2010-01-02, 10:17
Medlem
Snibelsnors avatar
jag vet en drös folk som e mental hadikappade i otterbäcken. som troligen bodde på kajaken innan. kanske e någon av dom
Citera
2010-04-16, 21:17
Medlem
Champuss avatar
Har någon pejl på om rykten som går där uppe i Norra kommunen att det skulle ha varit en containerbrand igen? Det påstås att det ånyo brunnit förra veckan i en container i Otterbäcken. Men det är ryktesvägen. Om det är sant så har det tydligen förbigått ortspressen.
Citera
2010-04-21, 09:30
Medlem
Snibelsnors avatar
mutter mutter. vore nice få tag i han asså bränna ner mitt gamla pizza ställe
Citera
2010-04-24, 10:35
Medlem
Ellikas avatar
Oj, killen ryktet säger är skyldig var värstingen i vår klass. Trodde det skulle gå snett för honom. Direkt när jag fick höra talas om pyromandåd trodde jag att det var honom det ryktades om, och det stämde. Hans mamma är infödd, men inte pappan.
Citera
2010-04-24, 16:06
Medlem
Champuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika
Oj, killen ryktet säger är skyldig var värstingen i vår klass. Trodde det skulle gå snett för honom. Direkt när jag fick höra talas om pyromandåd trodde jag att det var honom det ryktades om, och det stämde. Hans mamma är infödd, men inte pappan.

Om det är en person enligt Din ovannämnda beskrivning, kanske det är svårt att komma åt de farliga pyromandåden. Otterbäcken/Gullspång är en liten ort och alla verkar vara släkt med alla. Kan det vara så att spekulationerna som går är sanna, men släkt/grannskapet är för intimt? Varför görs inget annars?
Om det finns både mor och far, svärföräldrar egen familj, grannar med flera? Hur pass mycket vet dessa i närskapet av personen ifråga vem han/hon är? Vilket år gick du ut skolan? Det finns en skola i Gullspång, men även i Hova och Otterbäcken? Det tycks ha gått en lång tid och alltför många bränder. Man undrar om inte folk i granskapet/familjen som anar vem pyromanen är mår dåligt. Varför tiger de annars? Eller är det som signaturen "Snibelsnor" pekar på att det bott speciella människor på något som kallats för Kajaken i Otterbäcken. Kan det var någon som bott där och blivit utskickad i samhället utan stöd?
Citera
2010-04-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika

Namn?
Födelseår?
Citera
2011-01-15, 18:30
Medlem
Champuss avatar
Äntligen ryktas det om att mordbrännaren är fast. Mariestadstidningen har en artikel den 14/1 2011. Nu måste det bli lugnare för ortsbefolkningen.
Citera
2012-07-08, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Estrellita
Nyligen fick jag höra talas om en man i Gullspång. Han ska ha förgripit sig på en flicka (minst, kan finnas fler offer) under flera års tid. Det ska ha uppdagats i slutet av 90-talet. Jag har inte riktigt förstått vilken relation mannen hade till flickan, kanske var han styvfar eller nåt. Flickan bodde i alla fall i samma hem som mannen.

Mannen ska vara i 60-årsåldern nu, tror jag. Han blev aldrig dömd, trots att han ska ha erkänt att han "pillat lite" på flickan.

Nu undrar jag om det är någon som vet mer om detta? Vem är mannen? Någon som hört något om det finns fler offer?

Hej!

Jag vet ej vem just denna man är men jag vet att det finns en lärare i 60 årsåldern som våldtagit, hotat och utnyttjat barn sexuellt under flera år utan att bli uppmärksammad. Han är intresserad av barn i mellanstadieåldern.

Han är/var aktiv inom idrotten. Han är/var gift och har vuxna barn.

Om du har drabbats av denne man så gå till polisen! Du är inte ensam!
Citera
2012-09-08, 04:52
Medlem
mellberg?
Citera
2013-05-21, 19:00
Medlem
Kanske syftas det på mannen, i en familj som brukade ha fosterbarn. Ett riktigt äckel. Tror han heter H*k*n i förnamn. Efternamn är jag osäker på.
Citera
2017-06-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estrellita
Nyligen fick jag höra talas om en man i Gullspång. Han ska ha förgripit sig på en flicka (minst, kan finnas fler offer) under flera års tid. Det ska ha uppdagats i slutet av 90-talet. Jag har inte riktigt förstått vilken relation mannen hade till flickan, kanske var han styvfar eller nåt. Flickan bodde i alla fall i samma hem som mannen.

Mannen ska vara i 60-årsåldern nu, tror jag. Han blev aldrig dömd, trots att han ska ha erkänt att han "pillat lite" på flickan.

Nu undrar jag om det är någon som vet mer om detta? Vem är mannen? Någon som hört något om det finns fler offer?

Det var jag som bodde där med två andra killar o en tjej till . Mannen heter hålan mohlinder o bor kvar på samma adress i otterbäcken gullspång .
Vi omhändertogs därifrån 1998
O han går fri
Citera
2017-06-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Kanske syftas det på mannen, i en familj som brukade ha fosterbarn. Ett riktigt äckel. Tror han heter H*k*n i förnamn. Efternamn är jag osäker på.

Jan heter hålan mohlinder o bor o otterbäcken det var jag o en tjej till som bodde där o två killar vi va placerade o omhändertogs 1998 till barnhem men brist på bevis så går han fri idag
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in