2017-06-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej jag vet att Hikes har ett svårt jobb när det gäller att försvara en klient som JM. Det är ett svårt jobb oavsett om det är Hikes, Silbersky eller annan namnkunnig advokat.
Det är inte det jag refererar till dock. Jag tycker Hikes är sjukt färglös i sin framtoning. Det är viktigt med pondus för att falla mig i smaken och därför skulle jag absolut föredra en annan advokat om jag fick välja. Jag skulle till att börja med vilja ha en som talar högre än en liten näbbmus.

Ja, men jag svarade på de saker du refererade till.Absolut skulle jag också föredra en advokat med mer pondus om jag nu skulle vara i behov av det.Försökte mig bara på en liten förklaring om varför hon inte har så mycket pondus i just detta fallet.Har ingen aning om hur hon varit i rätten med tidigare klienter,men får känslan lite av att hon gör sitt jobb som försvarare åt JM,men kanske inte är övertygad om hennes oskuld.
Är ju inte så att jurister per automatik även är dramatiker och spelar ut hela sitt retoriska register under en rättegång när de är försvarare till en klient de vet är skyldig?

Intressantare än om AH är färglös,tycker jag din första frågeställning är om att flera vittnen fått närvara under rättegången innan de vittnat.
Skulle vara mycket uppskattat om någon juridikkunnig person i tråden kunde bringa klarhet i det.Vore ju bedrövligt om rättegången måste tas om på grund av den missen.
Citera
2017-06-27, 22:01
Medlem
Smhfs avatar
Hikes 42-åringen kommunicerar via mejl och sms - det är inte konstigt att hon inte ringde sin man den kvällen.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm

Det är klart att inte JM ringde sin man han låg i vattnet stendöd, och mobilen på bryggan.

Mejl?, nu har nog AH inte koll på internettrafiken, JM visste ju redan att han var död, hur skulle en död person kunna svara?

Att kunna försvara JM kan inte vara lätt med alla lögner som JM åstadkommit, säkert kommer JM med sina infallsvinklar som AH måste ta hänsyn till, suck vilken soppa, men AH får bra betalt.
Citera
2017-06-27, 22:02
Medlem
Koengkraeggs avatar
Apropos alla frågor om de hotfulla brev JM skickat bara var försök, smugglade eller annat:

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-arbogakvinnan-visar-ingen-medkansla-alls/
Den sista dagen berättade också Jessica Wenna att det kommit fram nya uppgifter om Arbogakvinnans tid i Uppsalahäktet under rättegången: Att hon försökt att skicka brev till sin mamma och en av sina döttrar.

– Breven har gått fram. Det bedömdes att åklagare inte har laglig möjlighet att stoppa breven i den situation som vi nu befinner oss, det vill säga när vittnesmålen redan är lämnade, skriver Jessica Wenna i ett mejl till Expressen.
Citera
2017-06-27, 22:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hikes styr inte vad JM skriver i sina brev. Och som jag skrev tidigare så får inte breven inehålla något som har med målet att göra. Om JM skriver till mamman att hon är en sopa och hon inte har gett henne...... yada yada så får mamman breven. Men det som är märkligt är ju att de inte har sökt konstaktförbud, hade JM kontaktförbud så bryter JM mot detta och det hade garanterat åklg sagt.
Det var väl så att mamman och systern ansökte om kontaktförbud men det avslogs, till stor del kanske pga att JM strax därefter häktades.
Ingen kunde väl föreställa sig att hon skulle fortsätta sin terror fast hon är häktad.
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Denna frågan är svår att svara på, men det skulle ändå vara intressant om någon försökte. När både MR och JM satt häktade, varför var mamman och systern tvingade att gömma sig. Det kan iofs vara en säkerhetsåtgärd, men t.o.m utomlands?
Fortfarande idag har mamman bevakning (vad jag har förstått) och kan inte röra sig fritt. Vem är det *de fruktar?
Min gissning är att polisen och åklagarna under avlyssningen hörde JM beställa mord eller misshandel av mamman och systern.
Om JM lovade stora pengar som belöning och personerna som fick erbjudandet senare har gått under jorden och inte ständigt kan bevakas så är situationen farlig för lång tid framöver, eller i alla fall så länge som JM har pengar kvar att erbjuda.
Citera
2017-06-27, 22:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koengkraegg
Apropos alla frågor om de hotfulla brev JM skickat bara var försök, smugglade eller annat:

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-arbogakvinnan-visar-ingen-medkansla-alls/
Den sista dagen berättade också Jessica Wenna att det kommit fram nya uppgifter om Arbogakvinnans tid i Uppsalahäktet under rättegången: Att hon försökt att skicka brev till sin mamma och en av sina döttrar.

– Breven har gått fram. Det bedömdes att åklagare inte har laglig möjlighet att stoppa breven i den situation som vi nu befinner oss, det vill säga när vittnesmålen redan är lämnade, skriver Jessica Wenna i ett mejl till Expressen.

