Det finns en sak jag undrar över. Nu har jag googlat på rättspsykiatrisk prövning (för att fräscha upp mina kunskaper) och det finns bra information om det. Men när kommer den att ske? Det är ju meningslöst att de ska sitta i häktet och vänta på den. Sen är det ju så att vi vill ju faktiskt veta hur det egentligen står till, eller hur?
LGWP verkar ju inne på att hon kommer att bli hospitaliserad. Han anser att den inbjudan hon fick var speciell.
Nu när jag funderar på det så är det kanske inte helt fel.. Hon får tillgång till internet. Hon kommer säkert börja blogga, och bloggen kommer att handa om vilket rättsövergrepp hon är utsatt för. Tänk själv att få ta del av Johannas dagliga snurrighet
Med tanke på hur snabbt hennes (synliga) mentala ras har skett så kommer den bli en av Sveriges mest lästa bloggar.
Naturligtvis måste det vara stenhårda regler, hon får inte kontakta familjen och inte nämna dem i bloggen, då blir det automatiskt internetförbud. Det måste vara väldigt tydligt. Men nu när vi läser i tidningen att hon kontaktat K Linna så är det bara en försmak av vad vi kan vänta oss.
Sen skrev någon att hon hade en gammal pojkvän på rättspsyk, nu är det inte säkert att de hamnar på samma hospital. Men efter vad jag förstod var han dubbelmördare så de spelar i samma liga.
Det blir liksom en ny variant på Skarakannibalen och Vampyrkvinnan.
Alltså hon har suttit häktad i 10 månader utan manligt sällskap, är det de hon menar när hon säger att hon är utsatt för psykisk tortyr. Det har säkert inte skett sedan hon var i yngre tonåren..