2017-06-29, 03:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fick de inte tillbaka sina egna mobiler i det läget? De sitter och pillar på billiga mobiltelefoner modell äldre.
Problemet är väl att hennes far är nyss mördad, nu kan vi tolka henne som en mördare och det blir än mer absurt.
Skulle man dock inte veta detta kunde hon lika gärna kunna vara en fjolla i Paradise hotel.

Ja kanske har vi nu en massa bias som förmörkar objektiviteten. Men tycker det är svårt att frigöra sig från att det är något gravt osunt över hur hon uttrycker sig.
Citera
2017-06-29, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror också som tidigare uppgivits i tråden att JM redan före häktning åt mildare psyk-preparat. Någon uppgav namnet eftersom hon hade klottrat sina små meddelanden på en medicinlapp där namnet syntes, men jag minns nu inte vad det var. Denna medicin får hon säkert fortfarande, och kanske något litet lugnande - någon 5-10mg Stesolid inför rättegången maximalt. Men jag tror inte hon drogas ner. Man ska ju också veta att vissa personer snedtänder på lugnade mediciner och blir tvärtom överaktiva och pratiga. Inte något Hikes skulle vilja visa upp i rätten kanske

Just antidepressiva har för vissa personer visat sig vara väldigt viktiga att ta nästan på klockslaget för bäst effekt. Märkligt, men vissa får utsättningsbesvär redan efter några timmar om tabletterna tas försent.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272

Om man tittar på det här intervjuven i Aftonbladet, gjord med Johanna i augusti 2016 när hon och MR just hade släppts ut efter första gripandet, så tycker ialla fall jag att hon känns sjuk. Det är något som inte stämmer med henne. Hon kan ju vara väldigt trött och påverkad av situationen, men det är inte en psykiskt fullt frisk person vi ser.

Aha, Stesolid är lugnande?

Ja, det var en obehaglig Intervju. Hon framstod som väldigt naiv - att hon inte riktigt verkade förstå vad det kunde innebära att hon pratade med en reporter.
Citera
2017-06-29, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
[/b]

Ja kanske har vi nu en massa bias som förmörkar objektiviteten. Men tycker det är svårt att frigöra sig från att det är något gravt osunt över hur hon uttrycker sig.
Hahahaha. Gravt osunt var nästan snällt sagt.
Ja, hon är helt blåst i den intervjun, men om man inte tänker på henne som mördardottern så kunde jag allt placera henne i en dokusåpa då hon viftar bort flugor och plutar med munnen.
Senast redigerad av develi 2017-06-29 kl. 03:08.
Citera
2017-06-29, 03:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Aha, Stesolid är lugnande?

Ja, det var en obehaglig Intervju. Hon framstod som väldigt naiv - att hon inte riktigt verkade förstå vad det kunde innebära att hon pratade med en reporter.

Citat:
Hahahaha.
Ja, hon är helt blåst i den intervjun, men om man inte tänker på henne som mördardottern så kunde jag allt placera henne i en dokusåpa då hon viftar bort flugor och plutar med munnen.

Ja en obehaglig intervjuv där man nästan skäms själv å hennes vägnar för att någon kan vara så dum
Den där dockhussåpebruden med putmunnen ger en bra bild
Frågan är väl om inte just Johanna skulle varit en given deltagare om hon varit hälften så gammal.
Big Brother, Farmen Paradis Hotell - hon kunde gjort oförglömliga uttalande och sex-prestationer för att inte tala om alla intriger - men deltagarantalet kanske skulle minskat oroväckande fort pga söndriga knäskålar eller knivskador.
Citera
2017-06-29, 03:18
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
"Medicinen sägs fungera genom att hämma återupptaget av signalsubstanserna noradrenalin och serotonin."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxin

Amfetaminliknande?!? Det trodde jag var meds mot adhd snarare...
Ja, Venlaflaxin skrivs ibland ut off label mot uppmärksamhetsstöring.

Citat:
Venlafaxine hydrochloride is in the phenethylamine class of modern chemicals, which includes amphetamine, methylendioxymethamphetamine (MDMA), and methamphetamine. This chemical structure likely lends to its activating properties, however some patients find Venlafaxine highly sedating despite its more common stimulatory effects.

Denna medicin är alltså ej kemiskt besläktad med SSRI. Dessutom verkar den på även dopamin i högre dosintervall.
Citera
2017-06-29, 03:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja en obehaglig intervjuv där man nästan skäms själv å hennes vägnar för att någon kan vara så dum
Frågan är väl om inte just Johanna skulle varit en given deltagare om hon varit hälften så gammal.
Big Brother, Farmen Paradis Hotell - hon kunde gjort oförglömliga uttalande och sex-prestationer för att inte tala om alla intriger - men deltagarantalet kanske skulle minskat oroväckande fort pga söndriga knäskålar eller knivskador.
Hahahaha - Farmen?!

