Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Japp, iaf i min värld med passus till att kapslar har ett skal likaväl och börjar luta mer åt "material", och därav undrar jag kring frågeställningen om aktuellt material till NFC då det styr vad som analyseras.
Jag återkommer till den vältränade Aki som ofta var ute och sprang med tanke på att det är turkos och inte blått som beskrivs.
Under pistolhot - det florerar som sagt en hel del pistolsnack - och om bunden så lär det enda sättet att försöka frigöra sig vara att kasta med huvudet och kroppen, bitas innan en munkavle sitter på plats:
http://www.sport-fritid.nu/catalog/products_new.php?page=49&osCsid=c671cb9003d25053a9 af0115559eb1a8
Jo, jag minns att det nämndes. Men det finns en hel del saker med turkos signalfärg för att man lättare ska kunna urskilja dem från omgivningen och/eller exv. förstå att de inte ska inmundigas: bogserlina och andra former av vävt plastsnöre, wettexdukar, blöjtejp o.a. rengöringssaker (tvättsvamp) och toalettartiklar och -utensilier, behållare till parfymerade och färgande (blå karamellfärg) eller frätande eller på annat sätt farliga ämnen (även stearin, mulltoadoft, wunderbaums(?)), propprengörare(?), växtnäring el. -kalkning?), läkemedelsförpackningar och pillerhöljen, Vicks blå och supersurt o.a. godis, tuggummi, soppåsar (stora "svarta" eller små genomskinliga), plastprylar (all form av gjutplast förstås) och -detaljer (klämmor, klädnypor, sladdisolering, gummiband och gummiisolering, "bläckfisk"-isolering, "biltakräckesremmar", trädgårdsverktygsskaft, skosnöreshylsor), blyertspenneöverdrag (om han tuggade på pennor?), båt- och fiskeutrustning (linan?, fisknätsdetaljer?, flytbojar?, flöten?) liksom kläder och filtar och plädar och moppeskinn, fleecesaker, stolsdynor, kuddfodral, vaxdukar, presenningar, papperstallrikar, servetter, barnpoolar, leksaker, barnmatsutensilier, kräfthattar, accessoarer (inkl. nagellack, smyckesstenar, bälten, halsdukar, remmar) och flip-flops och smycken för övrigt. Därtill kopparärg...
Nu menar jag inte alls att alla dessa är rimliga ur ett dräparperspektiv, utan försöker mer brainstorma lite och samtidigt påpeka att saker kan ha hamnat där på ett oskyldigt sätt. Och att en övermanningssituation eller en kvävning, om man tänker sig sådana, fortfarande möjligen kan ha gått till på några olika sätt. Jag är själv lite inne på att JM gjort det själv medelst ngn drogning och drunkning på land, men en tejpning känns ju i alla händelser som ett viktigt inslag. Av allt att döma har man/hon vinnlagt sig om att inte åstadkomma skador på kroppen, undvika buller samt att använda ospårade droger -- och ska hon ha klarat detta själv så måste det ju till något ganska specifikt, som går att skapa hypoteser om. Men även om de är flera så blir inte deras sits n-vis så annorlunda i just detta avseende. Hålla fast och tejpa blir lättare om de är många, men hur många involverade skulle de kunna vara? Sen eftersom JM har tvillingarna att se efter måste hon vara bra J-a säker på att lyckas hur det än går till, men ssk om hon är ensam om det förstås. Antingen levereras han drogad av JJ eller död av en lejd hejduk, eller så får JM i honom nånting där som inte gått att spåra och som däckat honom.
Ska man extrapolera bakåt från mordet på GM och karmasnacket så är det även här ngn som varit behjälplig och som (enligt JM) velat skydda henne från olycka, och som hon kanske har hållhake på (eller fick därmed), alltså någon som hon kanske till och med skulle hängt ut om det började osa katt: jag kan bara se JJ som realistiskt på ngt sätt inblandad. Och sannolikt då bara som den som tillhandahållit preparatet eller liknade. (Eller borde man leta efter huliganer i trakten som sedan försvunnit -- exv efter bröllopet i Pakistan?).
För att summera: jag tror faktiskt att JM gjorde Aki mer eller mindre själv. Hon kände honom och hans svagheter och hade bearbetat honom med preparat förut. Hon tålde inte att bli lämnad av honom (också). Det är egentligen bara om hon är själv som hon kan kontrollera alla upptänkliga lösa ändar. "Om det är någon som skulle ha rätt att döda min far så är det väl jag" --- var det inte ungefär så hon sa? Samma tänk kan gälla för AP -- en "nobody" enligt möllersk föreställningsvärld: JM "återkallar licensen." Och hon gör det mer eller mindre på egen hand (och med hjälp av Aki själv).
Det är inte anstiftan, det är mord. Det finns ingen annan upptänklig mördare. Kanske kommer HR fram till just det.