2017-06-28, 15:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har då tänkt likadant, jag citerade nyss allt det andra hon sysslat med.

Ja hon har ju gjort en hel del brottsliga bedrifter de senaste åren. Och då är inte sexfilmen och misshandeln inräknad i den här domen.
Citera
2017-06-28, 15:45
Medlem
Hade JM inte dessutom ytterligare någon miljon som kommer betalas ut senare i år? Har för mig det iaf. Med en fullmakt kan hon förfoga över sitt kapital. Så fort kvarstad upphör kan hon förfoga över sina inkomster.

edit: Frågan är om detta gynnar henne i fängelset med så mycket pengar? Hon kommer ju även behöva betala advokat och rättegång så blir det så mycket över sen?
Senast redigerad av goafton 2017-06-28 kl. 15:47.
Citera
2017-06-28, 15:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Hade JM inte dessutom ytterligare någon miljon som kommer betalas ut senare i år? Har för mig det iaf. Med en fullmakt kan hon förfoga över sitt kapital. Så fort kvarstad upphör kan hon förfoga över sina inkomster.

Enligt ett antal skribenter i tråden förfogar man inte över sina pengar när man sitter fängslad.
Citera
2017-06-28, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja hon har ju gjort en hel del brottsliga bedrifter de senaste åren. Och då är inte sexfilmen och misshandeln inräknad i den här domen.
Jag hade kommande TR-dom i åtanke med grovt bedrägeri och urkundsförfalskning gällande försäkringar.

Men det du nämner är intressant - det lär bli fokus igen gällande misshandeln.
Citera
2017-06-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag gissar att KV = Kriminalvården?

Det känns ju betryggande, för dom kommer ju inte att gå med på några överföringar till någon potentiell hit-man...

JM har ju ingen bostad nu. Jag tror att hennes saker magasinerades när lägenheten tömdes. Borde hon inte få ge pengar till sina barn, om hon vill?

Jajamen.

Ja det gör det. Hennes enda chans är att försöka snärja en manlig kriminalvårdare, och försöka få honom att ordna med hennes konton på sin lediga tid. Tror ingen är särskilt sugen på en gammal fet hagga som JM förutom afghanpojkar och några sådana jobbar inte inom KV. Ännu.

Vad gäller hennes saker så vet jag inte, tror det är Kronofogden som verkställer vräkningar och magasinering. Om jag får hoppas så slänger dom allt.
Citera
2017-06-28, 15:49
Medlem
Mycket bra skrivet av Grandioso.Jag misstänker att personal på Hinseberg eller rättspsyk står inför sitt livs utmaning.Hon har en förmåga att sticka in taggar som gör att de flesta inte vill komma på kant med henne.
Den personal som ska ta hand om henne kommer att behöva mycket stöd och handledning men jagtror ändå hon kommer att lyckas skapa sitt eget lilla rike på något vis.
Sedan tycker jag det är konstigt att det s.k. Nätverket inte tagits upp mer till beskådan.Jag tror att Akis mördare är köpt från riktigt kriminella kretsar förmedlade av JJ. Däremot har nog JJ nog varit smart nog att bara vara förband till den utförande mördaren.

Det finns många växtgifter som inte går att upptäcka i första taget om man inte direkt letar.Psilocybin tex kan ju göra en person medvetandeförändrad så att det blir lätt att övermanna personen i fråga.Det verkar ju som om JM är väl bekant med Thailand och därifrån kommer ju många spännande preparat.
Jag håller med om att det verkar ha funnits en god kunskap om droger hos JM och andra i familjen.

Är dock förbryllad över det turkosa runt munnen.Det borde väl ha varit möjligt att få fram resultat på något sådant.

Hur kan det vara så att det fortfarande finns en stark hotbild mot AM och UF. Reportern på VLT Håkan Slagbrand blev ju också utsatt.Man får associationer till Sons of Anarchy.Är hon medlem i ett riktigt hårt gäng?
Citera
2017-06-28, 15:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
TR är helt på det klara med hur de ska döma i fallet, nu gäller det bara att skriva en hållbar dom utan juridiska tveksamheter och det klarar de galant, Schurrer fick ju uppleva det, ska bli mycket intressant att läsa domen.
Fast då var det Kjellsson som skrev. Det är det inte den här gången. Hans-Åke Nygren vet jag ingenting om, så vi får se hur han skriver.

Det är lite betecknande, förresten. Vid tidpunkten för det förra arbogafallet var det självklart att en senior domare vid tingsrätten skulle ta ett sånt här mål - lagmannen, eller, om sådan fanns, en chefsrådman. Idag har domstolscheferna blivit så upptagna med allmänt chefande att de gärna undviker så här tidskrävande mål.
Citera
2017-06-28, 15:54
Medlem
Sitter inte skarakanibalen där? ojojoj vilet senario. Har JM s X också dömts för mord?
Citera
2017-06-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Här är deras bröllopsfoto från juli 2016
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1234784746534304&set=pb.10000008370 4237.-2207520000.1498647958.&type=3&theater
Det var inte ett formelt bröllop!
Vad du ser är en bröllopsfest som hölls för dem - efter det att sonen fötts alltså.
Så har de berättat själva: de är inte formellt gifta och har inte registrerat sig som gifta i Sverige heller.
För att spekulera kring detta så påpekar jag (vilket Marie-Antoinette också gjort) att det är stort för en muslimsk man att få en son som förstfödd och att detta firande var ett uttryck för det.
Detta har varit uppe tidigare i tråden.
Citera
2017-06-28, 15:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Talar inte det faktum att beslutet kom så snabbt för att det var ett enhälligt beslut?
I någon mån. Men framför allt talar det för att utgången framstod som självklar. Man kan teoretiskt tänka sig en 3-1-situation där de tre inte är de minsta imponerade av den fjärdes argument.
Citera
2017-06-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton

edit: Frågan är om detta gynnar henne i fängelset med så mycket pengar? Hon kommer ju även behöva betala advokat och rättegång så blir det så mycket över sen?

Nej hon kommer inte kunna förfoga över sina pengar. Det är lite hela tanken med att avtjäna fängelse, ens handligsförmåga stryps.

Vad gäller pengar i fängelse så kommer det tvärtom vara en stor risk för henne då det kan finnas andra interner som vill pressa henne på dessa. Och då har inte "värsta kriminella" Johanna myrket att sätta emot.
Citera
2017-06-28, 15:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I någon mån. Men framför allt talar det för att utgången framstod som självklar. Man kan teoretiskt tänka sig en 3-1-situation där de tre inte är de minsta imponerade av den fjärdes argument.

Brukar den med avvikande åsikt få framföra det i domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in