Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Bra, nu gör du ju lite försök till att svara, fast du blandar lite väl mycket.
Att neka någon att komma in på krogen p.g.a. hudfärg är väl diskriminering och ett brott.
Dock får man väl tycka att svarta inte borde vara välkomna in på krogen, om man är lagd åt det hållet.
Lagbrott och diskriminering är väl inte riktigt jämförbart och relevant när vi diskuterar att inte tycka att någon är välkommen?
Vad jag menar är att om vi skulle göra som Kahin Ahmed förmodligen önskar(och kanske Jomshof med för den delen) så att vissa människor inte skulle få besöka vissa områden så skulle vi behöva ändra i lagen om diskriminering...Lex Ekroth har visat att det är ok att diskriminera på grund av åsikt på privata företag(detta gäller även V så är du vänsterpartist kan du kastas ut från krogen på grund av detta)
Hade jag haft en krog så hade det varit ok för mig att kasta ut både Kahin Ahmed och Jomshof på grund av deras åsikter, hade jag kastat ut dom på grund av något annat så hade jag riskerat straff för det.
Får vi ytterligare polariseringar i samhället så får vi snart visa medlemskort till ett politiskt parti för att komma in på krogen.
Nu var Kahin Ahmeds och Jomshofs dispyt om åsikter, problemet är att åsikter kan leda till lagar och regler...Husby blir ett omvänt Sun City där bara svarta får komma in och Kahin Ahmed kan glömma att få besöka Stureplan...
Jag är inte för censur men ibland önskar man att media tog ansvar och inte lät dom mest extremistiska stollarna få utrymme och istället lyfte fram mer sansade och sakliga debattörer.