Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Ja, hennes advokat berättade för rätten detta dag 2 eller 3 (?) för att förebygga spekulationer kring JMs känslokyla. Men efter det har ju den "stackars kvinnan" gråtit en hel del. Det kan ju i och för sig förklaras med det någon fhl sa typ, hon har en on/off knapp för gråtande.
Via uppmaning till sin advokat så pratar hon allt själv.
10 maj Live svt:
Citat:
42-åringen viskar till sin försvarsadvokat Amanda Hikes, som berättar för rätten, att kvinnan vill förklara sin sinnesstämning.
- Jag har fått en medicin som gör att min sinnesstämning kommer att vara neutral. Det är bara för att jag ska klara av det här. Jag har gråtit varenda dag.
Det blir lokala skurar vid halv tio-tiden, sen uppehåll:
"Åklagaren undrar om hon sett maken ta droger eftersom hon kommer med ett sådant påstående.
Den 42-åriga kvinnan säger ingenting.
Istället gråter hon."
"Hon förklarar i svepande ordalag om att hon sedan barndomen varit van att stänga av sina känslor."
..ingen betvivlar.
Dagen innan verkar vara en dag utan skyfall:
"42-åringen talar klart och tydligt. Hon låter nästan glad på rösten."
"42-åringen växlar mellan att låta trevlig och nästan lite gullig på rösten när hon svarar åklagaren, till att låta lite nedlåtande och skarp."
Svar på en fråga om hur hon reagerar då hon blir pressad:
"Hon blir defensiv och lite irriterad men försöker dölja det, men får ibland en lite spänd röst."
11 maj uppger hon att hon "åt en antidepressiv medicin" vid tiden då Aki dog. Hon har skrivit små meddelanden på apodospåse mig veterligt (Venlafaxin) - finns foto i FUP nånstans.
För övrigt är det en skur vid 16-tiden:
- Aldrig, aldrig, säger kvinnan och gråter."
Mvh, develi Pohlman