2017-06-22, 07:15
Medlem
Kravallens avatar
aik möter FC Flora i Tallinn idag. Några aikare över för att se matchen?
Senast redigerad av Kravallen 2017-06-22 kl. 07:27.
Citera
2017-06-24, 18:56
Medlem
civilians avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GVrxQ/ha-klappor--skiter-i-om-det-ar-hockey

Axén vill införa klappor på läktarna, haha. Herrejävlagud...
Citera
2017-06-25, 08:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GVrxQ/ha-klappor--skiter-i-om-det-ar-hockey

Axén vill införa klappor på läktarna, haha. Herrejävlagud...

Fyfan, klappor och sån skit kan dom få hålla på med på hockey, handboll etc.
Snart delas det väl ut vuvuzelas och klapphattar med på vissa ställen...

Go diss av deras sittplatspublik med "Dom klarar ju inte av att klappa händerna". Då är man minsann inte vidare funtad.
Citera
2017-06-25, 11:15
Medlem
Shuyins avatar
Han säger ju det rätt sarkastiskt, typ som att vår publik är så usel så vad händer om vi ger dem klappor, då kanske det blir lite ljud i alla fall. Intressant vad ÖSK supportrarna tycker om detta.
Citera
2017-06-25, 13:37
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Go diss av deras sittplatspublik med "Dom klarar ju inte av att klappa händerna". Då är man minsann inte vidare funtad.

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han säger ju det rätt sarkastiskt, typ som att vår publik är så usel så vad händer om vi ger dem klappor, då kanske det blir lite ljud i alla fall. Intressant vad ÖSK supportrarna tycker om detta.

Ja, att sittplatspubliken hos mindre klubbar är fullständigt klappusel (pun intended) är ju ingen nyhet direkt, men det här var inte snyggt av honom.

Är lite orolig för att sådana här uttalanden ska skapa ringar på vattnet och så är cirkusen igång med fler som hakar på.
Citera
2017-06-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waccoe
Malmö har direktflyg till Skopje så det är ju jättesmidigt och kan inte ta er mer än 2-3 timmar. Makedonien är jättebilligt också.

Vi fick Pristina, Kosovo. Blir spännande det. Lite krångligare resa där man antingen får byta flyg i Berlin eller Frankfurt och Ljubljana eller flyga till Skopje och ta tåg därifrån till Pristina (92km). Vet att många hoppas på att PF kan chartra ett plan som går direkt dit och sen hem. Kan tänka mig att Kosovo och Balkan avskräcker en del.

Glöm tåg, ta bussen. Inte ens säker på att tåg går, och om det går tar det definitivt minst dubbelt så lång tid.

Den med tid bör ta en avstickare till Ohrid. Riktigt grymt ställe.
Citera
2017-06-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Väldigt mycket surr från dig mtp att du enligt egen utsago inte ens håller på något svenskt lag.

Finns det något annat lag som fått en liknande krönika med alla stereotyper, öknamn och påhopp riktade mot sig?
Finns det något annat lag som i media helt felaktigt blivit anklade för våldtäkt under pågående match?
Finns det något annat lag som på förstasidan fått sitt hem kallat för Slödderstadion eller dylikt?
Är det vi som har en ordförande i supporterklubben som råkar blanda ihop sina konton och köra lite klubbpropaganda på Aftonbladets twitter?

Den här gången behöver du inte googla fram dina svar utan jag hjälper dig: Nej.

Det krävs en special kind of retarded för att fortfarande hävda att vi ska vara medias lag.

Glöm inte att påpeka hur mycket jag grinar nu förresten.

Nu var i och för sig krönikan generellt ganska dålig, men noterbart är att det är en krönika. Således varken bevis för eller emot att mediekollektivet är med er. Bara att Oisin, som f ö verkar ha bott i Stockholm sedan sex års ålder, inte är bajare
Citera
2017-06-25, 18:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ja, att sittplatspubliken hos mindre klubbar är fullständigt klappusel (pun intended) är ju ingen nyhet direkt, men det här var inte snyggt av honom.

Är lite orolig för att sådana här uttalanden ska skapa ringar på vattnet och så är cirkusen igång med fler som hakar på.

Ja, det var knappast ett proffsigt uttalande. Om hans lag slutade vara så förbannat ojämna kanske publiken hade varit gladare med.
Citera
2017-06-26, 07:36
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Nu var i och för sig krönikan generellt ganska dålig, men noterbart är att det är en krönika. Således varken bevis för eller emot att mediekollektivet är med er. Bara att Oisin, som f ö verkar ha bott i Stockholm sedan sex års ålder, inte är bajare
Saken är den att skulle bajen vara så hatade bland journalister som de vill framställa det skulle de aldrig brytt sig om en sån krönika öht, utan då skulle den vara en i mängden. Så jag ser bajarnas (över)reaktioner som ett tecken på motsatsen.
Citera
2017-06-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Saken är den att skulle bajen vara så hatade bland journalister som de vill framställa det skulle de aldrig brytt sig om en sån krönika öht, utan då skulle den vara en i mängden. Så jag ser bajarnas (över)reaktioner som ett tecken på motsatsen.
Jag tycker väl inte vi är hatade mer än andra klubbar i media men att hävda att vi är medias lag är fruktansvärt obildat.

Det listade jag exempel på i tidigare inlägg för att styrka min tes.
Citera
2017-06-26, 08:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja, risken är ju den att om det delas ut klappor i t.ex. Örebro och sittplatsfolket där anammar det riskerar vi att få sådan skit annorstädes med. Vi större klubbar har givetvis tillräckligt med folk som kommer förklara för klubben att det inte kommer accepteras men mindre klubbar har ju inte den supporterstyrkan och kan lättare bli överkörda.

Det är med sådant här jag fasar för fotbollen, klappor på läktarna, pauser i matcherna via videogranskningar etc som ger reklamavbrott (för matchen fungerar ju att pausas vid videogranskning) etc. Det går snabbt utför om man inte stoppar det.
Sedan är jag inte per se emot videogranskning men det som det kan leda till är inte kul.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag tycker väl inte vi är hatade mer än andra klubbar i media men att hävda att vi är medias lag är fruktansvärt obildat.

Det listade jag exempel på i tidigare inlägg för att styrka min tes.

Nu har jag inget speciellt att säga om just bajens plats i media men det är väl om vi ska vara ärliga så att vi alla fans tycker att vår klubb "misshandlas" i media och andra klubbar gullas med. Så har det ju "alltid" varit och lär så förbli. Det ligger liksom i supporterns dna.
Citera
2017-06-26, 13:39
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fyfan, klappor och sån skit kan dom få hålla på med på hockey, handboll etc.
Snart delas det väl ut vuvuzelas och klapphattar med på vissa ställen...

Dessvärre har han inte fel, det är otroligt sällan sittplatspubliken på eget initiativ klappar eller sjunger med utan klacken dragit igång något. Man kan förstå vad han menar med att skapa lite liv på läktaren, men att säga sig vara emot den morderna fotbollen och därefter föreslå klappar är väl något skevt.

Personligen skulle jag jubla om man ställde upp en blåsorkester jämfört med klappor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in