Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Deras berättelser ja.. Jag var där och vet vilka berättelser som är sagor och vilka som ingen berättat för er. Boghammar var det inte.. det såg ut så, de där kopierades i Save.. Den här båtrekniken du ser Iran ha, är något man började med på den tiden..
Boghammer vs Fartyg
Se;
https://news.usni.org/2015/05/22/the-day-frigate-samuel-b-roberts-was-mined
Oj, lyckades du sänka iranska fartyg? Vars allt du visste om?
Huruvida du var där eller inte är fullständig ointressant då vare sig du eller jag kan bevisa det. Jag skulle också kunna säga att jag var där.
Om vi ska märka på petitesser så, en liten båt som såg precis ut som en svensk Boghammar blev sänkt.
USS Samuel B Roberts gick på en mina, men tog sig därifrån för egen maskin, utan egna förluster och var i aktiv tjänst fram till 2015. Och som sagt det var en mina, troligen från Iran Ajr inte en Boghammar.
Jag var inte där, nej. Men du kan ju fråga dina landsmän som var ombord på Sahand hur det gick för dem. Eller de 3 båtar 'som såg precis ut som en svensk Boghammar" som också blev sänkta innan de övriga flydde.
Hela operationens syfte var att eskortera ut tankers från Kuwait. Vilket man lyckades med och om Iran då valde att stanna i hamn så utgjorde de inte något hot mot US Navy eller oljetankers. Målet avklarat. Hade målet varit att utplåna Irans flotta hade man gjort det också, men mycket mer resolut.