2017-06-23, 18:52
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Jag går ut i orten och patrullerar nu

kan du filma eller ta kort på din runda?
Citera
2017-06-23, 19:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skatta rättvisare så blir samhället bättre och nej att ha mycket pengar är inte samma sak som att man är Einstein. Väldigt många har ärvt pengar andra har lurat till sig dom.

aha, vanliga kommunistlösningar alltså.
Det skall Omfördelas mer..

Det här Kommunistsnacket med att det skulle vara något fel med att ärva pengar är så sjukt så det är inte sant.

Var och en levande varelse tar ju i första hand om sin egen avkomma.

Men även där skall helt obesläktade parasiter komma in och ta dom resurserna.
Också.

Och vaddå "Lurat sig till dom", vad snackar du om?
Skall det sitta någon slags politruk-nämnd och avgöra det?
Vad i helvete menar du?

Och om du nu har någon som redan nu har sitt uppehälle till 100% tillhandahållet av samhället, vid vilken nivå skall då den anses vara tillräcklig för att man skall ge fan i upplopp och allmän brottslighet?
Senast redigerad av scoremax 2017-06-23 kl. 19:10.
Citera
2017-06-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om han själv vet om hur illa omtyckt han är?

I dagens läge om Sverige skulle få en ny polischef så kommer det ta tid innan man kan få om man ens kan få polisen på rätt bana igen och det kommer kosta mycket.
Allt tyder på att han har en narcissistisk personlighetsstörning alternativt någon nära besläktad diagnos, och då saknar han insikt i att vara illa omtyckt.
Citera
2017-06-23, 19:29
Medlem
Som representant för civilsamhället vill jag bidra med följande förslag (som framgångsrikt provats);

Ökad korvgrillning med utsatta grupper
Grannsamverkan
Nattvandringar
Auschwitzresor för ungdomar
Citera
2017-06-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Och vaddå "Lurat sig till dom", vad snackar du om?
Skall det sitta någon slags politruk-nämnd och avgöra det?
Vad i helvete menar du?

Och om du nu har någon som redan nu har sitt uppehälle till 100% tillhandahållet av samhället, vid vilken nivå skall då den anses vara tillräcklig för att man skall ge fan i upplopp och allmän brottslighet?
Suck det handlar ju inte om mer pengar till individen utan till samhället som behöver dom för att fungera bättre. De rikaste i Sverige betalar i väldigt många fall oproportionerligt lite skatt och kan i de flesta fall
dra nytta av enormt mycket mer subventioner än fattiga kan och trots det så lurar de ofta staten.

Med lurat till sig så menar jag att många väldigt rika perosner fifflar och gör allt för att undgå skatt trots att de inte ens behöver fiffla för att klara sig riktigt bra.
Citera
2017-06-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Allt tyder på att han har en narcissistisk personlighetsstörning alternativt någon nära besläktad diagnos, och då saknar han insikt i att vara illa omtyckt.
Fast han är ju inte så illa omtyckt som SD-armén av nätfegisar försöker få det att se ut.
Citera
2017-06-23, 19:53
Medlem
Citat:
Fast han är ju inte så illa omtyckt som SD-armén av nätfegisar försöker få det att se ut.
Jag vet faktiskt inte en endaste människa jag umgås med som tycker polismyndigheten i Sverige fungerar bra. Vilka av de jag träffar som vid sidan av är "nätfegisar" har jag svårt bedöma, men jag har aldrig hört någon uttrycka uppskattning för Eliasson. Detta omfattar även djupt rotade socialdemokrater.
Citera
2017-06-23, 20:34
Medlem
JSelwyns avatar
Är rätt så övertygad om att de enskilda/varje polis vill göra ett gott jobb precis som vilken annan yrkesgrupp. Felet är bara att de är så jäkla mycket politik ovanför om vad poliserna får göra, skall (inte) göra.

Det är synnerligen förvånande att polisledningen inte har sett sig om i världen dvs inhämtat kunskap om hur man kan lösa/förbättra situationen i dessa områden. Man vet svart på vitt vad som händer och vilka de är osv men ändå mäktar man inte med att förbättra tillvaron för de som bor i dessa utsatta områden. Det gäller bara att omprioritera. Fler poliser på gatorna i dessa område och det inte bara på kontorstid.

Det är inget annat än ett misslyckande att den högste ansvarige Eliasson + Ygeman sitter kvar på sina feta arslen. Så jävla odugliga så det finns inte.

Fler poliser kommer inte att hjälpa om man inte är beredd att ta i med "hårdhandskarna" dvs prioritera rätt!!
Citera
2017-06-23, 20:37
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Rättvisare fördelning av samhällets resurser. Idag så subventioner staten ofta rika mer än fattiga. Så ska det inte vara.

"Rättvisare fördelning av samhällets resurser"? Det är din stora plan som ska vända decennier av negativ utveckling, trots att det inte satsats så mycket resurser på någon annan grupp som man gjort på kaosfolken i förorterna?

