2017-06-27, 12:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag får intryck att ordet nobody finns icke i Hikes vokabulär.
Snarare finns ordet hos JM och hon har troligen varit och skrivit på försvarstalet.
Så tror jag också att det är.
Skamligt att ens använda det uttrycket och i försök att få det att verka som att mamman lidit mest av att vara "nodody" efter all sorg och förödande helvete hon utsatts för.
Detta är så fult och på en nivå så låg att man skäms å advokatens vägnar.
Citera
2017-06-27, 12:52
Medlem
Honan6s avatar
Johanna en blodig tröja haft
Mohammad var drogad med huvudet på skaft

Lite hjälp till avlyssning kom av en smuggelvän
Mohammad provocerade som bara den
Johanna började orda om morden
utan att skylla på afghaner eller får-horden

Livförsäkring måste man ha
utifall Johanna av dig livet vill ta

En hungrig psykopat är skrämmande
men hon gjorde inte Mohammad hämmande

Nu väntar alla på tröja och ljud
Låt oss få höra hondjävulens sanningsbud
Citera
2017-06-27, 12:54
Medlem
Får en otäck känsla av att JM kan vara utsatt för det största justitiemordet u modern tid. Är hon helt oskyldig, iaf om man ska tro hennes advokat. Lär nog gå nynnades ifrån rätten på en glad melodi med ett fett skadestånd för tiden i häktet och den politiska tortyren hon utsatts för..
Jag får nog söka hjälp... 🤒
Citera
2017-06-27, 12:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Hmm verkligen konstigt, det är ju inte direkt så att hon skulle försökt skicka dolda alibilappar eller nåt.
Barnen måste i princip avskärmas helt från henne under processen eftersom hon lätt kan utöva en menlig psykisk påverkan och påtryckning - och även en oskyldig julhälsning kan tolkas på olika sätt. T.ex. "God Jul från J" kan för barnet komma att betyda "Nu har du ingen mamma längre eftersom du var så skvallrig".

.
Citera
2017-06-27, 12:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
En sak som jag tycker är märkligt är att polisen inte hittat kniven, MJ borde väl veta var han gjort av den och leda polisen dit. Har det framkommit något i FU om detta ?
Citera
2017-06-27, 12:59
Medlem
Känner som Hikes skjuter åklagaren i sank likt Bismarck...
Citera
2017-06-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hennes förklaringar skulle kanske låta typ så här:

Alternativ 1. Allt är fejk. "Idioten", den "blodtörstige och girige" (som man känner sig själv känner man andra) MR ska självfallet beskyllas för att ha snott en av hennes tröjor och tryckt dit sin blodiga hand för att utöva utpressning på henne. Inspelningen av hennes erkännande bortförklaras med att "någon jävla teknisk idiot-afghan har hjälpt honom klippa ihop en fejkinspelning".
Och nu är hon arg, förbannat arg.

Alternativ 2. Det är inte hon som pratar på inspelningen. Det är en annan av hennes multipla personligheter. Själv minns hon inget av det hon ska ha sagt, minnesförlusten är total berättar hon samtidigt som hon pressar fram några ofrivilliga tårar.
Hon har läst på lite nu och tror nog att den kraftiga chock hon utsatts för nog inte bara gav en "gränspsykos" utan troligare är att hon fick en släng av dissociativ identitetsstörning.
Så där bara hux flux.

Alternativ 3. Hon skyller på någon av sina döttrar, den vars röst låter mest lik hennes.
"Är ju inte jag på inspelningen, är min dotter" skriker hon högt.
Den blodiga tröjan förklaras som i alternativ 1.

Haha!

Du har verkligen zoomat in JMs personlighet perfekt!
Jag tror på alternativ 1 inledningsvis men sen helt plötsligt blir hon klar och övergår till alternativ 2
Citera
2017-06-27, 13:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Inte ett dugg förvånad. Hon måste ta till allt som går nu då hon inte har någon spik att koka soppan på.
Det här var vad jag hade förväntat mig .

Visst är det så men det liknar ju mest svammel och inget av substans, helvete vilken otur den stackars JM måste ha haft, precis allt har ju sammanfallet för att hon den stackars oskyldiga varelsen ska åka dit för något hon inte gjort.

