2017-06-24, 00:30
Medlem
Det är klart polisen skulle kunna gå in och stoppa buset i förorten på två röda sekunder om dom bara fick. Felet är att de inte får vara poliser med pondus och handlingskraft. Felet är att de inte får jobba självständigt, Som de nu är får de inte ta ett myrsteg utan att fråga befälet om lov först. Måste kännas både kränkande och frustrerande för duktiga poliser. Inte underligt att så många slutar....Det har inte heller aldrig funnits så många tvivelaktiga fordon med så många skumma chaufförer ute på våra vägar som nu. Men inte en vanlig trafikkontroll har man sett på flera år. En skandal och ett bevis av många på hur inkompetent Eliasson är. Helt ofattbart att en person som aldrig varit polis ska få styra polisen.
Citera
2017-06-24, 00:34
Bannlyst
Tycker att Danielsson med sin fluminställning har gjort sitt.
Frågan är svårare än så, vi importerar främmande kulturer där våra politiker i någon naiv mening tror att när dessa korsar gränsen och lär sej svenska språket så blir dem som svenskar.
Kultur är ett svåröverstigligt hinder. Dessa människor skiter i svenska samhället och är endast intresserade av bidrag som samhället erbjuder. Klanen styr deras tillvaro.
Citera
2017-06-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Polischefen i det här landet ber om hjälp från allmänheten för att klara upp situationen med no-go-zones. Vad är problemet
Att du har misstolkat honom. Det fins inga no-go zones men han vill såklart att folk vittnar och är behjälpliga vid utredningar.
Citera
2017-06-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det är klart polisen skulle kunna gå in och stoppa buset i förorten på två röda sekunder om dom bara fick. Felet är att de inte får vara poliser med pondus och handlingskraft. Felet är att de inte får jobba självständigt, Som de nu är får de inte ta ett myrsteg utan att fråga befälet om lov först. Måste kännas både kränkande och frustrerande för duktiga poliser. Inte underligt att så många slutar....Det har inte heller aldrig funnits så många tvivelaktiga fordon med så många skumma chaufförer ute på våra vägar som nu. Men inte en vanlig trafikkontroll har man sett på flera år. .
Du har inte sett en trafikkontroll på flera år? Men det har jag och troligtvis de flesta andra bilister. Klart polisen inte kan gå in och stoppa buset i förorten på kort tid. Oavsett hur hjältemodiga sheriffer man har tillgång till. Betydligt bättre att satsa på det sociala än att trappa upp våld.
Citera
2017-06-24, 01:14
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har inte sett en trafikkontroll på flera år? Men det har jag och troligtvis de flesta andra bilister. Klart polisen inte kan gå in och stoppa buset i förorten på kort tid. Oavsett hur hjältemodiga sheriffer man har tillgång till. Betydligt bättre att satsa på det sociala än att trappa upp våld.
För några år sedan skulle jag ha hållit med dig, men för mycket har hänt för att jag ska kunna fortsätta med den argumentationen. Om du är intresserad av vilken effekt dessa sociala satsningar har så bör du läsa denna artikel https://kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/
Citera
2017-06-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ju längre tid buset i förorten får hålla på ju värre blir det. Det borde ha stoppats för länge sen. Jag vill inte trappa upp något våld. Men genom att låta bli att stävja buset så trappas våldet upp. Förr eller senare måste det göras. Vi kan inte ha det som det är nu. Man får bara inte backa, inte ge sig.
Citera
2017-06-24, 01:52
Medlem
Problemet är att Polisen inte har kraft att göra något åt situiationen och Rikspolischefen Dan Eliasson vill ha stöd från övriga samhället.
Sug på den meningen en stund och fundera på vad problemet är egentligen, jag tolkar det som att de har tappat kontrollen och ropar på hjälp.

Kan det vara så att med en feministisk regering som kvoterar in personer som inte kan göra sitt jobb på ett bra sätt även misslyckas med att bibehålla lag och ordning och nu kommer uttalande om ökade problemzoner samt ett rop på hjälp.

Dan Eliasson ta på dig tröjan och kom in i matchen, eller avgå.
Citera
2017-06-24, 01:55
Medlem
Citat:
Nu är du motsägelsefull igen för polisen har ju givetvis inte tappat kontrollen. Om så vore fallet skulle du troligtvis istället för att sitta här och gnälla vara ute och plundra dina grannar m.fl.
Det finns olika grader av att "tappa kontrollen". Polisen har helt klart tappat den men effekterna syns inte för att vi har fortfarande ett ganska väljoljat, fungerande samhälle. Ungefär som att en bil inte omedelbart kör av vägen bara för att du tar bort händerna från ratten. Men precis som att man upphör med att "mikrokontrollera" bilen i det ögonblick man tar bort händerna så har polisen ingen som helst mikrokontroll av samhället. Är det inte lite bekymmersamt att folk inte förväntar sig en utredning i samband med inbrott? Det var en självklarhet för några decennier sedan. Frågan är vad som händer med vårt samhälle när vi kommer fram till en kurva...
Citera
2017-06-24, 01:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Suck det handlar ju inte om mer pengar till individen utan till samhället som behöver dom för att fungera bättre. De rikaste i Sverige betalar i väldigt många fall oproportionerligt lite skatt och kan i de flesta fall
dra nytta av enormt mycket mer subventioner än fattiga kan och trots det så lurar de ofta staten.

Med lurat till sig så menar jag att många väldigt rika perosner fifflar och gör allt för att undgå skatt trots att de inte ens behöver fiffla för att klara sig riktigt bra.

Okej, jag har förstått svaret.
Mer omfördelningspolitik.
Citera
2017-06-24, 02:04
Medlem
ace_secs avatar
Kan det vara så att Gudrun Schyman kan ha några lösningar på problemen?
Citera
2017-06-24, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Problemet är att Polisen inte har kraft att göra något åt situiationen och Rikspolischefen Dan Eliasson vill ha stöd från övriga samhället.
Sug på den meningen en stund och fundera på vad problemet är egentligen, jag tolkar det som att de har tappat kontrollen och ropar på hjälp.

Du tolkar det fel- Polisen har fortfarande kontroll men behöver bättre support från folk i förorterna de ropar inte på hjälp utan ber om den vilket är en stor skillnad.
Citera
2017-06-24, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det finns olika grader av att "tappa kontrollen". Polisen har helt klart tappat den men effekterna syns inte för att vi har fortfarande ett ganska väljoljat, fungerande samhälle.
Om vi enligt dig har ett väloljat fungerande samhälle så måste ju polisen göra något rätt. Eller menar du att polisen och dess verksamhet inte är en del av samhället?
Senast redigerad av Nibiru2011 2017-06-24 kl. 03:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in