2017-06-18, 13:50
Medlem
jipeesss avatar
ett tips,
börja med att sluta använda religiösa uttryck i din vokabulär; helvetet, djävulen etc..
Citera
2017-06-22, 08:56
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
ett tips,
börja med att sluta använda religiösa uttryck i din vokabulär; helvetet, djävulen etc..
Där tog du mig på snorren, det måste jag erkänna! Har aldrig insett att "konventionella" svordomar faktiskt är mer prokristna än antikristna! Tackar dig ärligt för den insikten, inte var dag jag omformar min åskådning så radikalt.
Citera
2017-08-27, 13:13
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Tex idag görs Islam till en ras och kritik mot Islam sägs vara rasism, eller när muslimer ej respekterar en arbetsplats regler och sedan anmäler arbetsplatsen för "diskriminering" och kvitterar ut stora belopp i skadestånd pga deras kult..

Har hittills ej hört eller läst om en annan religions anhängare som utnyttjar systemet i Sverige så fräckt som muslimer gör för att få en särskild särställning. Möjligtvis är Judendomen en god två i att göra sig offer för kritik DOCK.. Men jag är ej säker..

All form av organiserad religion är farlig.

En annan grej är tex med när Islam kritiseras så ska man alltid kanske blanda in andra religioners anhängare vad de har gjort i historien.. Man kan inte hålla sig till ämnet/sakfrågan när Islam är på agendan utan att lägga locket på och säga tex Kristendomen har inte varit bättre..

Islam har en speciell särställning i religionsdebatten som en ohotad etta.
Du får mig att tro att det finns intelligent liv på jorden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in