2017-06-18, 17:01
Medlem
Liberty75s avatar
En sak jag inte förstått: Patrik ska, enligt uppgift, ha lånat mobilen av kvinnan på tåget och ringt sin mamma för att meddela henne vilket nummer hon kan nå honom på. Det måste ju tyda på att han och kvinnan skall ha sällskap en längre sträcka (varför annars meddela mamman om numret?) och därmed ska hon också byta tåg.

Men Patrik hoppar av alldeles efter samtalet till mamman. Gissar på att kvinnan satt kvar.
Väldigt ologiskt.
Citera
2017-06-18, 17:37
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Äntligen lite ordning i Facebook gruppen!
Den ena admin verkar ha slutat i gruppen helt och istället har det kommit in en annan kvinna som verkar ordentligt seriös och vettig än så länge....
Men gått fyra veckor imorgon utan ett vettigt tips så kanske även gruppen börjar förstå mer och mer vart åt det lutar....

Hon, som har gjort "rutnätskartan" och skriver om omkonstruktion av ,"Hitta Patrikgruppen" är inte administratör. Hon är en ambitiös medlem i gruppen.
Det finns endast 6 administratörer till gruppen, som har närmare 9000 medlemmar och därför söker fler administratörer.
Citera
2017-06-18, 17:44
Moderator
OYs avatar
Om vi skiter i vem som är admins i gruppen och funderar lite på vad som påstås där, vad säger ni om uppgiften att väskorna hittades på en gräsplätt vid Woody´s samt mot Brunnskullen Rala.

Det är inte alls vid Dollarstore.

Rullväskan påstås ha hittats vid Rickard Erikssons byggvaruhus (Woody´s) och där har P synts för sista gången om jag har försått snacket rätt.

Betyder i så fall att P har burit väskan med sig dit.
Citera
2017-06-18, 17:53
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hon, som har gjort "rutnätskartan" och skriver om omkonstruktion av ,"Hitta Patrikgruppen" är inte administratör. Hon är en ambitiös medlem i gruppen.
Det finns endast 6 administratörer till gruppen, som har närmare 9000 medlemmar och därför söker fler administratörer.

Hon var administratör ett kort tag och har valt att lämna befattningen ikväll. Virrpannan med spekulationer är återigen administratör. Synd, för hon var strukturerad och verkade ha mer vettiga tankar:
"Då vi har en del olika uppfattningar och åsikter inom gruppen, så har jag, dels av egen vilja, dels pga andras önskemål, valt att lämna min plats som admin.
Jag ber därför alla er som tidigare skickat mig pm att skicka de igen, direkt till föräldrarna istället, så all hjälp når dom.
Jag fortsätter självklart att göra allt jag kan för att på något sätt bidra till att Patrik återfinns. Hoppas alla ni andra fortsätter ge Patrik all tänkbar hjälp. Glöm inte heller att ge allt stöd ni kan, till två fina föräldrar. Carina och Jörgen. 💕
Tack till alla er, som jag vet gör vad ni kan. 🌹"
Citera
2017-06-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I facebookgruppen är det nu en person som hävdar att väskorna har hittats vid en gräsplätt vid Woody samt upp mot Brunnskullen till.

Det tog alltså en månad för någon att kläcka ur sig det.

Jävla idioter!

Kan du länka inlägget?

Edit: Hittade det själv nu.
Senast redigerad av FallinThrowAway 2017-06-18 kl. 18:10.
Citera
2017-06-18, 18:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Kan du länka inlägget?

Citerat från tråden om rutnätet.

Ma*ia Lö*nis Lönn*rmo P*a, kan ju vara svårt när det är delade meningar i media vart väskorna är hittade....
GillaVisa fler reaktioner · 4 tim
Ta bort

P*a Vike*gård
P*a Vike*gård Ma*ia Lö*nis Lön*ermo i media ? Vi är många som vet vart dom låg
Ta bort

R*a Jo*sson
R*a Jo*sson Vad jag vet är inte skogen mot tisarn genomsökt alls
Ta bort

M*ria Lö*nis Lön*ermo
Ma*ia Lö*nis Lön*ermo Jo, men Na har skrivit att dom låg vid Lidl & Dollarstore, Radio Örebro sa att dom stod kvar på stationen.
När jag berättade det för en person i ledningen i MP Örebro (hen var med i Hallsberg flera ggr) då sa hen att inget av det stämmer...
GillaVisa fler reaktioner · 3 tim
Ta bort

P*a Vike*gård
P*a Vik*rgård Ma*ia Lö*nis Lö*nermo dom låg på två ställen
Ta bort

Ma*ia L*nnis Lö*nermo
Ma*ia Lö*nis Lö*nermo Vilka då då??? Eftersom det är delade meningar om det.
Ta bort

S*phie Vik*rgård
So*hie Vike*gård Hans rullväska hittades där man senast säkert såg honom
GillaVisa fler reaktioner · 1 · 3 tim
Ta bort

Ma*ia Lö*nis Lö*nermo
Ma*ia Lön*is Lön*ermo På stationen alltså?
Ta bort

Sop*ie Vik*rgård
So*hie Vi*ergård Ja Påväg bort från stationen
GillaVisa fler reaktioner · 1 · 3 tim
Ta bort

Ma*ia Lö*nis Lö*nermo
Ma*ia Lö*nis Lön*ermo Sophie, tack
Ta bort

R*a Jo*sson
R*a Jon*son Jag har pratat med han som hittade Patriks resväska utanför Rikard Eriksson på en gräsplätt kl 19 samma dag han steg av tåget hans ryggsäck hittades längre upp mot brunnskullen rala
GillaVisa fler reaktioner · 2 tim

Källa:https://www.facebook.com/groups/309599029461663/

En platsangivelse är någorlunda bra och en annan är under all kritik. Om man vet exakt var väskorna hittades kan det väl inte vara så svårt att ange exakt var väskorna hittades. Förvirrade kattakärringar!
Citera
2017-06-18, 18:18
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
I facebookgruppen är det nu en person som hävdar att väskorna har hittats vid en gräsplätt vid Woody samt upp mot Brunnskullen till.

