Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Mycket intressant! En snabb googling av artiklar pekar på att PCP (angel dust) kan detekteras post-mortem men att det finns flera vanliga läkemedel som ger falska positiv. Frågan är om denna drog fanns med i analysen som gjordes på Aki.
Det var ett av mina vuxna barn som tyvärr hänföll till droger

. Hen dog i troligen överdos i feb. 2016, hen var i mycket dåligt "sällskap" den natten, därför tvivlar vi en del på dödsorsaken "OD", även om den inte alls är omöjlig. Därför vet jag att överdos i princip är en "kvävning", eller "drunkning" inifrån kroppen. Lungorna fylls med kroppsvätska, inifrån. Men det är mycket lätt att "hjälpa" till med döden, med en kudde över luftvägarna, lägga dem i en dålig ställning etc etc. en "hjälp" som inte lämnar några fysiska spår.
Som alla tunga missbrukare tog hen i princip ALLT hen kom över den sista tiden, ja, typ sista åren. Jag tröttnade efter en ca 10 år på att "skjuta hen ifrån mig", jag försökte få ordning på hen istället (för socialtjänsten är ju komplett inkompetenta) med behandling, följde med på läkarbesök, apoteket, ringde hit och dit, städade och lagade mat till hen när hen inte "orkade". Och företrädde hen hos "socialtjänsten"! (Därav mitt enorma HAT mot "socialtjänsten"). Och tog hen över hit till mig i U.K., som har en bra mycket bättre "syn" på drogberoende och behandling än Sverige. Dock är inte U.K. "perfekt" heller på detta hemska område.
Hursomhelst, här i U.K. var nätdroger inte olagliga då, och jag vet att hen beställde och tog dessa, inget jag gillade eller understödde, men jag ville inte bråka med hen för mycket, jag misstänkte ju att tiden hen fanns kvar på jorden kanske inte var så lång

.
Och i augusti 2014 kom jag in i hens hus, hen var ordentligt blå om munnen (läppar och munhåla), av FÄRG, kunde varken tala eller skriva (på messen på Facebook, därför jag gick in till hen), hen verkade ha drabbats av en plötslig stark afasi, typ. Men kunde gå och stå ok, och var allt annat än aggressiv, vilket var en stor överraskning. Istället mycket snäll, foglig och lydig.
Jag frågade hen senare om hen kom ihåg något, men det gjorde hen inte, inte ett dugg. Hen trodde inte ens på mig......
Missbrukare som har medicinsk behandling blir experter på vad som kan spåras i UP, och INTE spåras i UP.
Tyvärr är de tester som genomförs av det slaget att man måste veta vad man letar efter.
Och just "Angel Dust" är väl en typ äldre drog, förbjöds 1965 enligt Wikipedia. Idag finns det säkert mer "sofistikerade" nätdroger från en hel rad av kinesiska illegala privata laboratorier.
Kanada har ett enormt problem med just kinesiska narkotikaligor som reser dit och sätter upp drogtillverkning på plats.