Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 10:21
  #1
Medlem
Svampspors avatar
Jägarna får en fortsättning som TV-serie: http://bloggar.expressen.se/tvblogge...v4-och-c-more/.En lite oväntad nyhet och Rolf Lassgård kommer ånyo att spela polisen Erik Bäckström som flyttar hem till Norrland permanent. Det känns som om Norrland på senaste tiden har blivit en populär kuliss till svenska kriminalserier, men finns det verkligen något mer att berätta i denna historia, eller blir det bara ett omtugg av gamla fördomar om bistra norrländska män som tjuvjagar och är allmänt odrägliga? Ska manusförfattarna dra fram ytterligare någon okänd bror eller släkting till Erik? Jag känner mig ganska skeptisk inför denna serie, men vi får väl se 2018 när den börjar sändas.
Citera
2017-06-21, 10:33
  #2
Medlem
Kan bli bra, kan bli fiasko. Jag förstår bara inte grejen med att Rolf Lassgård ska vara med i serien.
Citera
2017-06-21, 10:36
  #3
Medlem
RiverStyxs avatar
Det beror väl på hur mycket HBQT, feminism och kulturberiknings-skildringar de insisterar på att trycka in. En del får man räkna med i dagens Sverige, men blir det typ ETC i TV-serieformat så blir det förstås bara skit. Kan de hålla det till kriminaldrama utan för många politiska pekpinnar kan det bli bra.
Citera
2017-06-21, 10:39
  #4
Medlem
Så länge de inte trycker in bögpropaganda samt rasfrämlings-propaganda så kan det väl bli sevärt.
Citera
2017-06-21, 10:41
  #5
Medlem
Tyckte filmerna var bra så man kan hoppas att serien också skall vara bra.
Hoppas att de lägger ner tid och pengar på avsnitten så de blir bra.
Citera
2017-06-21, 10:43
  #6
Medlem
Lite tveksam till om detta verkligen blir så bra. Filmerna var dock OK så förhoppningsvis har jag fel.
Citera
2017-06-21, 10:53
  #7
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det beror väl på hur mycket HBQT, feminism och kulturberiknings-skildringar de insisterar på att trycka in. En del får man räkna med i dagens Sverige, men blir det typ ETC i TV-serieformat så blir det förstås bara skit. Kan de hålla det till kriminaldrama utan för många politiska pekpinnar kan det bli bra.

Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Så länge de inte trycker in bögpropaganda samt rasfrämlings-propaganda så kan det väl bli sevärt.

Självklart kommer det att vara med minst en bög och en svensk kvinna som är ihop med en neger/kamelknullare. Det är TV4 vi pratar om. Och de är hjältar så klart, medans alla vanliga svenska män är veklingar och kriminella.
Citera
2017-06-21, 11:07
  #8
Medlem
1a filmen var bra, 2a filmen var sämre. Så brukar det bli med uppföljare. Tror tyvärr inte på en tv-serie.
Citera
2017-06-21, 14:06
  #9
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Så länge de inte trycker in bögpropaganda samt rasfrämlings-propaganda så kan det väl bli sevärt.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det beror väl på hur mycket HBQT, feminism och kulturberiknings-skildringar de insisterar på att trycka in. En del får man räkna med i dagens Sverige, men blir det typ ETC i TV-serieformat så blir det förstås bara skit. Kan de hålla det till kriminaldrama utan för många politiska pekpinnar kan det bli bra.

Ja ni pojkar, i Varje homofob finns en rädd liten bög som letar efter garderobsdörren 😂 nog har ni vaknat med drottningsylt mellan skinkorna och en äggkopp i munnen. Tror det kan bli kul med lite Norrländsk hompolis från Överkalix.
Citera
2017-06-21, 16:18
  #10
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag tror det kommer vara minst två gruppvåldtäkter iallafall nu när det är en del av den svenska kulturen. Sen lär det vara en hel del sprängladdningar och granater inblandade istället för bara massa gevär. Lite mer action helt enkelt!
Citera
2017-06-21, 17:42
  #11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket
Självklart kommer det att vara med minst en bög och en svensk kvinna som är ihop med en neger/kamelknullare. Det är TV4 vi pratar om. Och de är hjältar så klart, medans alla vanliga svenska män är veklingar och kriminella.
På vilket sätt framställs alla svenska män på film som veklingar eller kriminella?
Citera
2017-06-21, 21:53
  #12
Medlem
GenesisPs avatar
Detta kan bli något, om de skippar PK-tramset om Norrland som rasismens högborg och fokuserar på kriminalgåtan.

F.ö. är jag nog en av få som tyckte film nummer två var bättre än ettan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback