2017-06-22, 19:22
Medlem
Vilken borde jag testa? Testade sertralin och cymbalta för några år sedan utan resultat. Vilken rekommenderas? Vill inte bli trött och känslokall.
Citera
2017-06-22, 19:31
Avslutad
Kokain, lsd , svamp , mdma, dmt eller cannabis?
Det rått giftet läkare skriver ut ska man se upp för.
Citera
2017-06-22, 19:56
Medlem
Även psykofarma som lithium, abilify och zyprexa? vad händer då om man har psykossjukdom?
Citera
2017-06-22, 19:59
Avslutad
Drogerna jag räknade upp kan hjälpa vid psykos sjukdommar.
Google is you friendo.
Citera
2017-06-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Google is you friendo.

Ja eller arsenik, hjälper garanterat mot framtida problem.
Citera
2017-06-22, 20:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Google is you friendo.

Fast betydligt mer troligt att det gör psykoser värre.
Citera
2017-06-22, 20:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahees
Vilken borde jag testa? Testade sertralin och cymbalta för några år sedan utan resultat. Vilken rekommenderas? Vill inte bli trött och känslokall.

Vad har du för svårigheter?

Min erfarenhet av psykofarmaka är att många inte gör något bättre. Men för en del fungerar det säkert.
Citera
2017-06-22, 20:27
Medlem
Har scizoaffektiv sjukdom vilket är en psykossjukdom. Blir sjuk 1-2 grr/år och är då i mani/ psykoser ca 1 månad. så psykofarma hjälper inte nödvändigtvis mot psykoser?
Citera
2017-06-22, 20:29
Avslutad
ta en helt vit månad från alkohol och rök lite gräs på helgen . det hjälpte mig
Citera
2017-06-22, 22:35
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahees
Har scizoaffektiv sjukdom vilket är en psykossjukdom. Blir sjuk 1-2 grr/år och är då i mani/ psykoser ca 1 månad. så psykofarma hjälper inte nödvändigtvis mot psykoser?

Psykofarmaka hjälper mot psykoser, om dom är ANTIpsykotiska, såkallade Neuroleptiska är den variant av Antipsyk som används främst nu för tiden - dessa hjälper mot psykos och mani, men Antidepressiva hjälper inte.

Skit som OnlyTimeWillTell räknade upp kan du glömma, för dom har erkänt stora risker för folk med schizaffektiv sjukdom. Särskilt MDMA och Kokain bör du glömma, då dom är bland dom allra värsta medlen som utlöser psykos hos Schizoaffektiva - dom har dock även en ännu värre bieffekt i längden - förlust av hjärnmassa - dom är neurotoxiska och kan ge PERMANENTA skador i hjärnan på dom som använder dom under längre tid.

Rekommenderar lithium + Aripiprazol för dig, skulle kunna vara en bra kombo.
Citera
2017-06-23, 12:41
Medlem
Sömnen är det viktigaste att få ordning på, och för det är mirtazapin, mianserin och typ atarax, värda att ägna en fundering på att pröva.
Citera
2017-06-23, 13:01
Medlem
Så lithium och abilify lär räcka? kan ja hoppa av zyprexan tror ni? sömnen har jag heller aldrig problem med.. när går olanzapin ur kroppen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in