Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Tack för sakligt svar. En tanke fråga till är det inte åklagarens val att igår lägga till MRs förhör gjort 5/5. Inte kan en advokat dvs J bestämma det?
Det är åklagaren som åberopat vittnesmålet antar jag. Men åklagaren och MRs försvarare har samma agenda. Advokaten kan, likt åklagaren, åberopa vittnesmål men detta måste skett efter ganska noggrann eftertanke eftersom de tagit så lång tid. Det är tiden som jag hänger upp mig på. Om man inte har någon ljudfil, vilken jag föreställer mig att de försökt återställa därav tiden, så förstår jag inte varför det tagit denna tid om man inte har mer. Skulle det visa sig att kompisen inte återkommer och de inte går att få tag i ljudfilen så kan det innebära att rätten förevisas att MR är kapabel att ljuga. Vad skulle han då mer ljuga om? Det skadar den tillförlitlighet man byggt upp.
Kommer JM gå fri? Nej.
Kommer det vara ett steg i fel riktning? JA.
Det är taktiskt inkompetent. Därför tvivlar jag på att detta var allt. Självfallet kan det vara så att man vill visa att det finns mer och man kan anta att rätten redan har en stor tilltro till MR men det är lite gambling.