2017-06-24, 18:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umbingundulurump
Strandberg är från Hisingen. Med lite god vilja kan det tolkas som Göteborg.
Det ÄR Göteborg. Men nu var det IFK Göteborg som åsyftades?
Citera
2017-06-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umbingundulurump
Strandberg är från Hisingen. Med lite god vilja kan det tolkas som Göteborg.

hehe

Han menade nog Blåvitt.

Angered var för övrigt den förening som fostrat flest spelare i U21 truppen från 031-land, Affane och Ssewankambo.

16-25% av spelarna i truppen var 031or, beroende lite på hur man räknar. Vilket får vara godkänt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-25 kl. 00:57.
Citera
2017-06-26, 00:53
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Jepp,
fast jag förstår inte hur det är relevant eftersom IFK är piss just nu.

Med tanke på att många av de som är med i U21 nu är "fostrade" på konstgräs så är det väl relevant för hur det påverkar utvecklingen av svensk fotboll. Och att Göteborg är dåliga nu är väl inte heller relevant då spelarna som är med i U21 spelat seniorfotboll i ett antal år nu.

F.ö. tänkte jag på göteborg som stad och inte bara IFK. Det är egentligen ett under att Sveriges näst största stad inte har fler spelare i U21. Är det likadant längre ner i landslagen? Eller är det så enkelt som att det bara är några svagare årskullar som kommit fram nu från Göteborg?

Konstgräs är bra för svensk fotboll, sen föredrar jag en bra gräsplan före konstgräs. Men allt det här snacket som är här om att det borde förbjudas tycker jag börjar gå lite för långt.
Citera
2017-06-26, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates

Konstgräs är bra för svensk fotboll, sen föredrar jag en bra gräsplan före konstgräs. Men allt det här snacket som är här om att det borde förbjudas tycker jag börjar gå lite för långt.

Förbjudas i eliten-Ja.
Användas istället för grus på vintern/för breddfotbollen istället för grus-Ja.

Det är en viktig skillnad.
Dessutom finns det ju utmärkta hybridplaner idag vilket än mer gör att plasten inte borde få tillåtas i eliten.
Citera
2017-06-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
F.ö. tänkte jag på göteborg som stad och inte bara IFK. Det är egentligen ett under att Sveriges näst största stad inte har fler spelare i U21. Är det likadant längre ner i landslagen? Eller är det så enkelt som att det bara är några svagare årskullar som kommit fram nu från Göteborg?

Hur är det dåligt, att en stad på 560k människor(kommunen), har 16-25% av spelarna i laget. I det övre spannet räknar jag då in Binaku, som spelat i Häcken sedans han var 14 tror jag, och Engvall, som kom till blåvitt några månader efter det att han fyllt 16 år.

Bortser man från dom, så är det fortfarande 16%. Dvs, Göteborg är överrepresenterat i landslaget, om man relaterar antalet spelare i truppen till folkmängd.

Eller räknar du bara spelare som spelar i lagen nu? Det betyder ju inte speciellt mycket om det är fotbollsfostran som är topic, man kan ju som bekant köpa in "färdiga" spelare.

Och ja, då är GBG fotbollen just nu inte direkt på topp.

Hur många 031or tycker du det borde vara i landslagen för att det skulle vara godkänt?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-26 kl. 12:44.
Citera
2017-06-26, 17:02
Medlem
anteri17s avatar
Såg Hammarby vs ÖFK på nätet, träningsmatch i Norrtälje. I början är Bajen småfarliga; laget fick utdelning av sitt presspel och lyckades hitta Paulsens skalle ett par gånger från kant. Sedan tog ÖFK över helt och hållet. Gero missade friläge och snett bakåtläge, medan mittfältet sköt från distans. I slutet av halvleken håller Andersson på att ge Bajen ett mål.

Väl i andra blev övertaget tydligare. Dåliga Fritzon hängde första, duktige Ghoddos det andra. Tredje målet gjorde Gero efter fint förspel av Ghoddos. Sista kvarten väljer Bajen att inte plocka in någon för skadade Juniors ställe, vilket medför ännu fler chanser för Östersund.

Sammantaget känns Östersund rejält heta. Ghoddos, Gero och Sema såg spelsugna ut. För Bajens del så är man till viss del ursäktade genom att laget inte riktigt är ihopspelat. Hamad tvingades även spela centralt fält, vilket han rimligen inte bör göra i ett 442lag.

Imorgon har jag tänkt se ÖFK mot Sundsvall. Intressant att se ifall ÖFK kan lira lika bra trots förmodat fullständig rotation. Det ska också nämnas att ÖFK inte heller var ordinarie idag.
Citera
2017-06-26, 17:03
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur är det dåligt, att en stad på 560k människor(kommunen), har 16-25% av spelarna i laget. I det övre spannet räknar jag då in Binaku, som spelat i Häcken sedans han var 14 tror jag, och Engvall, som kom till blåvitt några månader efter det att han fyllt 16 år.

Bortser man från dom, så är det fortfarande 16%. Dvs, Göteborg är överrepresenterat i landslaget, om man relaterar antalet spelare i truppen till folkmängd.

Eller räknar du bara spelare som spelar i lagen nu? Det betyder ju inte speciellt mycket om det är fotbollsfostran som är topic, man kan ju som bekant köpa in "färdiga" spelare.

Och ja, då är GBG fotbollen just nu inte direkt på topp.

Hur många 031or tycker du det borde vara i landslagen för att det skulle vara godkänt?

