2009-07-05, 14:19
Medlem
Nyligen fick jag höra talas om en man i Gullspång. Han ska ha förgripit sig på en flicka (minst, kan finnas fler offer) under flera års tid. Det ska ha uppdagats i slutet av 90-talet. Jag har inte riktigt förstått vilken relation mannen hade till flickan, kanske var han styvfar eller nåt. Flickan bodde i alla fall i samma hem som mannen.

Mannen ska vara i 60-årsåldern nu, tror jag. Han blev aldrig dömd, trots att han ska ha erkänt att han "pillat lite" på flickan.

Nu undrar jag om det är någon som vet mer om detta? Vem är mannen? Någon som hört något om det finns fler offer?
Citera
2009-08-20, 18:27
Medlem
Champuss avatar
Mordbrännare?

Det gick ett rykte om att det fanns någon mordbrännare i trakten Gullspång - Otterbäcken. Är det sant?
Citera
2009-08-25, 22:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champus
Det gick ett rykte om att det fanns någon mordbrännare i trakten Gullspång - Otterbäcken. Är det sant?

Det skall finnas en pyroman i Otterbäcken just nu. Detta berättade en bekant för mig härom dagen.
Citera
2009-08-26, 09:33
Medlem
Champuss avatar
Finns pyromanen fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det skall finnas en pyroman i Otterbäcken just nu. Detta berättade en bekant för mig härom dagen.

Jag hörde för några år sedan att befolkningen var rädd för någon pyroman. Man gick vakt om nätterna etc. Hur många eldsvådor har det varit och är det någon av ortsbefolkningen?
Citera
2009-08-26, 18:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Jag hörde för några år sedan att befolkningen var rädd för någon pyroman. Man gick vakt om nätterna etc. Hur många eldsvådor har det varit och är det någon av ortsbefolkningen?

Har ingen aning om hur många bränder det kan vara i dagsläget?

Troligtvis lär det väl vara en lokal förmåga?
Citera
2009-08-27, 00:17
Medlem
Gullspång, har varit där en gång. Kändes som att bli förflyttad till "Den sista färden"...
Pedofiler och pyromaner, finns säkert flera av varje sort.
Citera
2009-08-27, 13:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ja Gullspång och Hova är minsan inga "höjdare till ställen" precis.

Fick åter detta bekräftat igår att det pågår anlagda brändr i just Otterbäcken.

Någon som besitter mera information om vad som sker där?
Citera
2009-08-27, 19:13
Medlem
Champuss avatar
Pyroman i Otterbäcken

Har luskat litet närmare och nu är det bekräftat att det finns en pyroman i Otterbäcken. Flera bränder - och det viskas omkring en ortsbo. Alltså en person som är äkta otterbäckare och med familj i Otterbäcken. Mera vet inte jag.
Citera
2009-08-27, 19:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Har luskat litet närmare och nu är det bekräftat att det finns en pyroman i Otterbäcken. Flera bränder - och det viskas omkring en ortsbo. Alltså en person som är äkta otterbäckare och med familj i Otterbäcken. Mera vet inte jag.

Precis vad jag misstänkte att så skulle vara fallet.

Det är bara att hoppas att han åker dit, innan någon kanske blir innebränd.
Citera
2009-10-06, 01:02
Medlem
På sista tiden (från början av sommarn och fram) så har det brunnit i öde hus/sommar stugor, containrar - papperskorgar det riktigt stora som brann var motellet vid gamla OK i otterbäcken.
Citera
2009-10-06, 03:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1Get
På sista tiden (från början av sommarn och fram) så har det brunnit i öde hus/sommar stugor, containrar - papperskorgar det riktigt stora som brann var motellet vid gamla OK i otterbäcken.

Tack för uppdateringen M1Get.

Pyromanen i Otterbäcken verkar inte ligga på latsidan precis. Undrar när det kommer att kända att någon brinner inte eller skadas?
Citera
2009-10-06, 12:17
Medlem
Champuss avatar
Bränder i Otterbäcken

Citat:
Ursprungligen postat av M1Get

När brann motellet i Otterbäcken? När det brinner i Malmö så finns det diskussioner om bakgrundsorsak. Men, vad gäller bränderna i Otterbäcken - så kan väl inte bakgrunderna vara liknande. Detta börjar bli kusligt för befolkningen. Vad gör ordningsmakten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in