
Citera
2017-06-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att kroppen såg "svullen" ut kan ju bero på att Aki legat i vattnet betydligt längre tid (alltså varit död) också längre tid än vad JM uppgett.

Aki var både livrädd för JM och medveten om hur JM var samt kapabel att göra. Han hade spärrat sina konton och hade bara en begränsa summa tillgängligt. Ser man till hans egna inköp den dagen på t.ex. systembolaget var det tämligen sparsamt. Inte heller tror jag han frivilligt skulle släppa sitt kontokort till JM. Som med sina kompletterade inköp (systembolag och mataffär) i stort barskrapade hans konto. Med det följer att jag tror Aki blev försatt ur spel tämligen tidigt. Men drogad till i djup sömn (typ i soffan) men här kanske framsätet.

Men mobilen har färdas enligt Johannas planer.

Där är du nog spot-on... jag har hela tiden trott det var olika personer som handlar på hans kort. En kortansvarig, han, en oansvarig, hon eller hennes hejdukar.

Tror heller inte han frivilligt skulle åka med till landet.

SMS o Facebook-meddelande, till nya flickvännen och musiken han lyssnade till var orkestrerat. Det är klart som korvspad att hon fixat till sig hans lösenord.
Citera
2017-06-29, 10:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
JM tar enligt uppgift Venlaflaxine. Jag äter samma medicin själv och den är särskilt uppiggande. Det är ingen vanlig SSRI-medicin utan ett SNRI-prepparat. Hon tar dock en ganska moderat dos om jag minns rätt. Venlaflaxine är annars ganska aktiverande. Det är kemiskt närmare besläktat med amfetaminer snarare än andra antidepressiva preparat.

...och man får mardrömslika abstinensbesvär om dosen uteblir. Detta särskilt eftersom Venlaflaxine har så kort halveringstid. Kan mycket väl tänka mig att snuten använde detta som ett slags tortyrredskap när hon blev anhållen första gången.

Japp, samma abstinens som missbrukare får.

Sedan så tror jag att JM hade en viss kvinnlig kroppsöppning med ett par doser undangömda. Hon skulle ju till Thailand, och det är rätt besvärligt att skaffa reseintyg för narkotikaklassade läkemedel (som sedan ingen tittar på under resans gång).

Därför sov hon så mycket, men inte MR......han fick abstinens.
Citera
2017-06-29, 10:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Johanna saknar känslor och samvete.
Hon söker kickar i att göra farliga saker. Tänker på hur hemskt hon skrattar inför kamera och reporter där hon sjukt talar om att hon gör sig bra i media. Hon tyckte maten var god och poliserna var trevliga. Hon tycktes njuta av situationen.
Antagligen började hon testa mord redan som barn.
Det finns all anledning att noga kontrollera hur många mystiska dödsfall som skett runt henne - inte minst de två fosterbarnen. Alltså, hur rimligt är det att TVÅ fosterbarn dör? Dags att det börjar rotas bakåt.

Desto mer jag ser av henne desto mer börjar man förstå hur hon är.

Hon är en psykopat med en extremt grandios självbild. Väldigt manipulativ och när hon inte får exakt som hon vill så tappar hon helt fattningen. Hon saknar helt självinsikt och förmåga att känna ånger.

Hela grejen när hon grät på kommando visar att hon är bra på att simulera väntade känslor för att vilseleda folk efter sin egen agenda.
Det skiner även igenom att hon älskar den mediala uppmärksamheten och att hon in i det sista verkligen trodde att hon skulle lyckas lura alla (eftersom hon i sin bok är perfekt).
Citera
2017-06-29, 10:45
Bannlyst
Citat:
Detta svar visar bara att du ser på saker med känslor för innerst inne kan du inte anse att någon skall dömas till mord helt utan gärningsbeskrivning och en 5-6 olika alternativ med för mycket mat på inköpslistan. Men i "jätterättegångar" är det mycket vanligt att HR och TR resonerar helt olika och straffet kastar oerhört för inte en chans att HR med utbildade kommer se på saken som TR antyder och man kan klart se att det är stollar som försöker "formulera sig vettigt och juridiskt" och en eller annan i tråden lär väl falla för detta men INTE jag och vi ser redan alla experter ifrågasätter skiten.
Det är tydligt att ledamöter inte är överens i detta läge om alla delar så att domen skulle bli så fasansfullt välskriven tror jag inte då ledamöterna har avvikande åsikter.

Resonemangen vet vi lite om ännu men tydligt är att som GW säger att man har "köpt" allt och till det kan vi lägga personen MR och hans sk. trovärdighet. Den tror inte ens GW på och ännu mindre att det inte skulle finna rimligt tvivel om dödsorsak.

Tror Hikes gör rätt ändå som håller sig med uttalanden tills domen kommer för argumenten har tydligen svalts exakt som media har målat ut, ingen skall dömas på media eller vad en knarkande afghan påstår och inte kan bevisas.

Inget får mig att tro att nämndemännen inte läst medias bevakning och känt "pressen" att döma "rätt".
Citera
2017-06-29, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I brist på underlag sitter du nu och låtsas ha insyn mer än andra och ska verka spännande på samma gång i din kamp att förtala Anki.
Hur detta möte med barnbarn ska ske har du sen ingen susning - det kan lika gärna ske under arrangerade former med polisbevakning, på en viss plats.

Hahahahahha. Du är bara så för mycket. Ju mer loser JM blir, ju mer höjer du ribban (snart kommer släggan, i slutpläderingen så...i HovR ska det minsann bli andra bullar).
Du får nog bemöta med saklighet istället för med hysteri, du låter lika hånfull som Anki "hahhaha" när hon säger att hon sålt husbil och skall skänka pengarna MEN samtidigt göra sig själv ekonomiskt oberoende. Det var inte ens hennes utan vad GM hade skrapat ihop.
Mormorn är så jävla blåst som tigger om polisbeskydd men ändå kontaktar medmisstänkta och låtsas vilja ha "picnic". Varför lyckades hon inte få till sin efterlängtade "picnic" tror du? Som hon har jobbat åt åkl och sina egna pengar denna Anki
Senast redigerad av stativera 2017-06-29 kl. 10:52.
Citera
2017-06-29, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja och många har kallat henne för smart?
Efter att intervjun släpptes mer fritt så är jag övertygad att den mark hon vinner är att vara bimbo, överpladdra, byta riktning i samtal som förvirrar och får folk att tappa tråden/ursprunglig fråga. Hon växlar även snabbt röstläge efter vad hon är ute efter.
Det märks så väl hur hon inbillar sig att se cool och avslappnad ut, vilken enorm hybris hon har.
Det är inte svårt att se henne skriva lapparna till MR med en massa hjärtan och kärleksbedyrande med tanke på hennes kroppsspråk och tal i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in