Citat:
Ursprungligen postat av
6nysningar
Nån detaljrikedom får du inte men såpass mycket kan jag säga att barnen inte har ringt och bönat om en direkt summa av mormor utan det är mormor som varit ivrig att få kontakt med barnbarnen i syfte att lägga fram något smaskigt i rättegången. Så osamkligt att snaska och förnedra JM framför hela svenska folket i syfte att såra. Vem går på picnic med misstänkta när man är under polisbeskydd och "så" hotad till liv och hälsa? Allt detta är ett spel för att visa sitt maktbegär för henne personligen men också för att stärka åklagarnas svaga talan. En skvallerrättegång håller inte säger GW och där kommer åldriga och senila nämndemän bytas mot erfarna jurister. Precis som JM kommer skaffa en hårdare och mer luttrad advokat. Wenna ojade sig i rättegången att JM fick skicka brev till mormor fastän hon redan läst det. Samtidigt sitter MR och har fria samtal för att skaffa vad vi vet påhittade bevis. Detta kommer ligga åklagarna till last i HR, därför tassade de kring den heta gröten in i det sista. Naturligtvis skulle åklagarna tagit upp inspelningar och tshirt tidigt i rättegången och du fattar själv varför.
Jag tror inte helt på det du säger. Men lite grann. Jag tror Anki drevs av ett behov att få veta. Du kallar det "få fram något snaskigt", jag tror mer på att hon försöker förstå och få grepp om hur det kunde bli som det blev. Att hon gör det när hon är under beskydd är förståeligt, en säkerhetsgrej. Däremot är det nog detta "nätverk" som utgjort det största hotet idag, inte barnbarnen. Det tycker jag har framgått ganska väl.
Gällande inspelningen så kommer det nog inte kritiseras. Järheden påtalade att de ej tagit upp det tidigare eftersom de ej haft vetskap om det var möjligt att få tag i den då kompisen och de ej haft direktkommunikation. Han sa sedan att de nu fått bekräftat av andra personer att inspelningen var påväg och därför lägger han också nu fram det för rätten.