Citat:
Ursprungligen postat av
Shiba1
Det finns många växtgifter som inte går att upptäcka i första taget om man inte direkt letar.Psilocybin tex kan ju göra en person medvetandeförändrad så att det blir lätt att övermanna personen i fråga.Det verkar ju som om JM är väl bekant med Thailand och därifrån kommer ju många spännande preparat.
Jag håller med om att det verkar ha funnits en god kunskap om droger hos JM och andra i familjen.
Hon är bekant med Thailand och det finns god kunskap om droger i kretsen. Det är dock inte det samma som att ha kunskap om vilka ämnen som kan spåras vid obduktion. Denna cred ger jag varken JM eller några pundare i hennes krets.
En passus är om hon kommit över nån icke analyserbar drog och haft ett jävla flyt, som hon tyvärr också tenderar att ha, och jag ställer mig frågande kring det blå/turkos och varför det inte analyserades om det var synligt:
"Vid den ursprungliga obduktionen noterade rättsläkaren turkosfärgat material på mannens tänder. Detta undersöktes dock inte vidare då."
Tilläggsprotokoll I 2017-04-13 del 1.
Fortsättningsvis undrar jag om själva frågeställningen till NFC vid nästa obduktion då det givetvis är droger som testats. Men ordet "material" lär ha bredd som spänner från allt mellan plast till droger.