Stackars Hikes som måste producera sådan här skit, men vad fan ska hon göra, det är ju som det är i fallet JM.
Citera
2017-06-27, 13:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Problemet är bara att det i det här fallet är en mördare ( och livsstilskriminell) som inte tycker att kvinnor ska bestämma och som kommer från en mycket utpräglad kvinnoförtryckande kultur. Hur går det ihop då?

Vilket skitsnack rent ut sagt!

Läs på om hur kulturer uppstår, fungerar och FRAMSTÅR...i andra kulturers ögon........och vad en kultur består av!!!
Citera
2017-06-27, 13:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Det finns vissa funderingar i detta med tidsangivelserna. Hon säger ju detta då anhöriga till GM säger att han brukade kolla på 22 nyheterna och sen lägga sig. Om GM nu följde normala rutiner denna kväll så är tidsangivelserna lite tajta. Inte omöjliga men tighta.

Jag funderar på om GM lagt sig tidigare denna dag?

Var det inte OS under augusti 2016? OS brukar ju göra att nyheter får flytta på sig lite och sen när de väl visas så pratar de väldigt mycket om just sport.
Är man inte intresserad av sport så är det inget konstigt om man hoppar vissa invanda nyhetssändningar då?

Sen hade de också haft en fysiskt ansträngande dag med att rensa ur sommarstället.
Är man 68 år så känns nog detta i kroppen och kan också ha gjort att han lagt sig innan 22.

Vad tror ni?

Jag minns "nyheterna", vilket kan vara 21 eller 22. Minns du var du sett att det var 22-nyheterna?

Detta hittade jag i FUP:

Anki: "Nej, men det är liksom rutin. Men det är väl likadant när jag har tänkt mig Göran. Det kanske jag inte har berättat för att jag. När han kom, jag gick ju kanske och la mig vid tio eller något, jag vet inte. Han brukar sitta och se på nyheter och så där. I alla fall så när han kommer upp sedan. Rutinen som han brukar ha. Han brukar sätta sig i korgstolen borta vid fönstret, det är ju två korgstolar där. Och då brukar han klä av sig..."

Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 3 enligt paginering.

Citera
2017-06-27, 13:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ljudinspelning och JMs t-shirt med blod från Göran skulle stärka MRs ställning och trovärdighet, men knappast påverka utfall.
Stämplingar, försäkringsbedrägeri, mord på Aki och urkundsförfalskningar hänger ju ihop. Jag tror att hon blir fälld för dessa brott. Om domen är tillräckligt välskriven så tror jag inte att HR kommer att ändra domen. JM kommer helt säkert att överklaga.

En intressant "touch" i AHs plädering var tiderna. Hon påstår att klockan är 22.15 – 22.30 när MR går in i sommarstugan för att mörda Göran och Anki. Det "bevisar" enligt henne att JM inte kan ha varit med i bilen, för då skulle hon inte hunnit hem till ca 23:15.
Problemet för AH är någon exakt tidpunkt för när mord och mordförsök utfördes inte har kunnat fastställas. Det kan ha varit före 22:00 eller strax efter 22:00 och då har "de tu", JM och MR, gott om tid att åka tillbaka till Eskilstuna så att JM är hemma till ca 23:15.

Sen kan vi nog lägga till att det inte var någon söndagsåkning på vägarna därifrån.
Vi har just mördat mina föräldrar, vi passar på att cruisa lite lugnt hem efter det... Nej, de for väl som skållade råttor över vägarna hem. En timmes bilfärd i normal hastighet kapades rejält, var så säker.
MR:s uppskattning av hur länge han väntade innan huggandet satte fart är ju också något att fundera över. Självklart satt han inte en halvtimme vid trappavsatsen utanför sovrummet. Det kan ha känts som en halvtimme, en evighet, men det är en annan sak.
Citera
2017-06-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Barnen måste i princip avskärmas helt från henne under processen eftersom hon lätt kan utöva en menlig psykisk påverkan och påtryckning - och även en oskyldig julhälsning kan tolkas på olika sätt. T.ex. "God Jul från J" kan för barnet komma att betyda "Nu har du ingen mamma längre eftersom du var så skvallrig".

.

Ja precis, som tex ett litet julkort med den subtila hälsningen 'Mamsen önskar en god jul, i år blir det inga mjuka klappar..'😐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in