Citat:
Ursprungligen postat av
civilian
Ja, att sittplatspubliken hos mindre klubbar är fullständigt klappusel (pun intended) är ju ingen nyhet direkt, men det här var inte snyggt av honom.
Är lite orolig för att sådana här uttalanden ska skapa ringar på vattnet och så är cirkusen igång med fler som hakar på.
Ja, risken är ju den att om det delas ut klappor i t.ex. Örebro och sittplatsfolket där anammar det riskerar vi att få sådan skit annorstädes med. Vi större klubbar har givetvis tillräckligt med folk som kommer förklara för klubben att det inte kommer accepteras men mindre klubbar har ju inte den supporterstyrkan och kan lättare bli överkörda.
Det är med sådant här jag fasar för fotbollen, klappor på läktarna, pauser i matcherna via videogranskningar etc som ger reklamavbrott (för matchen fungerar ju att pausas vid videogranskning) etc. Det går snabbt utför om man inte stoppar det.
Sedan är jag inte per se emot videogranskning men det som det kan leda till är inte kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Jag tycker väl inte vi är hatade mer än andra klubbar i media men att hävda att vi är medias lag är fruktansvärt obildat.
Det listade jag exempel på i tidigare inlägg för att styrka min tes.
Nu har jag inget speciellt att säga om just bajens plats i media men det är väl om vi ska vara ärliga så att vi alla fans tycker att vår klubb "misshandlas" i media och andra klubbar gullas med. Så har det ju "alltid" varit och lär så förbli. Det ligger liksom i supporterns dna.