2017-06-22, 15:27
  #6469
Bannlyst
De flesta fångarna blir ju släppta efter 2/3 av straffet. Men vad är det som kan göra så att man får sitta hela straffet?
Citera
2017-06-22, 17:14
  #6470
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderSteel
De flesta fångarna blir ju släppta efter 2/3 av straffet. Men vad är det som kan göra så att man får sitta hela straffet?

Misskötsamhet såsom arbetsvägran, slagsmål och liknande.
Citera
2017-06-22, 20:05
  #6471
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Misskötsamhet såsom arbetsvägran, slagsmål och liknande.
Tack för svar.
Citera
2017-06-23, 11:46
  #6472
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Översyn av klädkollektionen.

Citat:
Idag använder Kriminalvården två kollektioner, en manlig/unisex och en kvinnlig. Kläderna består mest av mjukisplagg, till exempel t-shirt, fleecetröja samt ytterplagg.

Men generaldirektör Nils Öberg har beslutat om en översyn av klädkollektionen.

– Tanken är att utveckla och göra de kläder vi har bättre, säger Maria Danielsson på Kriminalvården. En tanke vi har är att självkänsla och självrespekt sitter i kläderna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6723156
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-06-23 kl. 11:50.
Citera
2017-06-23, 16:35
  #6473
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Översyn av klädkollektionen.



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6723156

Mycket av nuvarande kläder är rejält gamla och helt urtvättade.
Citera
2017-06-23, 18:01
  #6474
Medlem
Pirreboys avatar
Hej..

Dömd till fängelse för övergrepp i rättsak en månad.

Några tips på bra anstalt där jag kan göra min volta i lugn och ro utan massa stök och problem?
Citera
2017-06-24, 12:01
  #6475
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy
Hej..

Dömd till fängelse för övergrepp i rättsak en månad.

Några tips på bra anstalt där jag kan göra min volta i lugn och ro utan massa stök och problem?

Sök boja om du är förstagångare - lugnare än så blir det inte.
Citera
2017-06-24, 12:03
  #6476
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Sök boja om du är förstagångare - lugnare än så blir det inte.


Redan haft boja i år. Går bara och ha en gång var tredje år. Vad tror ni om skenäs ?
Citera
2017-06-24, 12:03
  #6477
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Mycket av nuvarande kläder är rejält gamla och helt urtvättade.

Och jävligt fula - en betydande del av straffet är faktiskt att gå omkring klädd som en clown.
Citera
2017-06-24, 12:07
  #6478
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy
Redan haft boja i år. Går bara och ha en gång var tredje år. Vad tror ni om skenäs ?

Ojdå, ok - Skenäs är helt ok, har flera polare som gick dit när jag satt på Skänninge - ingen klagade, tvärtom.

Vill minnas att Skenäs har bojor för hålla koll på intagna.
Citera
2017-06-25, 18:29
  #6479
Medlem
flykick666s avatar
Om det är nån som har en fråga ang Halmstads antalten klass 2 så kan dom fråga... Blev släppt fr några veckor sen därifrån, och även om det var en kaffevolta på 2,5 månad så kan jag endå svara på frågor om det jag lärde mig och berätta hur läget är där, om nån vill veta eller ska sitta där snart.
Citera
2017-06-30, 16:51
  #6480
Medlem
ruskkatts avatar
Anstalten Brinkeberg

Någon som suttit på Brinkeberg nyligen?

Undrar om det är som på Karlskoga, att det är omöjligt att få permissioner om brottet har med narkotika att göra?

Hur mycket får man vara ute?

Hur stora är avdelningarna? Hur många bor man i en korridor?

Hur övervakad är man av vakterna? Är de griniga av sig?

Är det lätt att komma in på CNC-utbildningen?

Vilka TV- och radiokanaler finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in