Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Ljudinspelning och JMs t-shirt med blod från Göran skulle stärka MRs ställning och trovärdighet, men knappast påverka utfall.
Stämplingar, försäkringsbedrägeri, mord på Aki och urkundsförfalskningar hänger ju ihop. Jag tror att hon blir fälld för dessa brott. Om domen är tillräckligt välskriven så tror jag inte att HR kommer att ändra domen. JM kommer helt säkert att överklaga.
En intressant "touch" i AHs plädering var tiderna. Hon påstår att klockan är 22.15 – 22.30 när MR går in i sommarstugan för att mörda Göran och Anki. Det "bevisar" enligt henne att JM inte kan ha varit med i bilen, för då skulle hon inte hunnit hem till ca 23:15.
Problemet för AH är någon exakt tidpunkt för när mord och mordförsök utfördes inte har kunnat fastställas. Det kan ha varit före 22:00 eller strax efter 22:00 och då har "de tu", JM och MR, gott om tid att åka tillbaka till Eskilstuna så att JM är hemma till ca 23:15.
–
Sen kan vi nog lägga till att det inte var någon söndagsåkning på vägarna därifrån.
Vi har just mördat mina föräldrar, vi passar på att cruisa lite lugnt hem efter det... Nej, de for väl som skållade råttor över vägarna hem. En timmes bilfärd i normal hastighet kapades rejält, var så säker.
MR:s uppskattning av hur länge han väntade innan huggandet satte fart är ju också något att fundera över. Självklart satt han inte en halvtimme vid trappavsatsen utanför sovrummet. Det kan ha känts som en halvtimme, en evighet, men det är en annan sak.