2017-06-26, 07:53
Medlem
huomaamatons avatar
Sjukt olustigt att läsa alla rallyförares inställningar här som tror att dom kan köra på någon i 200km/h och skylla på den framför körde ut framför, haha

Varför tror ni utryckningsfordon har sirener/ledar som blinkar? Nä, ni lär ha hittat era körkort fan.
Citera
2017-06-26, 07:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Jag är hjärtligt less på idioter som tar en kvart på sig att köra om. Det finns alldeles för många som segar i evighet och uppenbarligen har en defekt hastighetsmätare. Ännu värre är de som tror att de kan leka polis. Man ska banne mig inte blocka någon, du vet inte varför den bilen kör fort. Det kan vara en polis, eller så kanske det är någon som har bråttom till sjukhuset.
Blocka? Menar du att nån som utövar sin lagstadgade rätt att passera ett långsammare fordon på motorväg blockar dem som vill köra fortare?

Ja, jag kan med bli lite trött på långtradarchaufförer som passerar en annan långtradare 1km/h snabbare än den hen passerar.
Men de har, om inte annat är skyltat, all rätt att göra det, precis som jag har all rätt att passera nån som kör långsammare.
Det jag, eller du inte har rätt till däremot, är att köra fortare än hastighetsbegränsningen. Så du kan aldrig, aldrig kräva att nån ska bryta mot lagen för att du gör det.

Har man bråttom till sjukhuset ska man ringa ambulans eller ha poliseskort.
Citera
2017-06-26, 08:22
Medlem
Det är rätt många som inte gillar att bli omkörda av snorungar i en alldeles för dyr bil så jag ids inte citera alla men:

Hur vet ni att det är en idiot som kommer brakande där bakom? Själv är jag glad att jag ser att det kommer en bil, ålder eller hur deras hjärna funkar ser jag sällan på det avståndet. Visst är det troligen en idiot, visst, men du kan banne mig inte veta. Min åsikt är att ni ska ge fan i att försöka uppfostra andra. Om det nu körs vårdslöst, ring polisen.

Ligg inte och blocka, då kan det vara så att ni själva orsakar en olycka.
Citera
2017-06-26, 08:27
Medlem
Citat:
Det är rätt många som inte gillar att bli omkörda av snorungar i en alldeles för dyr bil så jag ids inte citera alla men:

Hur vet ni att det är en idiot som kommer brakande där bakom? Själv är jag glad att jag ser att det kommer en bil, ålder eller hur deras hjärna funkar ser jag sällan på det avståndet. Visst är det troligen en idiot, visst, men du kan banne mig inte veta. Min åsikt är att ni ska ge fan i att försöka uppfostra andra. Om det nu körs vårdslöst, ring polisen.

Det finns ingenting som indikerar att någon uppsåtligen eller genom oaktsamhet legat och blockat någon i det här fallet eller någon som rent allmänt anser att detta är ok.
Citera
2017-06-26, 08:51
Moderator
Citat:

Blocka, hur tänker du då? Som jag skrev innan, alla har rätt att passera långsammare trafik. Kör nån in i röven på nån som kör långsammare är det aldrig den som blir påkörd som är skuld till olyckan. Du är som trafikant skyldig att kunna bromsa eller stanna för eventuella hinder som kan dyka upp på vägen.
Citera
2017-06-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Blocka, hur tänker du då? Som jag skrev innan, alla har rätt att passera långsammare trafik. Kör nån in i röven på nån som kör långsammare är det aldrig den som blir påkörd som är skuld till olyckan. Du är som trafikant skyldig att kunna bromsa eller stanna för eventuella hinder som kan dyka upp på vägen.

Så är det. Körde själv femtio mil motorväg i Sverige igår och det är otroligt många som inte verkar ha något förnuft alls, varken långsamma bilister eller snabba bilister är bättre/sämre än de andra. Det är dock fascinerande att se hur många som inte har vettiga avstånd till övrig trafik och anpassar hastigheten. Man tuffar på i en omkörning i 150 (på 120-sträcka) och har en bil blinkandes med helljuset på mindre än en billängd avstånd bakom sig. Bilen var inte i backspegeln när jag påbörjade omkörningen. Jag antar att ni kan gissa er till bilmärkets ursprungsland...

Samtidigt så "tvingades" jag till omkörning i innerfil också, då det finns bilister som lägger sig i vänsterfilen i den lagstadgade hastigheten och inte flyttar sig därifrån när det är fritt i högerfilen. Efter ett par mil så gav jag upp och körde om på insidan, hela tåget med bilar efter mig gjorde detsamma när väl jag gjorde det.

I det fall denna tråden handlar om så kan jag nästan lova att kvinnan i den omkörande bilen kommer att frias. Det finns ingen rimlighet i att hon skall kunna inse att en bil kommer i närmare 200km/h (eller vad det nu var för hastighet som dock var alldeles för hög). Den enda gången man som bilist skall kunna förvänta sig detta är när det gäller utryckningsfordon (ambulans eller polis) och då har de blåljus påslagna. Och även om hon i praktiken är vållande, så skall det bevisas att hon är det, vilket i praktiken inte kommer att gå att bevisa om hon inte erkänner det.

Jag har en släkting som dog efter att en person kört in i framförvarande bil och sedan kört över i mötande körbana och frontalkrockat. Den kvinnan fälldes inte trots att en polis var ögonvittne till olyckan. Det är extremt svårt att fällas för trafikförseelser om det inte finns fysiska bevis (för långa bromsspår, alkotest eller liknande).
Citera
2017-06-26, 12:41
Medlem
Citat:

Du borde inte ha körkort som anser att du har samma rättigheter att köra lika fort som polisen. Man får inte ens gasa på för att släppa fram polisen. Den som kör 30+ över hastighetsgränsen är alltid orsakande till olyckan.
Citera
2017-06-26, 15:40
Medlem
http://ioshybrid.www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OVy3A/svenskt-hockeyproffs-inblandad-i-dodsolyckan

Hockeyproffs i den andra bilen tydligen.
Citera
2017-06-26, 15:59
Bannlyst
Hoppas innerligt att han som var med som 'passagerare' avlider av sina skador också.

Hoppas dessutom att han tönten Kovacs får ett saftigt straff, med mängder i skadestånd. Sådant här kan man väl få max 6 år för? Det borde förstöra hans 'proffs' karriär för gott

Hur ligger det till om han döms för 'vållande till annans död'. Kan det bli några år till då ?
Citera
2017-06-26, 15:59
Medlem
skvallertackas avatar
Med tanke på hur frekvent Kovacs uppdaterar sin instagram så nä, glöm det...
Citera
2017-06-26, 16:02
Medlem
tobbbenns avatar
https://www.facebook.com/robin.kovacs.35?fref=ts

Kovacs har en AMG som omslagsfoto på sin facebook så troligen han.
Citera
2017-06-26, 16:03
Medlem
Solklart Robin Kovacs. Kolla hans instagram så ser ni bild på en Mercedes och en Audi på Shell.
https://www.instagram.com/p/BVcXc6NAs0m/?taken-by=robiinkovacs&hl=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in