Där hon ska förklara till reportern att de tagit DNA via hår så verkar hon inte ens skilja på vem hon pratar med - hon artikulerar som om det vore ett samtal med MR via google translate de använder
( Pratöversättning i mobilen alltså).
Drar sig i håret och är övertydlig: Förstår du? DNA, DNA-test.
Senast redigerad av develi 2017-06-29 kl. 03:26.
Citera
2017-06-29, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, Venlaflaxin skrivs ibland ut off label mot uppmärksamhetsstöring.

Denna medicin är alltså ej kemiskt besläktad med SSRI. Dessutom verkar den på även dopamin i högre dosintervall.

Aha, trodde det var SSRI med extra-tillägg, liksom.

Hittade en annan tablett också, dopaminhöjande. För Voxra är väl inte ett annat namn för Velafaxin?

"Det nya läkemedlet Voxra fungerar annorlunda än tidigare antidepressiva mediciner. Pillret påverkar en annan del av hjärnan, ämnet dopamin.
– Obalans i dopaminet gör att vi blir orkeslösa, deprimerade, ångestfyllda och trötta, berättar psykiater och överläkare Lars Häggström.
Häggström berättar att många som prövar antidepressiva preparat inte blir friska:
– De har förmodligen problem med dopaminet och många av dem kan bli hjälpta nu. Det här fungerar, säger han.
De mediciner som hittills har funnits i Sverige påverkar en annan del av hjärnan – ämnet serotonin.
– Har man då problem med dopaminet ger de traditionella tabletterna ingen effekt, säger han.
Terapi framför piller
Men Bengt Westling, docent i klinisk psykologi vid Uppsala universitet, tycker att läkare borde vara försiktigare med att skriva ut läkemedel.
– Det bästa är om patienten kan lösa problemen utan läkemedel – med hjälp av terapi eller självhjälpsböcker, baserat på kognitiv beteendeterapi. Tidigare trodde man att svåra depressioner bara gick att bota med medicin men nya studier visar att beteendeterapi är oslagbart. Tabletter är ofta bara en temporär lösning. När man slutar kan problemen komma tillbaks, säger han.
Drabbad får nytt hopp
Hillevi Sjögren har lidit av ångest, panikattacker och depression sen hon var i 20-årsåldern.
Hon har prövat alla möjliga antidepressiva preparat och gått i flera sorters terapi.
– Terapi är bra för ångest och oro men har du en riktig depression behövs ofta medicin för att du ska kunna ta till dig terapin. Jag är glad att det kommer nya mediciner så att fler kan bli hjälpta, säger Hillevi Sjögren."

http://www.expressen.se/halsoliv/slipp-angest-med-nytt-piller/
Citera
2017-06-29, 03:45
Medlem
develis avatar
Första förhör med JM hemma i sin bostad 4/8 är intressant.
Hennes mor ligger på intensiven och hennes far i bårhuset - men vad säger då JM om sin familj?

Citat:
"De skulle ha skiljt sig för hundra år sedan. De var så olika och de var alltid osams. Jag var glad när de skulle skiljas. Min mamma var helt beroende av min pappa och framförallt hans pengar."

"Min mamma är så elak mot mig och mina barn. Hon bryr sig inte om mig. Min pappa har alltid hjälpt mig med ekonomin och därför har min syster varit avundsjuk."

"Min syster Ulrika har alltid varit jättearg på att han har försökt hjälpa mig. Hon är avundsjuk, svartsjuk på mig."

"Johanna förklarar att Ulrika alltid har varit avundsjuk på henne. Vi har en bra relation men den känns falsk. Det är alltid på min systers villkor."

" Jag önskar att det var min mamma som dog istället för min pappa."

"Jag har väldigt svårt att tro att min mamma skulle göra något mot min pappa men är man på fyllan så vet man inte."

" Min mamma levde på min pappas pengar. De är båda alkoliserade men det syns inte utåt."

"Min syster och hennes familj är också alkoliserade men de försöker vara fina utåt. Jag har mer respekt för folk som sitter på en parkbänk och dricker."

" Aki hade stora alkoholproblem också."
Citera
2017-06-29, 04:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Aha, trodde det var SSRI med extra-tillägg, liksom.

Hittade en annan tablett också, dopaminhöjande. För Voxra är väl inte ett annat namn för Velafaxin?

