2017-06-22, 14:04
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu när IR5 talat om att han jobbat med Lennart så förändras ju allt, trovärdighet 10 av 10.

Undrar just vilken Lennart han menar
Citera
2017-06-22, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Irak - 90 - Kuwait blir oprovocerat anfallet och invaderat av Irak, Kuwait saknar egen militär styrka att trycka tillbaka Irak så USA och ett flertal andra länder trycker tillbaka Irak. Knappast ett aggressivt USA.

Irak och Afghanistan - Man anfaller som svar på 9/11 och för att Irak inte hade gjort sig av med massförstörelsevapen. Vad man hade där att göra kan man dock fråga sig.

Libyen - Hade FN-stöd för Khadaffi hotade att använda kemstridsmedel mot sin egen befolkning.

Syrien - Anfaller som svar för kemiska stridsmedel och för att syriskt stridsflyg bombar kurdiska styrkor som är på väg in i Raqqa.

För övrigt så har dina exempel ingenting med Iran att
göra så du får ett nytt försök.

Varför skulle USA anfalla Iran?

Svara nu också på frågan om Israel. Undviker du det så hittar du på bara.

Så USA är den humanitära stormakten?........................
Det är för låg nivå på er. Ni kan ingenting. USA vill rädda världen va? dumma jävla idioter. Eller lögnare är ett bättre ord...

Hillary Clinton 2008 : "If I'm the president, we will attack Iran"
https://www.youtube.com/watch?v=HTBdFccqDns

Varför ska jag svara på era frågor? Era svar är värdelösa.
Citera
2017-06-22, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Så för att man har byggt själva planet ovanpå motorn, har luftintaget i fronten och har en pilvinge så är det en kopia? Då är antar jag att F86 Sabre och Mig 15, 17, 19 och så är kopior på den tyska designen.

Jag ska dock ge dig lite rätt, för SAAB hade skissat på en J29 med rak vinge, men fick ta del av tyska rapporter och en design som hade en pilvinge. Utifrån den designen så bytte man den till en pilvinge på J29.

För övrigt stor humor i att då får gå tillbaka till ett plan designat i slutet på 40-talet för att överhuvudtaget kunna argumentera.

Qaher har inte ens flugit så än så länge är det en pappersprodukt.

Tunnan och de andra planen du nämner är kopior. Jag tog ett gammalt exempel som visar när svensk industri var ung precis som iransk är idag.
Citera
2017-06-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Det är för låg nivå på er. Ni kan ingenting. USA vill rädda världen va? dumma jävla idioter. Eller lögnare är ett bättre ord...

Och du fick med dig sammanhanget? Dvs Hillary skulle beordra att rensa Iran OM Iran attakerar Israel med kärnvapen. Kalla inte det för statsterrorism. Om Iran använder kärnvapen mot annan stat får ni fan skylla er själva om ni får besök på bakgården och någon städar upp.

Och som vanligt kommer det inget annat än "dumma jävla idioter", "era svar är värdelösa" mm från dig. Förutom den desinformation du skjuter in emellan de övriga meningarna.
Citera
2017-06-22, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Hrm.

Du beskyller Tunnan för att vara kopia bara för att den har motorn under magen.

Men du påstår iranska produkter är iranska trots att de till och med har originaltillverkarens skyltning.

Hur många gånger på raken kan du klara av att ha sådan otur?

Nästa - cykelväxlar ser inte likadana ut. Är du ingenjör så är det väldigt tydlig skillnad och du kan identifiera fabrikatet utan att titta närmare.

Du tycker kanske att en kedjekrans är en kedjekrans - titta dock närmare på en kedjekrans från Shimano eller Campagnolo och du kommer inse de individuella ingenjörsinsatserna.

Och inte nog med att Irans teknikhöjd är så begränsad när man förbättrar saker - det är ju konstant lögn om egna produkter även när det är originaltillverkarens originalprodukter helt i original (utom möjligen kanske ommålning). Stora mängder total fantasi.

Många länder brukar ha rutin att ge inköpt krigsmateriel lokala namn. Men utan oärligheten att påstå att det är egna produkter. Ärlighet är dock inte någonting som premieras i det Iranska samhället.

