2017-06-25, 05:25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
M-politikern ifråga är Kahin Ahmed.

http://www.dn.se/nyheter/politik/jomshof-sd-till-m-politiker-du-ar-inte-valkommen-i-sverige/

Man kan ju fråga sig varför denne "Arsmed" rymt från förorten och tagit sig in till riksdagshuset ? Jomshof kan säga så här till terroristjäveln: Du har rätt, jag ska hålla mig borta från förorten. Men du ska se till att STANNA där. Begriper du det, Arselmed ??
Citera
2017-06-25, 05:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Frasen "du är inte välkommen här" är ju ganska hotfull som den används i svenska språket.

Jag vet inte varför det är så svårt. Säg att jag bjuder 30 pers på middag. Framåt småtimmarna så börjar gästerna mingla runt varpå min farfar sätter sig bredvid en snubbe. Snubben säger till farfar att han inte är välkommen. Hela min familj skulle vilja kasta ut snubben för så gör man inte.

Sverige är en familj där vårt sätt att leva och vara, våra normer och sociala regler är det kitt som håller oss samman. Nu är det alldeles för många gäster som kommer hit och _kräver_ att vi ska sluta vara svenskar och bli som dom. Istället för att ta seden dit man kommer. Hur svårt kan det vara?

Dessutom så gör han sig till förmyndare över järvaborna. En hel del röstar på sd så det är djävla diktatorfasoner som inte hör hemma här.
Hur svårt kan det va?

Fö svensk blir man när man är assimilerad
Senast redigerad av Gertrud1 2017-06-25 kl. 05:33.
Citera
2017-06-25, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Japp, det säger han. Han säger till etniska svenskar att tycker ni inte som jag så är ni inte välkomna i ghetton som det han kommer ifrån, idag en växande och betydande del av det här landet. Hemskt nog! Ut med såna idioter som tror dom har den rätten på svenskarnas bekostnad.

Nej, det gör han faktiskt inte.
Han skriver i ett debattinlägg att han inte tycker att Jimmie Åkesson är välkommen till förorten för att han anser att Jimmie företräder ett parti som han upplever som rasistiskt, främlingsfientligt och med nazistiska rötter.
Han skriver inte något alls om "etniska" Svenskar generellt, att inte tycka som jag eller om stora områden av Sverige. Du hittar på en massa saker, vilket förvisso inte är sällsynt men inte heller på något sätt stärker dina argument.
Citera
2017-06-25, 05:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nej, det gör han faktiskt inte.
Han skriver i ett debattinlägg att han inte tycker att Jimmie Åkesson är välkommen till förorten för att han anser att Jimmie företräder ett parti som han upplever som rasistiskt, främlingsfientligt och med nazistiska rötter.
Han skriver inte något alls om "etniska" Svenskar generellt, att inte tycka som jag eller om stora områden av Sverige. Du hittar på en massa saker, vilket förvisso inte är sällsynt men inte heller på något sätt stärker dina argument.
Med andra ord kör han förtal och brunkletande.

Dessutom är han okunnig. Alla partier utom centern har ett nazistiskt förflutet. SD är väl det parti som skadat minst människor.
Det är ett islamistiskt utspel med sedvanlig offerkofta
Senast redigerad av Gertrud1 2017-06-25 kl. 05:39.
Citera
2017-06-25, 05:43
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Bra, nu gör du ju lite försök till att svara, fast du blandar lite väl mycket.
Att neka någon att komma in på krogen p.g.a. hudfärg är väl diskriminering och ett brott.
Dock får man väl tycka att svarta inte borde vara välkomna in på krogen, om man är lagd åt det hållet.
Lagbrott och diskriminering är väl inte riktigt jämförbart och relevant när vi diskuterar att inte tycka att någon är välkommen?
Vad jag menar är att om vi skulle göra som Kahin Ahmed förmodligen önskar(och kanske Jomshof med för den delen) så att vissa människor inte skulle få besöka vissa områden så skulle vi behöva ändra i lagen om diskriminering...Lex Ekroth har visat att det är ok att diskriminera på grund av åsikt på privata företag(detta gäller även V så är du vänsterpartist kan du kastas ut från krogen på grund av detta)

Hade jag haft en krog så hade det varit ok för mig att kasta ut både Kahin Ahmed och Jomshof på grund av deras åsikter, hade jag kastat ut dom på grund av något annat så hade jag riskerat straff för det.
Får vi ytterligare polariseringar i samhället så får vi snart visa medlemskort till ett politiskt parti för att komma in på krogen.

Nu var Kahin Ahmeds och Jomshofs dispyt om åsikter, problemet är att åsikter kan leda till lagar och regler...Husby blir ett omvänt Sun City där bara svarta får komma in och Kahin Ahmed kan glömma att få besöka Stureplan...
Jag är inte för censur men ibland önskar man att media tog ansvar och inte lät dom mest extremistiska stollarna få utrymme och istället lyfte fram mer sansade och sakliga debattörer.
Citera
2017-06-25, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Dessutom är han okunnig. Alla partier utom centern har ett nazistiskt förflutet. SD är väl det parti som skadat minst människor.

