2017-06-21, 13:49
Medlem
Har en 2 år gammal android, men ändå har den bara 8 gig. Har numera bara appar som jag absolut behöver för jag har knappt möjlighet att uppdatera något utan att jag får varningar om för lite utrymme på telefonen.

SD-kortet verkar jag inte kunna installera några appar på, och jag undrar om det är min mobil som har sjukt lite utrymme eller om jag har mer appar än vanligt. Jag har 10 appar (kik, instagram, Swish etc... ja inga konstiga) Fler får jag inte plats med.

Någon som har tips på hur man kan få mer utrymme? För varje gång det kommer nya uppdateringar så måste jag ta bort någonting, och jag börjar få slut på saker att avinstallera.
Citera
2017-06-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Har en 2 år gammal android, men ändå har den bara 8 gig. Har numera bara appar som jag absolut behöver för jag har knappt möjlighet att uppdatera något utan att jag får varningar om för lite utrymme på telefonen.

SD-kortet verkar jag inte kunna installera några appar på, och jag undrar om det är min mobil som har sjukt lite utrymme eller om jag har mer appar än vanligt. Jag har 10 appar (kik, instagram, Swish etc... ja inga konstiga) Fler får jag inte plats med.

Någon som har tips på hur man kan få mer utrymme? För varje gång det kommer nya uppdateringar så måste jag ta bort någonting, och jag börjar få slut på saker att avinstallera.
Är det hemligt vilken mobil det gäller? Annars är den informationen tämligen behjälplig.
Citera
2017-06-21, 15:04
Medlem
swebarbs avatar
rensa cache kan ibland frigöra flera gigabyte beorende vilka appar osv du har installerat...
Citera
2017-06-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Är det hemligt vilken mobil det gäller? Annars är den informationen tämligen behjälplig.
Samsung Galaxy J5

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
rensa cache kan ibland frigöra flera gigabyte beorende vilka appar osv du har installerat...

Jo, brukar rensa sånt, men det blir inte tillräckligt.
Citera
2017-06-21, 22:03
Medlem
Facebook appen växer fort tabort den och använd vebbläsaren istället hade en mobil med bara 8 GB det räcker tyvärr inte så jag bytte trots att jag va nöjd i övrigt
Citera
2017-06-21, 22:12
Medlem
Magnums avatar
För att frigöra en hel del utrymme: Ta bort data och cash på appar du inte kan avinstallera helt. Sen avinstallerar du uppdateringarna och ersätter med den förinstallerade versionen. Efter det avaktiverar du appen så den inte uppdateras.

Detta brukar man kunna göra på massa bloatware. Facebook, alla Googles appar typ Maps, Dokument etc.
Citera
2017-06-21, 22:13
Medlem
Citat:
Samsung Galaxy J5

Jo, brukar rensa sånt, men det blir inte tillräckligt.
Ta bort alla uppdateringar och återställ alla appar som inte kan raderas till fabriksinställningar och inaktivera dom. Ta bort apparna som du själv har laddat ned och ladda ner dom på nytt men uppdatera dom bara om du måste. Spara alla bilder och etc på minneskort.
Citera
2017-06-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Efter det avaktiverar du appen så den inte uppdateras.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ta bort alla uppdateringar och återställ alla appar som inte kan raderas till fabriksinställningar och inaktivera dom. Ta bort apparna som du själv har laddat ned och ladda ner dom på nytt men uppdatera dom bara om du måste.

Så man kan köra appar säkert utan att uppdatera? På datorn brukar det vara en säkerhetsrisk att inte uppdatera.
Citera
2017-06-22, 11:42
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Så man kan köra appar säkert utan att uppdatera? På datorn brukar det vara en säkerhetsrisk att inte uppdatera.

De appar det gäller är sådana du inte använder men som inte går att avinstallera helt utan att roota enheten. Vissa av dessa kan ha ökat från några få MB i ursprungsversionen till kanske 30-40 MB med alla uppdateringar.
Citera
2017-06-23, 09:33
Medlem
Köpte du budgettelefonen M4aqua eller?

Edit: Såg att det gällde en J5:a nu. Man får det man betalar för.
Senast redigerad av herrtanke 2017-06-23 kl. 09:36.
Citera
2017-06-23, 09:39
Medlem
Citat:

Ett SD-kort har man aldrig kunnat installera/spara appar på. Det är appdatan i somliga appar som går att lagra på SD-kortet.
Citera
2017-06-30, 20:55
Medlem
Max3xs avatar
Jag känner igen problemet. Jag tillåter inget att uppdatera sig längre med undantag för virusprogrammet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in