Är du medveten om hur omfördelningen ser ut redan? Vet du hur mycket mer resurser man satsat på skolor i (av lokalbefolkningen) utsatta områden jämfört med helsvenska skolor? Från svenskar till invandrare?

En mer "rättvis" omfördelning vore förstås att svenska medborgare och människor som arbetar och får lön får full valuta för pengarna de betalar in för skola, vård och rättsväsende och själva får bestämma hur de vill fördela resten av sin inkomst. Inte att en ännu större del går till att nära islamister, kriminella, ekonomiska migranter, papperslösa och andra som inte har i landet att göra överhuvudtaget.

Av nyfikenhet, hur tänker du dig att ännu mer pengar till bidragstagarna i förorterna ska få dem att sluta med organiserad brottslighet, religiös extremism och hedersförtryck och istället bli välintegrerade, skötsamma och högpresterande svenska medborgare?

Menar du på allvar att det är för liten omfördelning som är problemet? I så fall måste du presentera en trovärdig lösning, inte bara säga att ännu mer av vad som inte fungerat de senaste decennierna är lösningen. Det är bara galenskap och nonsens.
Citera
2017-06-23, 20:47
Medlem
sunepilosners avatar
Det är klart vi ska hjälpa Danne!

Jag har ett förslag:

Vi skapar tre kommandon, Kommando Schyffert, Kommando Ernman och Kommando Löfvén.

De utrustas med 40.000 grillar och 2.000.000 korvar vardera, plus tillräckliga mängder senap, ketchup och bröd.
I svåra områden, eller i kritiska lägen, kan de även utrustas med kanelbullar och ekologiskt kaffe.

Officerare i kommandona kan man bli om man pluggat genusvetenskap eller feminism, och helst ska man ha läst ett par böcker av Arnstad också.

Alla medlemmar i Miljöpartiet blir automatiskt underofficerare.

Meniga fotsoldater är sedan hela svenska folket. Dessa har självklart inget att säga till om, utan ska bara lyda generalernas order.

Verksamheten skall tillgå så, att i varje gathörn, och varannan mil på riksvägarna, utposteras en grupp, som med välljudande röster på swahili eller arabiska inbjuder alla blattar att komma och äta korv.
Medan de äter, ska gruppchefen smyga ner en femhundring i deras fickor, och en lapp med adresser till lämpliga våldtäktsoffer.
För att locka till sig invandrare, så ska alla grupper utrustas med en stor skylt med ett getarsel på.

Alla soldater kommer att få en fin uniformsmössa, med en röd stjärna och ett emblem med Eliassons bild, och när man delat ut tusen korvar, får man en medalj.

Kostnaderna för projektet står alla skattebetalande, arbetande, svenskar för. Är man så jävla korkad att man inte fattat att man inte ska jobba, utan leva på bidrag, så kan man gott få slanta upp.
Citera
2017-06-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag vet faktiskt inte en endaste människa jag umgås med som tycker polismyndigheten i Sverige fungerar bra. Vilka av de jag träffar som vid sidan av är "nätfegisar" har jag svårt bedöma, men jag har aldrig hört någon uttrycka uppskattning för Eliasson. Detta omfattar även djupt rotade socialdemokrater.
Känns väldigt mycket hittepå över de meningarna du just skrev. Klart polismyndigheten inte fungerar perfekt i Sverige det gör den inte i något land. Men att påstå att polismyndigheten i Sverige inte fungerar bra alls är bs. Sett till deras resurser så jobbar de på bra.Eliasson och polisen fick mycket beröm och uppskattning efter terrorattentatet på Drottninggatan även av folk som tidigare har varit skeptisk mot polisen.
Citera
2017-06-23, 21:15
Medlem
Citat:
Känns väldigt mycket hittepå över de meningarna du just skrev. Klart polismyndigheten inte fungerar perfekt i Sverige det gör den inte i något land. Men att påstå att polismyndigheten i Sverige inte fungerar bra alls är bs. Sett till deras resurser så jobbar de på bra.Eliasson och polisen fick mycket beröm och uppskattning efter terrorattentatet på Drottninggatan även av folk som tidigare har varit skeptisk mot polisen.
Det är min uppfattning, och det finns många poliser som vittnar om en förfallande poliskår. Situationen i utsatta förorter har beskrivits av bland annat artikelserier i Göteborgsposten, expressen, Aftonbladet och DN. Följ lite poliser på twitter istället för att låta dina önskemål övertyga dig in i en felaktig verklighetsbild.

Förtroendebarometern visar att allmänhetens förtroende för polisen rasat det senaste året på ett internationellt utmärkande vis.

Poliser fick mycket beröm efter deras agerande efter terrordådet. Eliasson är inte polis. Jag har inte sett just Eliasson berömmas offentligt. Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in