2017-06-28, 18:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Så här anger Expressen: (gm mail från Wenna)

Den sista dagen berättade också Jessica Wenna att det kommit fram nya uppgifter om Arbogakvinnans tid i Uppsalahäktet under rättegången: Att hon försökt att skicka brev till sin mamma och en av sina döttrar.
Breven har gått fram. Det bedömdes att åklagare inte har laglig möjlighet att stoppa breven i den situation som vi nu befinner oss, det vill säga när vittnesmålen redan är lämnade, skriver Jessica Wenna i ett mejl till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-arbogakvinnan-visar-ingen-medkansla-alls/
Jo men att breven har gått fram, innebär inte att åkl bara skickat iväg dem utan att läsa dem och det är också mycket möjligt att de framförts till mottagarna med kommentarer eller efter ett telefonsamtal där man "varnar" Anki för att hon har ett otrevligt brev att vänta och att hon kan kontakta polisen om hon känner sig hotad. Eller om det finns något för åklagaren att sätta tänderna i
Citera
2017-06-28, 18:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Jag vill passa på att tacka lyckoslanten för fup:en! Det var läsning av dessa filer som triggade igång intresset vilket ledde till besök i tingsrätten. Därför ville jag gärna ge tillbaka lite, därav ljudinspelningarna.
Nu: sommar och färdigpladdrat från mig.

Tusen tack själv för insatsen med ljudfilerna samt denna spännande rapport!
Citera
2017-06-28, 18:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det finns all anledning till att gå till botten med all skit som JM ställt till med i sin gränslöshet, tror att det finns mer att plocka fram och polis och åklagare har ju all tid i världen nu när JM är säkrad med restriktioner.

Ja, det intressana är dessutom att där var MR med och dessutom JJ. Plus då ett gäng andra, det är ju helt makalöst vad hon kan få folk till allt.
Det finns kanske en naturlig förklaring till att hon var utan pengar? Hon betalade folk för "skitjobb".
Citera
2017-06-28, 18:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, man skrattar stundom åt detta helvetviska vansinne även om det också är ett skratt som fastnar i halsen.
Hon är så störd att man inte sett maken.
Det finns förgreningar åt alla håll utgående från JM. Misshandelsdomen borde väl gå av stapeln framöver.
Nu kan barnen vara rent olycksfall, det kan var utrett och befinna sig i slasken, men med tanke på Aki och föräldrarna så blir man givetvis högaktningsfullt fundersam.
...precis. Sen behöver vi utreda Migrationsverkets placering av ensamkommande i Johannas vård, och socialens placering av fosterbarn. Och Skatteverket kanske också har lite intressen i denna damens verksamhetsbeskrivning. Arbetslösheten kommer att minska
Citera
2017-06-28, 19:00
Medlem
Smhfs avatar
Undrar hur JM tog beskedet i dag från AH, blev hon ganska arg, eller fick hon ett nytt utbrott som hon fick på MR han ''idioten''?
Citera
2017-06-28, 19:01
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
Jag tycker det ser ut som han är mellan 21-25 år ungefär. Tycker inte han ser äldre ut än så. Att han inte ser så spänstig ut kan väl handla om skadan han har i benet? Har extremt svårt att tänka mig att han skulle vara 35-40 år....
Jaha, vad har MR för skador och vet vi hur de uppkommit ? Jag tycker att han ser medelålders ut och han har djupa veck i pannan vilket syns på ett foto MSM nyligen tagit av honom inne i tingsrättsalen Jag anser att han ljugit om sitt ursprung och därmed tappat i trovärdighet
Citera
2017-06-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
När jag tidigare tittat på den pixlade versionen har jag inte tänkt så mycket på hur hon talade.. Men är det bara jag som märker vilket otrolig skillnad det är på hennes tal i filmen och på rättegången? Vad i hela friden har hon fått på häktet?
Antideppmedicin har hon väl gått på en längre tid, den hjälper ju oftast mot lite av varje så det kan inte vara den. Benzo ger de väl knappast i häktet så vad kan hon ha fått? Däremot (tror jag) så fick hon något att sova på under de tre dygnen hon var häktad i första vändan. Det fick däremot inte MR så han hade inte sovit alls.
Är det någon som känner till vad de ger på häktet? Hon har också verkat trött har det stått i tidningarna. Det kan iofs ha sina naturliga förklaringar.

Reflekterade också över det här med talet.
Citera
2017-06-28, 19:02
Medlem
Man får anta att de dömda betalar rättegångskostnader/advokatarvoden å de ligger på ca 2000/tim så där är en rejäl slabbadus väck för Hikes. Eftersom hon förlorat så får hon även täcka målsägandes.... hoppla... + skadestånd. Vette 17 om de blir några pengar över.

Min tur att låta knäppo å ytlig men får de gräddsås på häktet? Visst ser det ut som minst 10kg var i påökning? Sen undras om madam inte åldrats? Eller är de avpixlingen mån tros
Citera
2017-06-28, 19:06
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad händer med livförsäkringen nu när hon frias från mordet på Aki, kommer hon att kunna få ut den?

Hon frias inte alls. Hon döms för anstiftan. Det blir inte en krona det.
Citera
2017-06-28, 19:10
Medlem
Johanna Möller söker stöd – hos Kaj Linna http://www.aftonbladet.se/a/oqkzV
Citera
2017-06-28, 19:17
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Man får anta att de dömda betalar rättegångskostnader/advokatarvoden å de ligger på ca 2000/tim så där är en rejäl slabbadus väck för Hikes. Eftersom hon förlorat så får hon även täcka målsägandes.... hoppla... + skadestånd. Vette 17 om de blir några pengar över.

Min tur att låta knäppo å ytlig men får de gräddsås på häktet? Visst ser det ut som minst 10kg var i påökning? Sen undras om madam inte åldrats? Eller är de avpixlingen mån tros
Vad yrar du om? I sådana här mål stannar kostnader för försvar på staten pga straffens längd. Advokaten får sin ersättning av staten så även om en dömd måste betala så är det inte till advokaten utan till staten.

Vilken fantasivärld somliga lever i!
Citera
2017-06-28, 19:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det intressana är dessutom att där var MR med och dessutom JJ. Plus då ett gäng andra, det är ju helt makalöst vad hon kan få folk till allt.
Det finns kanske en naturlig förklaring till att hon var utan pengar? Hon betalade folk för "skitjobb".

Jo smakar det så kostar det och med hennes skitiga affärer så finns det väl en drös på avlöningslistan.

Men nu är festen över, inga pengar kommer att kunna betalas för sådant som Johanna inte vill skita ner sina egna händer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in