Oj, trodde det var restriktioner angående brev tills domen är fastställd. Det börjar uppenbarligen vara dags för somliga i familjen att begära ett kontaktförbud.
Citera
2017-06-27, 22:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var väl så att mamman och systern ansökte om kontaktförbud men det avslogs, till stor del kanske pga att JM strax därefter häktades.
Ingen kunde väl föreställa sig att hon skulle fortsätta sin terror fast hon är häktad.

Min gissning är att polisen och åklagarna under avlyssningen hörde JM beställa mord eller misshandel av mamman och systern.
Om JM lovade stora pengar som belöning och personerna som fick erbjudandet senare har gått under jorden och inte ständigt kan bevakas så är situationen farlig för lång tid framöver, eller i alla fall så länge som JM har pengar kvar att erbjuda.

Varför åtalade man inte henne för stämpling i så fall?
Citera
2017-06-27, 22:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Trodde inte människan kunde sjunka lägre men när Davids namn nu nämns igen så PLOPP
Hon har bett advokaten att även i slutpläderingen rikta strålkastaren mot sonen.
Det finns nog inga gränser åt något håll för Johanna, bara hon får sin vilja igenom så kan hon nog sälja ut vilken släkting som helst
Citera
2017-06-27, 22:13
Bannlyst
Ngn som vet ljudupptagningar från idag? Oh snälla nån utvisa rajabi nu o inte sen.
Citera
2017-06-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja, men jag svarade på de saker du refererade till.Absolut skulle jag också föredra en advokat med mer pondus om jag nu skulle vara i behov av det.Försökte mig bara på en liten förklaring om varför hon inte har så mycket pondus i just detta fallet.Har ingen aning om hur hon varit i rätten med tidigare klienter,men får känslan lite av att hon gör sitt jobb som försvarare åt JM,men kanske inte är övertygad om hennes oskuld.
Är ju inte så att jurister per automatik även är dramatiker och spelar ut hela sitt retoriska register under en rättegång när de är försvarare till en klient de vet är skyldig?

Intressantare än om AH är färglös,tycker jag din första frågeställning är om att flera vittnen fått närvara under rättegången innan de vittnat.
Skulle vara mycket uppskattat om någon juridikkunnig person i tråden kunde bringa klarhet i det.Vore ju bedrövligt om rättegången måste tas om på grund av den missen.

Rättegången kommer inte tas om p.g.a. det.
Det Amanda H försöker göra är att säga att trovärdigheten hos dessa människor inte ska vara hög.
Hon säger att de är påverkade av media m.m. Rätten bedömer ju trovärdighet efter vissa parametrar på vittnen. Hon vill att rätten ska sänka sin trovärdighetsbedömning av dessa vittnen.

Det som starkt talar för att JM är skyldig är ju vittnen. Amanda H/JM säger att de är opålitliga!
Citera
2017-06-27, 22:22
Medlem
3zas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Ngn som vet ljudupptagningar från idag? Oh snälla nån utvisa rajabi nu o inte sen.

Jag har anlitat lasternassumma för lite editering. Håll till godo med detta så länge:

https://minfil.org/A14aQ3b7b8/Brage_...e_pl_derar.mp3
https://minfil.org/404bQdb2b1/Cleve_pl_derar.mp3
https://minfil.org/vb4aQ3b4b5/J_hresten_pl_derar.mp3
https://minfil.org/I743Qab0ba/Hikes_pl_derar_del_1.mp3
https://minfil.org/K440Q5b8b0/Hikes_pl_derar_del_2.mp3
https://minfil.org/r34cQ2b7ba/alla_ljuger.mp3
https://minfil.org/s943Qdbfb1/ingen_...brev_av_JM.mp3
Citera
2017-06-27, 22:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hikes 42-åringen kommunicerar via mejl och sms - det är inte konstigt att hon inte ringde sin man den kvällen.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm

Det är klart att inte JM ringde sin man han låg i vattnet stendöd, och mobilen på bryggan.

Mejl?, nu har nog AH inte koll på internettrafiken, JM visste ju redan att han var död, hur skulle en död person kunna svara?

Att kunna försvara JM kan inte vara lätt med alla lögner som JM åstadkommit, säkert kommer JM med sina infallsvinklar som AH måste ta hänsyn till, suck vilken soppa, men AH får bra betalt.
Min fetning
hon sa ju för fan i ett annat sammanhang att det var ett så fint och bra förhållande. Då umgås man väl för helvete inte via SMS om man befinner sig på samma fastighet
men nu var ju detta bara ett av Johannas tusentals lögner i denna härva
Citera
2017-06-27, 22:23
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Nej, det är det som är så sjukt. Bedömningen görs i samband med domen. Inte när du verkställt straffet.

I dessa domar brukar stå:

"Den tilltalade utvisas ur riket och förbjuds att återvända hit. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst ett år"

Stämmer, men när det sen är dags för utvisning så kan det finnas hinder för verkställigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in