Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
loooooooool. Skriver jag i trådar om Sverige eller skriver du skit om Iran i denna tråd? Det är du som börjar skriva skit till oss. Vi vill bara diskutera Iran.
Dina inlägg saknar mer och mer semantik och koherens. Jag har ingenstans "skrivit skit" om Iran (om det är vad du menar med "till oss") och det är inte jag som dragit in Sverige, jag har bara besvarat felaktiga påståenden förutsättningslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
Inget fel på youtube, det var en general som talade men du vet mer än honom kanske? Jag tror jag väljer hans ord före dina.
Att du inte förstår problemet är kanske inte så konstigt... Nu körde du med ett auktoritetsargument i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
Jag kan svara på israelfrågan men det är över din låga nivå.
Nej, det kan du inte. Iaf inte på något matnyttigt sätt.
Citat:
USA attackerar Irak 2003 och på 90-talet Efter månader av ökande spänning. FN-mandat på 90-talet
USA attackerar Afghanistan 2001 Efter historiens värsta terrordåd. Artikel 5 samt FN
USA attackerar Libyen 2011 Det är inte ens sant. En koalition under FN hjälpte libyerna att bli av med clownpajasen Khadaffi
USA attackerar Syrien nu Efter att Assad under åratal har slaktat sin egna befolkning
USA har en militärbas i Qatar Ja, och?
USA har en militärbas i Saudi Ja, och?
USA har en militärbas i Bahrain Ja, och?
osv Nej, du har ingen lista som går att fortsätta med ett "osv". Inkoherent babbel är vad det är
Om liknande spänningar uppstår med Iran och dessa spänningar inte släpper (som t.ex. genom kärnvapenavtalet) utan ökar så kommer det bli ungefär samma visa. Men idag, puts väck, finns naturligtvis ingen vilja eller anledning att attackera Iran.
Citat:
Ursprungligen postat av
parastoo
Du kan inte politik. USA kan inte attackera Iran annars hade de gjort det. Jag kan förklara exakt varför men låt oss hålla detta på dagisnivå så du får en chans.
Sluta för i helvete! Du får smisk i teknik, i ekonomi, i logistik, i politik, realpolitik, geopolitik, geografi, operationskonst, etc av möpar, ingenjörer, allmänbildade etc. Du har hävdat "du kan inte ekonomi" (trots att du demonstabelt hade fel), du tänker precis tvärt om realiteter när det gäller logistik och du kan inte ens kvalificera vilka vapentyper du yrar om för tillfället. De där "missilerna" som nådde 600 km, är de dessa som enligt IR5 kan sättas i statsministerns sovrum? Eller varför ta upp dem alls? För någon som kan minsta pyttelilla om fysik och teknik är svaret givet, men vi kan ju höra vad du har för dårfinksidé att rapa fram.