"Det nya läkemedlet Voxra fungerar annorlunda än tidigare antidepressiva mediciner. Pillret påverkar en annan del av hjärnan, ämnet dopamin.
– Obalans i dopaminet gör att vi blir orkeslösa, deprimerade, ångestfyllda och trötta, berättar psykiater och överläkare Lars Häggström.
Häggström berättar att många som prövar antidepressiva preparat inte blir friska:
– De har förmodligen problem med dopaminet och många av dem kan bli hjälpta nu. Det här fungerar, säger han.
De mediciner som hittills har funnits i Sverige påverkar en annan del av hjärnan – ämnet serotonin.
– Har man då problem med dopaminet ger de traditionella tabletterna ingen effekt, säger han.
Terapi framför piller
Men Bengt Westling, docent i klinisk psykologi vid Uppsala universitet, tycker att läkare borde vara försiktigare med att skriva ut läkemedel.
– Det bästa är om patienten kan lösa problemen utan läkemedel – med hjälp av terapi eller självhjälpsböcker, baserat på kognitiv beteendeterapi. Tidigare trodde man att svåra depressioner bara gick att bota med medicin men nya studier visar att beteendeterapi är oslagbart. Tabletter är ofta bara en temporär lösning. När man slutar kan problemen komma tillbaks, säger han.
Drabbad får nytt hopp
Hillevi Sjögren har lidit av ångest, panikattacker och depression sen hon var i 20-årsåldern.
Hon har prövat alla möjliga antidepressiva preparat och gått i flera sorters terapi.
– Terapi är bra för ångest och oro men har du en riktig depression behövs ofta medicin för att du ska kunna ta till dig terapin. Jag är glad att det kommer nya mediciner så att fler kan bli hjälpta, säger Hillevi Sjögren."

http://www.expressen.se/halsoliv/slipp-angest-med-nytt-piller/

Asså, men va f**n, en referering till den lille, bloggaren Mattssons tidning, "Publicerad 4 feb 2008 05.30".
Voxra = Venlafaxin ? Vart tog Effexor vägen ?

Kan "man" med ett uns av förstånd, sannolikhetslära, mm. spå, eller ens bringa klarhet i, och varför, A*i P*****a och G***n M****r, är döda ?

Piller eller psykoser ? Mja... det är nog, möjligen, i betraktarnas ögon det........
Citera
2017-06-29, 04:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
I ett annat fall med suspekt kvävning/drunkning - Kevinfallet, diskuterades om anafylaktiskt allergi reaktion kunde gett en drukningsliknande bild med ökat vätskemängd i vävnaden. Vet inte om Aki var kraftigt allergisk mot något. Men om han skulle fått en anafylaktisk reaktion och i anslutning till denna blivit puttad från bryggspången?
Kroppen såg ju "svullen" ut enligt räddningspersonalen, en drunknad sväller ju inte upp på några timmar. Dessutom hade han ju inte det där signifikanta skummet runt/i munnen som nyligen drunknade personer brukar ha.

Detta är en mycket intressant teori!
Anafylaxi finns rapporterad i samband med Crohns sjukdom, som Aki led av.
Vissa av läkemedlen har en sådan biverkning om jag tolkar detta rätt.
http://www.ehealthme.com/cs/crohn's%20disease/anaphylactic%20reaction/

Det finns kemikalier som kan framkalla anafylaxi, t.ex. kontrastvätska.

Här skulle jag vilja höra en läkares resonemang.

En annan idé: itvingad grogg med GHB borde väl kunna försätta någon ur stridbart skick, och GHB bryts ner fort om jag förstått det rätt. Så om han fick en GHB-drink vid lunchtid var han kanske medgörlig nog att kunna kvävas utan kamp.
Citera
2017-06-29, 05:29
Medlem
Citat:
Hon ser rej slit ut i nyll+värre blir det ju då hon förmodl=den kvinnl "axmyr"--------förh-vis sitt hon inne lika länge ! Om några mån=äntl hennes tid i media över ,då vänt nog flera dec på "Hinzan" för det=ju där hon hör hemma !
Senast redigerad av deakpeasley 2017-06-29 kl. 05:36.
Citera
2017-06-29, 05:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Första förhör med JM hemma i sin bostad 4/8 är intressant.
Hennes mor ligger på intensiven och hennes far i bårhuset - men vad säger då JM om sin familj?
Inser hon inte i det läget att det vore "smartare" att spela sörjande, chockad och orolig istället för att kränka och prata skit om sin familj?

Tydligen inte, då hon agerar utifrån sitt eget primitiva tänkande och drifter.
Här ska sättas fokus på henne som en stackare som fått stå ut med sin "hemska" familj.
Det blir lite dubbelt här. Förutom att hon är "oskyldigast i världen" så blir det nästan som att familjen ska beskrivas så elakt som möjligt - som om man ska tänka att hon nästan skulle haft rätt att "hämnas" ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in