Citat:
Tror det var den här personen som hade kontaktat ett antal medium, varav några var kvacksalvare, en var seriös och hade medverkat i Det okända... Hon skulle återkomma när hon hade något konkret att komma med:
"Kolla kalkbrottet i hälla brottet ett medium har tipsat om det idag två personer är där"
De har skapat någon slags frågetråd i gruppen under dagen.
De söker fler personer till FIKKs sök. Låter som att det är dålig uppslutning.
"Kolla kalkbrottet i hälla brottet ett medium har tipsat om det idag två personer är där"
De har skapat någon slags frågetråd i gruppen under dagen.
De söker fler personer till FIKKs sök. Låter som att det är dålig uppslutning.
Måste fråga mig om det finns "seriösa" medium. Tror att det som är som du kallar seriösa medium, endast är väldigt duktiga på att lista ut hur det kan hänga ihop. Livserfarenhet, kunskap och allmänt intresse för hur människor fungerar gör dessa personer trovärdigare än andra.
Nu vet jag inget om just Hällabrottet....Kanske är det ett ställe där man kan hoppa?
Men det ligger mot Kumla, en bra bit från Hallsberg. Visst, det verkar gå både bussar och tåg mellan Hallsberg och Kumla.
Känns ändå inte så troligt att Patrik skulle hoppa av i Hallsberg, göra sig av med väskorna på andra sidan järnvägen, för att sedan ta sig till Hällabrottet.
Tror att han bestämt sig redan på tåget:
Han säger till sin mamma på telefonen att kontantkortet är slut och att hon därför kan kontakta kvinnan på tåget istället. Detta för att mamman inte ska bli orolig över varför han inte svarar på sin telefon...
Han säger också att han är framme i Mjölby. Detta för att kunna hoppa av i Hallsberg och man inte ska leta upp honom direkt.
Sedan har han gjort det han känt att han måste göra. Ta livet av sig.
Då tror jag att han finns i närområdet runt där väskorna hittades. Gångavstånd.
Kan förstås hända att han fått förföljesemani, och känt sig tvungen att "fly". Detta är ett nästan ännu värre scenario. Då skulle han kanske ha gömt sig någonstans och inte överlevt.
Det minst troliga är att han råkat ut för brott. Men visst...