Du borde anmäla honom för förtal då istället för att på flashback försöka bräcka den islamistiska offerkoftan.
Citera
2017-06-25, 05:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du borde anmäla honom för förtal då istället för att på flashback försöka bräcka den islamistiska offerkoftan.
Det får större räckvidd här än ett nedlagt polisärende. Ingen msm skulle ta upp det som en nyhet.
Det säljer inte. Offerkoftan säljer eftersom folket inte tänker. Vilket är tur för härskaren
Senast redigerad av Gertrud1 2017-06-25 kl. 05:50.
Citera
2017-06-25, 06:07
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Man kanske skulle upplysa Islamisten om Bohmans gamla citat...
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9904/07/ragata2.html
Citat:
Kända grodor
Banangroda
– De kan ju bo plåtskjul och äta bananer.
Dåvarande moderatledaren Gösta Bohman om folk i sydligare länder.
Citera
2017-06-25, 06:10
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:

Jag kan känna sympati för honom då han gått på Södertörn säkert lyssnat på en och annan föreläsning av pansargeneralen. Det går inte att ha allt för stora förväntningar från en som gått på Södertörn.

Attackerar Kakabevah som kämpar mot hedersförtryck och hedersvåld Det är personligt då han anmälde henne för hets mot folkgrupp Han anser att det är god sed att knulla och gifta sig med barn eller tvärtom gifta sig och knulla ett barn. Kallar man personen för pedofil går man över gränsen och kränker muslimer. Är muslimer för pedofili? Det går under mänskliga rättigheter att ha sex med barn. Jag tror Hanif skäms också över att dela parti med Ahmed.

https://unvis.it/nyheter24.se/debatt/871964-moderat-jag-skams-over-att-vara-med-i-samma-parti-som-dig-hanif-bali
Senast redigerad av de.Montfort 2017-06-25 kl. 06:13.
Citera
2017-06-25, 07:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Vad jag menar är att om vi skulle göra som Kahin Ahmed förmodligen önskar(och kanske Jomshof med för den delen) så att vissa människor inte skulle få besöka vissa områden så skulle vi behöva ändra i lagen om diskriminering...Lex Ekroth har visat att det är ok att diskriminera på grund av åsikt på privata företag(detta gäller även V så är du vänsterpartist kan du kastas ut från krogen på grund av detta)

Hade jag haft en krog så hade det varit ok för mig att kasta ut både Kahin Ahmed och Jomshof på grund av deras åsikter, hade jag kastat ut dom på grund av något annat så hade jag riskerat straff för det.
Får vi ytterligare polariseringar i samhället så får vi snart visa medlemskort till ett politiskt parti för att komma in på krogen.

Nu var Kahin Ahmeds och Jomshofs dispyt om åsikter, problemet är att åsikter kan leda till lagar och regler...Husby blir ett omvänt Sun City där bara svarta får komma in och Kahin Ahmed kan glömma att få besöka Stureplan...
Jag är inte för censur men ibland önskar man att media tog ansvar och inte lät dom mest extremistiska stollarna få utrymme och istället lyfte fram mer sansade och sakliga debattörer.

Ja alltså nu skriver vi 2017 och det är det slut med sådana här tönterier om att utesluta någon med fel åsikter. Idioten till moderat vill utestänga SD men absolut ha sd-väljarnas skattepengar för att bidragsförsörja de permanent arbetslösa i förorterna. Om vi drar det till sin spets: vem behöver vem egentligen?
Citera
2017-06-25, 07:14
Medlem
anenomes avatar
Ingen av SDs eventuella röstare i nästa val bryr sig om de "skandaler" som pressen nu hittar på om Jomshof och Söder där de påstås sagt, uj, så hemska saker.

Jo, om man är en vänsterliberal är det säkert väldigt upprörande att Jomshof inte tycker det är toppen att invandrare kommer hit från extremt främmande länder, gör inte ens det minsta man kan begära (Ett integrationsjobb, som väl är den här mannens stolthet och påstådda existensberättigande, som har exakt noll värde för svenskarna), och börjar sen försöka styra och ställa i Sverige, men ingen som kan tänka sig rösta på SD bryr sig ett skit om en Sd:are säger något som faller utanför det som vänstern tycker är okej att nämna (förutom eventuellt om Ekeroth gör det - han har ju en sällsynt förmåga att irritera folk).

Men, som Fnysington sa, det är toppen för SD. Bara att casha in rösterna från M när det blir uppenbart för väljarna att M fortfarande ägnar sig åt rösthandel med somaliska klaner (Waberi blev väl lite för belastad så han smögs ju undan efter 2014 men beteendet i sig har man inte gett upp - det här gjorde ju iofs SD också men det har nog de flesta glömt nu) och när M verkar politiskt korrekta.
Citera
2017-06-25, 07:18
Bannlyst
Citat:

Centerpartiet är de parti som har de brunaste rötterna. Bondeförbundet var synonym med lindholmare under 30 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in