2017-06-28, 19:52
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Brevet är daterat den 16/6 enligt Aftonbladet.

Hon skriver i brevet, som är daterat den 16 juni, att hon för första på tio månader fått läsa en tidning, Aftonbladet.

Ja, naturligtvis är han inte intresserad. Tack och lov för det! Men skäms hon inte för att be honom om hjälp, han har ju precis kommit ut.. Skulle han börja lägga ner tid på henne som inte är dömd ännu.

Hon har inte genomgått rättspyk ( genom detta brevet känns vård mer motiverat) och fallet har inte varit i HR. Hon drar sig inte för att tro att alla ska hjälpa henne, t.o.m en man som suttit inne i 11 år och nyss kommit ut, ska ställa upp. Nu blir jag iofs inte chockad, men normalt skulle jag bli det över hennes fräckhet.
Citera
2017-06-28, 19:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
anstiftan till mord på ex-maken Aki.

Men just den biten tror jag inte kommer hålla, om domen överklagas. Nog för att hon är tvivelaktig på alla sätt, inte drar sig för någonting och uppenbarligen har önskat livet ur karln, men det känns som att det haltar lite att döma henne för anstiftan till mord när det inte går att säga vem som i såna fall rent handgripligen tagit död på Aki på hennes begäran.
anstiftat har hon väl redan när hon försökt förmå svärsonen (?) att mörda honom?
Citera
2017-06-28, 19:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den länken gav jag dig (om flyktingkillarna) - det var rent pinsam gällande han svar.
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Ja, det stämmer! Nu i kväll har jag suttit och tittat på lite olika klipp och då dök den upp igen..Nu i och med att en fingervisning har getts för deras brott och Johannas alla "småbrott", så blev det än mer uppenbart hur märkligt det är att inget skett.
Citera
2017-06-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Vad yrar du om? I sådana här mål stannar kostnader för försvar på staten pga straffens längd. Advokaten får sin ersättning av staten så även om en dömd måste betala så är det inte till advokaten utan till staten.

Vilken fantasivärld somliga lever i!

Ja somliga lever i fantasi.... jag antog/gissade
Citera
2017-06-28, 20:00
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Jaha, vad har MR för skador och vet vi hur de uppkommit ? Jag tycker att han ser medelålders ut och han har djupa veck i pannan vilket syns på ett foto MSM nyligen tagit av honom inne i tingsrättsalen Jag anser att han ljugit om sitt ursprung och därmed tappat i trovärdighet

Vet bara att han hade en benskada. Håller inte med dig om att han se medelålders ut. Det är även något med hans sätt som gör att man (enligt min åsikt) ser att han är en ung man.
Citera
2017-06-28, 20:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, naturligtvis är han inte intresserad. Tack och lov för det! Men skäms hon inte för att be honom om hjälp, han har ju precis kommit ut.. Skulle han börja lägga ner tid på henne som inte är dömd ännu.

Hon har inte genomgått rättspyk ( genom detta brevet känns vård mer motiverat) och fallet har inte varit i HR. Hon drar sig inte för att tro att alla ska hjälpa henne, t.o.m en man som suttit inne i 11 år och nyss kommit ut, ska ställa upp. Nu blir jag iofs inte chockad, men normalt skulle jag bli det över hennes fräckhet.

Nej, JM skäms inte för ngt, KL har följt fallet enligt Aftonbladet men han betackar sig, nu får JM hitta ngt annat halmstrå, vilket hon kommer att göra, hon sitter inte sysslolös och rullar tummarna, pennan glöder för glatta livet anteckningsblock är det största inköpen i kiosken på häktet, JM står för den största delen.
Citera
2017-06-28, 20:09
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
anstiftat har hon väl redan när hon försökt förmå svärsonen (?) att mörda honom?
Om svärsonen nu utförde mordet så är det anstiftan. Huruvida han gjort det eller ej pågår det ju fortfarande en utredning kring. Försök till anstiftan är stämpling. Johanna kan dock dömas för anstiftan även om man inte får fast den som utfört själva mordet.

Det är högst möjligt att Johanna kommer dömas för mord i fallet Aki. I så fall kan man helt släppa detta med anstiftan.
Citera
2017-06-28, 20:12
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Sonen DB ombads före eller efter det ?, av JM, att tappa en tung soffa på AP 😐 Finns det förövrigt någon lista över uppmaningarna/ anstiftningarna JM gjort gentemot AP ?
Citera
2017-06-28, 20:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åklagare Wenna verkar ha fångat upp hela Johanna´s kraft, så tror inte hennes egna advokat behöver känna sig ansatt i någon bemärkelse.
Jessica Wenna är väl ungefär exakt Johanna Möller´s direkta autonym, vilket tydligt framgår i hur dom två dialogat med varandra i rättssalen.
Tydligt att Johanna funnit sitt livs ärkenemesis i åklagare Wenna.

Yes, Wenna är Johanna Möllers direkta motpol, det var inte så konstigt att Johanna sa att Wenna var den elakaste människa hon någonsin träffat, Wenna kan sina mytomaner och lögnerskor och förmodligen var/är Wenna förbannat trött på den hybrisfyllda Johanna som inte har kunnat gett ett ordentligt svar på något.
Citera
2017-06-28, 20:18
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

EN GÅNG TILL .... stämpling är när man försöker få någon att begå ett brott. Anstiftan är när man lyckas förmå någon att begå ett brott.
Citera
2017-06-28, 20:19
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
I den första delen håller jag med dig, det är mycket teflon, men i den andra delen tror jag att det är omöjligt för sådana som hon att förstå hur "normala" människor fungerar och hur det känns inuti. Blev lite förvånad över GWs analys idag att "nånting måste ha hänt henne, man föds inte sån". Tyvärr så är det nog ett vanligt missförstånd och jag är övertygad om att det rör sig om en medfödd utvecklingsstörning.

ja och nej, jag tror att olika faktorer orsakat detta.
Men ska jag skriva ner ett ord,, så blir det pengar.
Citera
2017-06-28, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Johanna Möller söker stöd – hos Kaj Linna http://www.aftonbladet.se/a/oqkzV
Just hennes extrema självrättfärdigande är väldigt intressant utifrån en narcissistisk synvinkel.

Vi har nog en hel del att vänta från Sveriges mesta Drama Queen...
Det blir nog Johannas memoarer "Oh my God, värsta oskyldiga" som inte stoppar vid en trilogi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in