Citat:
Ursprungligen postat av
Felix52
Om det stämmer vad som beskrivs i denna artikel, är det batteriet som är urladdat.
Jag ser ingenstans i artikeln att batteriet är urladdat. Länk till artikeln:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/885360-polisen-soker-forsvunna-patrik-sparet-slutar-vid-en-vaska
"
Den sista aktiviteten från mobiltelefonen
När Patrik åkte från Falun mot Mjölby, där han egentligen skulle bytt tåg, pratade han med sin familj på telefon två gånger. Under resan tog pengarna slut på Patriks kontantkort. Han fick då låna en telefon av en kvinna på tåget, och hennes telefon kunde familjen ringa om de ville nå fram till Patrik.
Det var i samband som Patrik plötsligt hoppade av tåget i Hallsberg som polisen har lyckats spåra aktivitet från hans telefon.
– Den har startats igång eller stängts av. Något har hänt. Det är den sista aktiviteten vi har, förklarar Eldblom."
Det kan ju mycket väl vara så att de trodde att det inte gick att svara på samtal när kortet var urladdat.
Mammans inlägg i Facebook-gruppen bekräftar att pengarna var slut på kontantkortet:
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridfullt
Här är hennes inlägg i sin helhet:
".....................................
Ja Patrik har åkt denna tågresa mellan Falun och Malmö mååånga gånger. Måndagen den 22/5 kl.11.30 åkte han med tåget från Falun. Jag pratade med honom länge. Han var nedstämd.
Pengarna tog slut på hans kontantkort och han fick låna en mobil av en mycket vänlig kvinna. Jag laddade sen hans mobil med mer pengar.
Tåget stod still 15 minuter i Hallsberg, då trodde Patrik att han var i Mjölby där han skulle byta tåg. Detta har räknats ut med hjälp av noggrann granskning av telefonloggar och SJ:s tågtider. Det är bekräftat med vittne och övervakningskameror att Patrik steg av där.
...................................."
Något har hänt med Patriks telefon ungefär samtidigt som han klev av tåget och det är inte någonstans, vad jag kan se, bekräftat att batteriet har laddat ur. Självklart kan så vara fallet.
Vad har hänt med telefonen?
- Batteriet urladdat?
- Avstängd?
- Förstörd? T.ex. hamnat i vatten, krossats eller dylikt.
Finns det något annat tänkbart som kan ha hänt som gjort att telefonen har sänt en sista signal mot masten i Hallsberg?