Jag hade fel angående autogyron, men jag förstår att en hyena tar upp sånt för att få sig ett skratt. Tar jag upp alla ggr du har fel? Nej, lejon behöver inte sånt.
Iran har en egen militär industri som producerar allt möjligt. Jag vet inte ens vad din poäng är förutom att vara en hyena. Menar du att allt Iran bygger är kopior? Gå och lägg dig nolla.
Citera
2017-06-22, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och du fick med dig sammanhanget? Dvs Hillary skulle beordra att rensa Iran OM Iran attakerar Israel med kärnvapen. Kalla inte det för statsterrorism. Om Iran använder kärnvapen mot annan stat får ni fan skylla er själva om ni får besök på bakgården och någon städar upp.

Och som vanligt kommer det inget annat än "dumma jävla idioter", "era svar är värdelösa" mm från dig. Förutom den desinformation du skjuter in emellan de övriga meningarna.

Iran har ju inte kärnvapen och inget kärnvapenprogram. Det är alltså svepskäl precis som i Irak, Syrien, Libyen osv. Fler fantasier, nolla?

McCain: "Bomb bomb bomb, bomb bomb Iran "
https://www.youtube.com/watch?v=o-zoPgv_nYg
Senast redigerad av parastoo 2017-06-22 kl. 14:33.
Citera
2017-06-22, 14:47
Medlem
Citat:

Var skrev jag det? Sluta hitta på saker, som jag aldrig har skrivit. Fortfarande varför vill USA anfalla Iran?
Citera
2017-06-22, 16:37
Medlem
Citat:
Iran sköt just 6 missiler 600 km mitt i prick. Sverige kan inte göra det. Du jämförde med Sverige, du skriver skit om oss och då kommer det tillbaka.
Men sluta blanda in Sverige för bövelen! Vad har något av det du skriver med någonting att göra?

Jag har inte skrivit skit om Iran, sluta ljug. Jag har heller inte något retard-nationalistiskt behov som behöver "hävda" en nation mot en annan. Det jag reagerar på är rena felaktigheter från dig och och andra fårskallar i tråden. Jag har vare sig vilja eller motiv att racka ner på Iran. Du verkar däremot tro att Sveriges prekära försvarssituation på något sätt "gör Iran bättre" som om det vore någon jävla tävling. Iran och Sverige är helt uppenbart väldigt olika länder i väldigt olika sammanhang. Jag försöker bara gå in och rätta diverse felaktigheter som skrivs. Skrivs det felaktigheter om Sverige (som t.ex. att vi inte skulle ha någon "rymdteknologi" [utan definition]) eller att Iran kan fyra av "missiler" (kryssnings? ballistisk?) till ett svenskt vardagsrum eller andra fantasier och falsarier.
Citera
2017-06-22, 16:41
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_P.1101
https://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Ta_183
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan

Saab Tunnan är en kopia.

Iran är ett ungt industriland och Qaher är trots det innovativt. Det kommer bli mer och mer unikt allteftersom men om det är billigare att kopiera/uppdatera och det är effektiva system gör man det. Det är krig och inte en designtävling.

Bra!! Efter andra världskriget delades tyskarnas teknologi mellan staterna. Sverige har kommit åt en hel del. Det var genom analyser av tyska vapen från den tiden vi i Iran bekantade oss med svensk filosofi i produktion.

Svenskarna innan och under andra världskriget befann sig i Iran. Några av dessa bildade senare underrättelsetjänsterna i Sverige..
Citera
2017-06-22, 16:53
Medlem
Citat:
loooooooool. Skriver jag i trådar om Sverige eller skriver du skit om Iran i denna tråd? Det är du som börjar skriva skit till oss. Vi vill bara diskutera Iran.
Dina inlägg saknar mer och mer semantik och koherens. Jag har ingenstans "skrivit skit" om Iran (om det är vad du menar med "till oss") och det är inte jag som dragit in Sverige, jag har bara besvarat felaktiga påståenden förutsättningslöst.
Citat:
Inget fel på youtube, det var en general som talade men du vet mer än honom kanske? Jag tror jag väljer hans ord före dina.
Att du inte förstår problemet är kanske inte så konstigt... Nu körde du med ett auktoritetsargument i stället.
Citat:
Jag kan svara på israelfrågan men det är över din låga nivå.
Nej, det kan du inte. Iaf inte på något matnyttigt sätt.

