2017-06-21, 11:16
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Evening Standard rapporterar att Chelsea ämnar stärka upp backlinjen med Bonucci och van Dijk. Inte helt olikt Chelsea så planerar man således att låna ut Kurt Zouma som en följd av dessa planer.

Fotbollskanalen skriver att, enl. Daily Mirror och den polska tidningen Sportowe Fakty, Chelsea även gjort en seriös förfrågan på Robert Lewandowski.

Kan faktiskt tänka mig att RL hade passat in bra i Contes Chelsea. Frågan är hur det blir med Lukaku om RL värvas?

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/england/uppgifter-lewandowski-aktuell-for-chelsea/

Edit: RL har dock kontrakt med Bayern till 2021, så Chelsea behöver nog punga ut en ordentlig slant om det här ryktet skall bli verklighet.
Senast redigerad av Auuni 2017-06-21 kl. 11:19.
Citera
2017-06-21, 11:47
Medlem
Auunis avatar
Nu går Fotbollskanalen ut med att PSG är beredda att lägga mer än 130 miljoner Euro på Kylian Mbappé.

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/headlines/tv-cristiano-det-ar-mbappe-som-psg-drommer-om/

För egen del tycker jag det verkar osannolikt att Mbappé självmant vill gå till en ligakonkurrent. Tror på att han antingen blir kvar i Monaco en säsong till, eller så går han utomlands. PSG får nog se sig om efter en annan anfallare.

Vidare; är det inte lite väl risky att betala så stora pengar för en 18-åring som har blomstrat i en säsong? Tänk om han är ett one-time-wonder, och man pushar ut över 100 miljoner Euro för att värva honom? Ett säkrare kort känner jag är att lägga de pengarna på en redan etablerad anfallare, som har visat att han kan leverera i flera säsonger. Vad säger FB-panelen?
Citera
2017-06-21, 14:39
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Tammy Abraham lånas ut till Swansea.
Citera
2017-06-21, 15:03
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Nu går Fotbollskanalen ut med att PSG är beredda att lägga mer än 130 miljoner Euro på Kylian Mbappé.

Källa: https://www.fotbollskanalen.se/headlines/tv-cristiano-det-ar-mbappe-som-psg-drommer-om/

För egen del tycker jag det verkar osannolikt att Mbappé självmant vill gå till en ligakonkurrent. Tror på att han antingen blir kvar i Monaco en säsong till, eller så går han utomlands. PSG får nog se sig om efter en annan anfallare.

Vidare; är det inte lite väl risky att betala så stora pengar för en 18-åring som har blomstrat i en säsong? Tänk om han är ett one-time-wonder, och man pushar ut över 100 miljoner Euro för att värva honom? Ett säkrare kort känner jag är att lägga de pengarna på en redan etablerad anfallare, som har visat att han kan leverera i flera säsonger. Vad säger FB-panelen?

One-time wonder? Man måste ha ett särskilt obegåvat fotbollsöga om man ens funderar på det. Han är kvalité, rakt av. Det är inte Rickie Lambert vi pratar om.
Citera
2017-06-21, 15:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Mbappé går knappast till PSG.
Varför spela för ett sämre lag i samma liga, med mycket mer press och sämre omständigheter? (Killen kan gå runt på stan i Monaco i värmen utan att någon är på honom, medan det skulle behövas vakter och annat i ett regnigt Paris.).
Bättre att spela i toppklubben Monaco och efter VM utforska andra möjligheter.

Vad tror vi om pratet om Ronaldo till Milan? Han har väl ett hus vid Comosjön sen tidigare?
Citera
2017-06-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
One-time wonder? Man måste ha ett särskilt obegåvat fotbollsöga om man ens funderar på det. Han är kvalité, rakt av. Det är inte Rickie Lambert vi pratar om.

"One-season wonder" eller inte. 130 miljoner € är för mycket för en spelare på 18 år som bara gjort en bra säsong.

//Siegestor
Citera
2017-06-21, 18:03
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Nu skrev jag mitt sista stycke med en mer generell frågeställning i åtanke, och inte just om Mbappé. Ber om ursäkt om det var en smula otydligt.

Ta t.ex. Jamie Vardy som sken likt solen under förra säsongen, men som inte levererar ens i närheten av samma resultat nu. Vad jag menar är att det kan vara så att klubbar vill låta talanger vara bra i mer än en säsong innan de pungar ut sådana hutlösa summor för en spelare.
Men visst, claimar man talangen på ett långtidskontrakt efter att denne producerat i en säsong kontra flera blir det ju uppenbarligen billigare, även om det är något av en chansning.
Citera
2017-06-21, 19:12
Avstängd
Halloween2s avatar
Beppe Marotta bekräftar i dag att Dani Alves brutit sitt kontrakt med klubben.

City spelare innan helgen då?

Var tveksam till Alves tidigare i år om att komma till City, man släpper Zaba och tar in en äldre spelare... Men hoppas han kan vara lika farlig kommande säsong som jag såg honom i CL denna säsong.
Citera
2017-06-21, 22:06
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vad tror vi om pratet om Ronaldo till Milan? Han har väl ett hus vid Comosjön sen tidigare?

Ronaldo kommer inte att lämna Real Madrid denna sommaren. Han kritar nog snart på ett nytt kontrakt med Real ska vi se...
Citera
2017-06-21, 22:14
Medlem
foool13s avatar
Undrar lite hur alla ex Man City ytterbackar känner nu när de tar in en ännu äldre ny ytterback... lite speciellt med Alves dock kanske, har väl varit bäst det senaste decenniet, men ändå..
Citera
2017-06-22, 05:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Tancredi Palmeri

@tancredipalmeri

BOOM! Chelsea's Diego Costa has promised to join Atletico already in this window, according to Sky Italy

Intressant och se honom tillsammans med Griezmann
Citera
2017-06-22, 06:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Intressant och se honom tillsammans med Griezmann
Har tydligen uppdaterat mig dåligt. Vad hände med deras transferförbud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in