2017-06-28, 12:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Intressant!

Det fetade: Utan att hinna kolla källa nu, så har jag för mig att de gifte sig strax innan mordet o mordförsöket på GM o AM. Spelar eg. ingen roll, JJ har säker varit i Pakistan vid flera tillfällen, alt. lätt kunnat fixa den drogen eller droger ö.h.t. på annat sätt.

Du har rätt, de gifte sig i Pakistan bara någon vecka innan mordet på Göran.
Citera
2017-06-28, 12:44
Medlem
powderfuckers avatar
dömdes hon för mord på aki? eller bara anstiftan? läser lite olika på internetz
Citera
2017-06-28, 12:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Man får inte samma typ av restriktioner som man får på häktet, sedan kan det vara vissa inskränkningar i form av att man inte får telefontillstånd till vissa eller besök av vissa. Så nej, restriktioner finns inte när du väl börjar börjar verkställigheten av straffet. Du får läsa tidningar, se på tv och träffa andra intagna såvida du inte sitter på isoleringen, då sitter du själv.
Det jag mest funderade på var restriktioner mot yttervärlden, t.ex. tillgång till internet och liknande.
Om hon har den tillgången så kan hon fortsätta som tidigare.
Citera
2017-06-28, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som väntat Johanna Möller är skyldig.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rattens-beslut-om-arbogakvinnan/
Helt perfekt. Synd hon har restriktioner, skulle vilja läsa hennes nya hemliga lappar i media typ:
42-åringen övergreppad av rättsväsendet. Skriv att hon är torterad. 42-åringen oskyldigt till allt - alla ljuger. Hon bör snarast släppas på fri fot. Låtsas du är en jurist som skrivit.

Citat:
Citat:
Arbogakvinnan Johanna Möller, 42,
är skyldig till mord på sin pappa Göran Möller,
mordförsök på sin mamma
och anstiftan till mord på maken Aki Paasila.

Det anser Västmanlands tingsrätt vara bevisat.

Också hennes tidigare pojkvän Mohammad Rajabi – som erkänt – anses skyldig.
Nu ska båda genomgå stora rättspsykiatriska undersökningar innan dom meddelas.
To be continued....
Citera
2017-06-28, 12:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Jag skulle tro att HR gör en helt annan bedömning.

En åklagare som gissar på tre-fyra-fem olika gärningsförlopp utan någon bevisning låter tunt. Kiselalgerna är mycket omdiskuterade och deras värde har uppenbart TR hängt upp som otvivelaktiga, men detta skall ställas mot Akis dåliga hälsa och flera andra "möjliga" förlopp.
Jag tror tvärtom. Hon blir dömd också i HR för mordet på Aki.
Aki har uppenbarligen inte drunknat i Hjälmarens vatten.
Om han har drunknat genom olyckshändelse så kan väl någon förklara hur han därefter förflyttade sig till Hjälmaren.
Det är solklart mord med JM som mördare/medhjälpare/anstiftare.
Ingen skulle ha klarat att genomföra mordet utan att JM var med på ett eller annat hörn.
Citera
2017-06-28, 12:57
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker

anstiftan till mord på ex-maken Aki.

Men just den biten tror jag inte kommer hålla, om domen överklagas. Nog för att hon är tvivelaktig på alla sätt, inte drar sig för någonting och uppenbarligen har önskat livet ur karln, men det känns som att det haltar lite att döma henne för anstiftan till mord när det inte går att säga vem som i såna fall rent handgripligen tagit död på Aki på hennes begäran.
Citera
2017-06-28, 12:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man har ju härmed faktiskt talat om för psykutredarna att hon är kapabel till ganska avancerad planering och organisering och konsekvenstänkande, och dessutom har haft intakta minnesfunktioner o.a. över tid. Det är ju inte riktigt fråga om urtypen för "crime passionelle" här, där någon sticks ner i plötsligt vredesutbrott. Så det ser ju ganska solklart ut för mig.

"Vart fall stämpling" på AP sitter som en smäck, som andra har konstaterat. (Kan det bli skadestånd på det?, borde väl det). Och sen får vi bevisa att de 81,50:- på Ica Supermarket var en barnpool eller de spanska kräftorna att stoppa valiumet i.

Var han diabetiker AP? Oleanderté?

Det var till och med "i vart fall anstiftan av mord den 7-8 augusti 2015".

Anstiftare kan dömas till lika strängt straff som gärningspersonen. Försök till anstiftan, som kallas stämpling är också straffbart vid mycket grova brott.

Citera
2017-06-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt perfekt. Synd hon har restriktioner, skulle vilja läsa hennes nya hemliga lappar i media typ:
42-åringen övergreppad av rättsväsendet. Skriv att hon är torterad. 42-åringen oskyldigt till allt - alla ljuger. Hon bör snarast släppas på fri fot. Låtsas du är en jurist som skrivit.

To be continued....

Jag är trött på hennes lappar med hjärtan på, och hennes gagg, skönt och slippa det.
Förhandling i Svea hovrätt blir väl antagligen till hösten då.
Citera
2017-06-28, 12:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du har rätt i detta under förutsättning att Aki befinns bragd om livet via mord utan rimligt tvivel.

Jag skulle tro att HR gör en helt annan bedömning.

En åklagare som gissar på tre-fyra-fem olika gärningsförlopp utan någon bevisning låter tunt. Kiselalgerna är mycket omdiskuterade och deras värde har uppenbart TR hängt upp som otvivelaktiga, men detta skall ställas mot Akis dåliga hälsa och flera andra "möjliga" förlopp.

När domen kommer..kommer naturligtvis försvaret titta noga på formuleringarna och se om de är rimliga. Troligtvis har man sammanvägt "trovärdige-MR" med "omdiskuterade-kiselalger" och det är väl magstarkt att kalla bevisning.

Ja jag tror att alla i denna tråd är eniga om att hovrätten eventuellt gör en annan bedömning, men att vi alla ändå är osäkra på det. Då pratar jag om anstiftan-delen på Aki.
Citera
2017-06-28, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du har rätt, de gifte sig i Pakistan bara någon vecka innan mordet på Göran.

Innan mordet på Göran?
Jag trodde det var före mordet på AP. Ursäkta tidigare inlägg i så fall. Men delar av resonemanget kanske håller ändå.

Men det är ju lite konfunderande om det stämmer. JM lär ju ha haft ett par baktankar eller köpslagit om saken. Försäkra sig om JJ:s lojalitet?
Citera
2017-06-28, 13:03
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Bara anstiftan

" Den 42-åriga Arbogakvinnan är skyldig till mord på sin pappa och anstiftan till mord på maken enligt Västmanlands tingsrätt. Hon ska nu genomgå en rättspsykiatrisk undersökning innan hon kan dömas"
Citera
2017-06-28, 13:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Bara anstiftan

" Den 42-åriga Arbogakvinnan är skyldig till mord på sin pappa och anstiftan till mord på maken enligt Västmanlands tingsrätt. Hon ska nu genomgå en rättspsykiatrisk undersökning innan hon kan dömas"
Andra gången jag ser ordet "bara" om anstiftan - varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in