Du har en poäng där, vet inte riktigt vilka som spelat i något annat lag i Göteborgsområdet förutom Isak Ssewankambo, och Engvall är säkert en vattendelare om han är fostrad i Göteborg eller inte. Men de va där han slog igenom så den kan jag köpa. Vilka är det mer? Strandberg, Binaku och Dahlberg? Det är väl inte riktigt så illa som jag först trodde att det var ska jag erkänna, man kanske har en vriden bild av det eftersom man hör allt snack om att Lennartsson inte släpper fram talanger nu, och en del av era gamla talanger nu lämnat och är tongivande i andra klubbar, som många är mindre klubbar än vad främst IFK är. Häcken tycker jag släpper fram unga och ger dom chansen. Tänker lite på hur mycket nytta sånna som Bärkroth och Allansson (heter han så?) hade kunnat göra för Göteborg nu ist för hos andra klubbar.

Men mitt uttalande om att Göteborg som stad inte får fram talanger kanske jag får revidera då
Citera
2017-06-26, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Svanberg ryktas till Södra, jag gillar inte det om Berget lämnar. Känns som Eikrem kommer längre och längre från startelvan. Något nytt om Anton. Hoppas Lewicki förlänger, han är använd bara som innerback, ytterback och som def mitt. Yotun lämnar väl i sommar om man ska tror media.
Första elvan?
Dahlin- Tinnerholm, Nielsen, Brorsson, Safari
Sarfo, AC, Lewicki, ? (Bahoiu)
Mackan, Cibicki.

Behövs: innerback, forward och allround mittfältare, vad tycker ni andra MFF:are?
Citera
2017-06-26, 18:14
Medlem
anteri17s avatar
Norrettans kvalitet. https://twitter.com/diljenotlu/status/879301363062255616

Tål att upprepas. Topplag i Norrettan är alltid real deal.
Citera
2017-06-26, 21:06
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg ryktas till Södra, jag gillar inte det om Berget lämnar. Känns som Eikrem kommer längre och längre från startelvan. Något nytt om Anton. Hoppas Lewicki förlänger, han är använd bara som innerback, ytterback och som def mitt. Yotun lämnar väl i sommar om man ska tror media.
Första elvan?
Dahlin- Tinnerholm, Nielsen, Brorsson, Safari
Sarfo, AC, Lewicki, ? (Bahoiu)
Mackan, Cibicki.

Behövs: innerback, forward och allround mittfältare, vad tycker ni andra MFF:are?

Ska Svanberg lånas ut, eller säljas?
En utlåning vore ju optimal för honom i detta skedet, i min mening.
En duktig talang, men i dagens MFF är det inte helt lätt med speltid.
Ser fram emot att Berget lämnar, sorgligt att tappa Yotún när han börjat bli så bra.
Eikrems situation är sorglig, men förstår den på ett sätt.

Lewicki är otroligt viktig att behålla, han är ryggraden som länkar ihop mittfältet med försvaret. I europamatcher är han ännu viktigare, och har han en bra dag håller han landslagsklass.
Förnya! Kosta vad det kostar vill, DA.

Vi behöver en anfallare, utan tvekan.
Mackan håller max en säsong till, och Pawel är tyvärr iskall (Hur många minuter utan mål ligger killen nu på? ~7-800?).

En back kan väl köpas, men bara om vi offrar Bengtsson. Dyr, gjord av porslin, långsam och Franz Denniz är bättre samt yngre.
Vi har både Lewicki samt Safari som kan spela mittback, så riktig riktig kris är det inte där i min mening.
Anfallare är prio nr 1.

Orolig för värvningen av Bahoui.
Känns lite Sana över det hela.

Ser fram emot att se Dahlin mellan stolparna igen.

Mina tankar
Senast redigerad av Signaturum 2017-06-26 kl. 21:18.
Citera
2017-06-26, 21:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Ska Svanberg lånas ut, eller säljas?
En utlåning vore ju optimal för honom i detta skedet, i min mening.
En duktig talang, men i dagens MFF är det inte helt lätt med speltid.
Ser fram emot att Berget lämnar, sorgligt att tappa Yotún när han börjat bli så bra.
Eikrems situation är sorglig, men förstår den på ett sätt.

Lewicki är otroligt viktig att behålla, han är ryggraden som länkar ihop mittfältet med försvaret. I europamatcher är han ännu viktigare, och har han en bra dag håller han landslagsklass.
Förnya! Kosta vad det kostar vill, DA.

Vi behöver en anfallare, utan tvekan.
Mackan håller max en säsong till, och Pawel är tyvärr iskall (Hur många minuter utan mål ligger killen nu på? ~7-800?).

En back kan väl köpas, men bara om vi offrar Bengtsson. Dyr, gjord av porslin, långsam och Franz Denniz är bättre samt yngre.
Vi har både Lewicki samt Safari som kan spela mittback, så riktig riktig kris är det inte där i min mening.
Anfallare är prio nr 1.

Orolig för värvningen av Bahoui.
Känns lite Sana över det hela.

Ser fram emot att se Dahlin mellan stolparna igen.

Mina tankar
Först skrev någon på twitter att Svanberg skulle till Sirius, nu är snack om en utlåning till Södra.
Citera
2017-06-26, 23:10
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Först skrev någon på twitter att Svanberg skulle till Sirius, nu är snack om en utlåning till Södra.

Låter isåfall väldigt bra.
Vi har ju lite lyxproblem för stunden med vår otroligt breda trupp. Talangerna får inte riktigt samma utrymme.
Bättre då att låta deltagarlagen ge våra talanger/överflödiga spelare utrymme till att utvecklas.
Spelar säsongen ut hos södra, kanske vårsäsongen med - kommer tillbaka - Mackan backar - Svanberg tar över - Vi säljer för större summa än vad AIK fick för Isak.
Bästa möjliga scenariot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in