2017-06-27, 22:45
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det tar inga 250m att få stopp på en RS5a i 200. Det är inte -60tals bilar vi pratar om direkt, även om det inte satt keramiska bromsar på så är dom jävligt potenta standard.

Vet du hur långt en bil hinner färdas från det att du tänker bromsa till att du faktiskt står still från 200?
Du har inte en aning.

Sedan kan du läsa innantill från Aftonbladet citat: "det var flera hundra meter långa sladdmärken på vägen"

Så stäng igen kakhålet och tänk till lite innan du uttalar dig igen.
Citera
2017-06-27, 22:46
Medlem
Citat:
Det tar inga 250m att få stopp på en RS5a i 200. Det är inte -60tals bilar vi pratar om direkt, även om det inte satt keramiska bromsar på så är dom jävligt potenta standard.

Om du får sladd/kast så tar det många mer meter att stanna! Har du noll koll eller? Idiot!

Papperet är en sak Reality en annan!
Citera
2017-06-27, 22:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Vad finns det för tecken på att det låg någon bil i vänster fil överhuvudtaget när kvinnan kollade bakåt och påbörjade filbyte?

Hon kan ha tittat. Ingen i vänster fil. Bara bilar 100 meter bakom i högerfilen. Perfekt läge att köra om. Hon OCH bilen bakom bestämmer sig för att byta fil samtidigt. På tre sekunder, kanske den tid det tar att blinka och börja köra in nån meter i andra filen, hinner bilen bakom minska avståndet från 100 meter till typ15 meter. En kollision blir oundviklig. Orsakad av fortkörning på den bilen bakom.

Men hade bilen bakom hållt hastigheten hade den inte närmat sig alls.

I ett sånt fall är ju kvinnan 100% oskyldig.

Det finns en anledning att INGEN ska göra 200 på 100-väg. För det kan uppkomma lägen som oundvikligen blir en krasch.
Citera
2017-06-27, 22:55
Medlem
Det är rätt intressant på att alla hakat upp sig på siffran 200. Det var rediga bilar det rörde sig om och de tävlade. Det gick troligen betydligt snabbare än 200km/h
Citera
2017-06-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad finns det för tecken på att det låg någon bil i vänster fil överhuvudtaget när kvinnan kollade bakåt och påbörjade filbyte?

Hon kan ha tittat. Ingen i vänster fil. Bara bilar 100 meter bakom i högerfilen. Perfekt läge att köra om. Hon OCH bilen bakom bestämmer sig för att byta fil samtidigt. På tre sekunder, kanske den tid det tar att blinka och börja köra in nån meter i andra filen, hinner bilen bakom minska avståndet från 100 meter till typ15 meter. En kollision blir oundviklig. Orsakad av fortkörning på den bilen bakom.

Det finns en anledning att INGEN ska göra 200 på 100-väg. För det kan uppkomma lägen som oundvikligen blir en krasch.

Helt korrekt! Hon har ingen skyldighet i sammanhanget för vad Idioterna tävlade om. Vill de bryta Svensk lag så har de gjort det och i detta fall med råge men med utfallet av att hon "kvinnan" klarade sig hyfsat. Tack och lov!
Citera
2017-06-27, 22:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Bara på reaktionstiden för att du ska BÖRJA bromsa så hinner bilen 55-110 meter.
Citera
2017-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Det finns ingenting som tyder på att man ska lasta kvinnan i det här fallet eller att hon gjort något fel i vare sig moralisk eller juridisk mening. De som anser detta är endast ute efter att bortförklara och försköna sitt eget destruktiva beteende i trafiken.
Citera
2017-06-27, 23:24
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Fungerar det verkligen bra i Tyskland?
De värsta och mest brutala trafikolyckor jag har sett har skett just på autobahn i Tyskland.
Bilar och människor mosade till oigennkännerlighet! Bilar brinner efter krascher i 200+ km/h. Delar av bilen och delar av människor ligger utspridda på vägen. Det räcker inte alltid att ha koll i backspegeln.
Det kan vara hyfsat bra att ha koll framåt när man kör 200+ km/h.

Jag har kört bil i många år i hela Europa och värsta olyckorna jag sett är faktiskt på Tysklands autobahn, så att säga att det fungerar bra i Tyskland är nog lite fel.

Du läste inte vad jag skrev...
Citera
2017-06-27, 23:25
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
På autobahn är det enbart vissa utvalda sträckor man får köra snabbt. Det är således inte hela autobahn.

Det är inga knasiga kurvor osv, mer längre kurvor och bra sikt på dessa fri fart områden.

Jag vet, jag har har kört bil och MC i Tyskland sedan 25år.
Vad är det du vill ha sagt?
Citera
2017-06-28, 00:51
Medlem
Citat:

För att klargöra så är den korrekta siffran 200-0 km/h 132 meter för RS5, sedan tillkommer ju reaktionstid så totalt blir det en hel del.

Det fanns ett svenskt klipp på Youtube för några år sedan som påminner om händelseförloppet i tråden. Bilen som körde 200+ på motorväg kommer ikapp en bil som precis påbörjat omkörning och därför väjer han ut i vägrenen för att undvika kollision. Även när det här klippet kom upp så blev det diskussioner om vems fel det var. Somliga hävdade att han som påbörjade omkörningen bar ansvaret och andra hävdade att snubben som körde 200+ på motorväg var ansvarig. Någon kanske vet vilket klipp jag pratar om.

När vi ändå är inne på idiotkörning:

https://youtu.be/Y2HKBQMQmbw
Citera
2017-06-28, 02:04
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Det är en dubbelfilig motorväg som är hur fin som helst.
Man tappar nog bara kontrollen om något händer, typ kör på ett djur eller liknande, eller att man är påverkad av något.

Tänkte just fråga detta, är den dubbelfilig?
Har för mig att jag läst att den är trefilig.
Citera
2017-06-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Tänkte just fråga detta, är den dubbelfilig?
Har för mig att jag läst att den är trefilig.
Dubbel på den platsen, blir trefiligt först vid Handen.
Senast redigerad av Jomensaatt 2017-06-28 kl. 02:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in