Jävla idioter!

Om det stämmer.

Alltså, förutsatt att det är korrekt: Woody är mycket närmare stationen än vad Dollarstore är.
https://goo.gl/maps/jyXDZUybfuu
Brunnskullen finns med på denna karta: https://goo.gl/9Pe3mP
Det är lite öster om Woody. Man ser kraftledningarna på karta 2.

Citat:
Om man inte har detaljsökt fältet där väskorna hittades så kan man inte utelsuta att han finns i närheten av väskorna, jag inkluderar skogsdungen samt transformatorstationen i detta.

Vet någon vilken gröda som växer på fältet?

EDIT;

Facebookgruppen citat;

Endast ytterkanterna av fälten samt de små trädpartierna på fälten. Sen såklart runt tågspåren. Ej sett någon från MP gå rakt över fälten antagligen pga bonden.

Man söker land och rike runt men har inte detaljsökt närområdet kring där minst en av väskorna hittades.

Svårbegripligt.

MPS har drönartillstånd.
(FB) Julia 48, försvunnen i Åhus, 2016-12-03

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
En sak jag inte förstått: Patrik ska, enligt uppgift, ha lånat mobilen av kvinnan på tåget och ringt sin mamma för att meddela henne vilket nummer hon kan nå honom på. Det måste ju tyda på att han och kvinnan skall ha sällskap en längre sträcka (varför annars meddela mamman om numret?) och därmed ska hon också byta tåg.

Men Patrik hoppar av alldeles efter samtalet till mamman. Gissar på att kvinnan satt kvar.
Väldigt ologiskt.

Hon skulle kanske till Mjölby eller Motala. Patrik skulle ju till Mjölby. Enligt hans mor var det för att pengarna tog slut på Patriks kontantkort som han lånade telefonen, men om hans egen var ok i övrigt (batteriet laddat) så borde han ju ha kunnat ta emot samtal på den.
Citera
2017-06-18, 18:18
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Hon var administratör ett kort tag och har valt att lämna befattningen ikväll. Virrpannan med spekulationer är återigen administratör. Synd, för hon var strukturerad och verkade ha mer vettiga tankar:
"Då vi har en del olika uppfattningar och åsikter inom gruppen, så har jag, dels av egen vilja, dels pga andras önskemål, valt att lämna min plats som admin.
Jag ber därför alla er som tidigare skickat mig pm att skicka de igen, direkt till föräldrarna istället, så all hjälp når dom.
Jag fortsätter självklart att göra allt jag kan för att på något sätt bidra till att Patrik återfinns. Hoppas alla ni andra fortsätter ge Patrik all tänkbar hjälp. Glöm inte heller att ge allt stöd ni kan, till två fina föräldrar. Carina och Jörgen. 💕
Tack till alla er, som jag vet gör vad ni kan. 🌹"

Det inlägget har jag missat!
Hon med kartan kunde bli bra!
En hade tänkt anmäla sig, men ändrade sig i sista stund.
Det är två nya och den "nygamla", som gjorts till administratörer!
Fast med snart 10 000 medlemmar räcker det inte långt!
Citera
2017-06-18, 18:28
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Jävla idioter!
Ja, hur svårt kan det vara att kläcka ur sig detta?

Då är ju chanserna rätt stora att han finns i dungen eller träden kring Ralavägen. Ser tomt och ödsligt ut där.
Vad är det för någon "tandad" formation som ligger ca 200 meter efter Ralavägens slut? Nån ruin?
Citera
2017-06-18, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Om det stämmer.

Alltså, förutsatt att det är korrekt: Woody är mycket närmare stationen än vad Dollarstore är.
https://goo.gl/maps/jyXDZUybfuu
Brunnskullen finns med på denna karta: https://goo.gl/9Pe3mP
Det är lite öster om Woody. Man ser kraftledningarna på karta 2.

-----

Hon skulle kanske till Mjölby eller Motala. Patrik skulle ju till Mjölby. Enligt hans mor var det för att pengarna tog slut på Patriks kontantkort som han lånade telefonen, men om hans egen var ok i övrigt (batteriet laddat) så borde han ju ha kunnat ta emot samtal på den.

Ja Woody ligger närmare stationen och om han tog gångbron över spåren och gick rakt fram så gick han rakt på Woody. Nu återstår att få veta exakt var på Brunnskullen den andra väskan hittades. Ska vi hoppas på att en kattakärring yppar något om det om ett par månader?

Angående mobiltelefonen så finns det olika uppgifter om det, en uppgift säger att mobilen dog, det rimmar bra med uppgiften att mobilen inte gick att spåra.
Citera
2017-06-18, 18:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Då är ju chanserna rätt stora att han finns i dungen eller träden kring Ralavägen. Ser tomt och ödsligt ut där.
Vad är det för någon "tandad" formation som ligger ca 200 meter efter Ralavägens slut? Nån ruin?

Jag har försökt att ta reda på det, kan inte klura ut vad det är för typ av byggnadsverk. Det skuggar marken så sannolikt inte något i ett plan.
Citera
2017-06-18, 19:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det har vid upprepade tillfällen hävdats, från olika håll, att väskorna återfanns på skilda ställen!
En bakom "Dollarstore." Det skall ha varit den, som innehöll mobiltelefonen och datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in