Citat:
USA attackerar Irak 2003 och på 90-talet Efter månader av ökande spänning. FN-mandat på 90-talet
USA attackerar Afghanistan 2001 Efter historiens värsta terrordåd. Artikel 5 samt FN
USA attackerar Libyen 2011 Det är inte ens sant. En koalition under FN hjälpte libyerna att bli av med clownpajasen Khadaffi
USA attackerar Syrien nu Efter att Assad under åratal har slaktat sin egna befolkning
USA har en militärbas i Qatar Ja, och?
USA har en militärbas i Saudi Ja, och?
USA har en militärbas i Bahrain Ja, och?
osv Nej, du har ingen lista som går att fortsätta med ett "osv". Inkoherent babbel är vad det är

Om liknande spänningar uppstår med Iran och dessa spänningar inte släpper (som t.ex. genom kärnvapenavtalet) utan ökar så kommer det bli ungefär samma visa. Men idag, puts väck, finns naturligtvis ingen vilja eller anledning att attackera Iran.

Citat:
Du kan inte politik. USA kan inte attackera Iran annars hade de gjort det. Jag kan förklara exakt varför men låt oss hålla detta på dagisnivå så du får en chans.
Sluta för i helvete! Du får smisk i teknik, i ekonomi, i logistik, i politik, realpolitik, geopolitik, geografi, operationskonst, etc av möpar, ingenjörer, allmänbildade etc. Du har hävdat "du kan inte ekonomi" (trots att du demonstabelt hade fel), du tänker precis tvärt om realiteter när det gäller logistik och du kan inte ens kvalificera vilka vapentyper du yrar om för tillfället. De där "missilerna" som nådde 600 km, är de dessa som enligt IR5 kan sättas i statsministerns sovrum? Eller varför ta upp dem alls? För någon som kan minsta pyttelilla om fysik och teknik är svaret givet, men vi kan ju höra vad du har för dårfinksidé att rapa fram.
Citera
2017-06-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu när IR5 talat om att han jobbat med Lennart så förändras ju allt, trovärdighet 10 av 10.

Du kan ju istället för att se allt genom dina negativa glasögon tänka efter lite. Iran kan omöjligen köpa sig till strategiska vapen, vare sig teknologin eller hårdvaran. Det finns kontroll på allt i denna värld.. allt.

Det finns ett sätt att nå detta, och det är att du börjar från andra världskriget och experimenterar dig fram..
Citera
2017-06-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Dina inlägg saknar mer och mer semantik och koherens. Jag har ingenstans "skrivit skit" om Iran (om det är vad du menar med "till oss") och det är inte jag som dragit in Sverige, jag har bara besvarat felaktiga påståenden förutsättningslöst.
Att du inte förstår problemet är kanske inte så konstigt... Nu körde du med ett auktoritetsargument i stället.
Nej, det kan du inte. Iaf inte på något matnyttigt sätt.

Om liknande spänningar uppstår med Iran och dessa spänningar inte släpper (som t.ex. genom kärnvapenavtalet) utan ökar så kommer det bli ungefär samma visa. Men idag, puts väck, finns naturligtvis ingen vilja eller anledning att attackera Iran.

Sluta för i helvete! Du får smisk i teknik, i ekonomi, i logistik, i politik, realpolitik, geopolitik, geografi, operationskonst, etc av möpar, ingenjörer, allmänbildade etc. Du har hävdat "du kan inte ekonomi" (trots att du demonstabelt hade fel), du tänker precis tvärt om realiteter när det gäller logistik och du kan inte ens kvalificera vilka vapentyper du yrar om för tillfället. De där "missilerna" som nådde 600 km, är de dessa som enligt IR5 kan sättas i statsministerns sovrum? Eller varför ta upp dem alls? För någon som kan minsta pyttelilla om fysik och teknik är svaret givet, men vi kan ju höra vad du har för dårfinksidé att rapa fram.

Han har helt rätt om du vill ha en saklig diskussion.
Irans missiler når mycket med tanke på satellituppskjutningar. Detta är ett faktum och långt längre än 600km.
Snart kommer du att se en ny missil vid namn Dezfol. Dezfol är samma stad IR5 besökte under tiden USA anföll Iranska fartyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in