2017-06-16, 23:46
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Man kan också ha en helikopterplatta istället för balkong till varje lägenhet så kan man landa på den och plocka upp folk. varför har ingen tänkt på det?

Eller va fan gjordes inte helikopter-vatten-bombning inom första 90 minuterna?
Var fanns dom..?
Citera
2017-06-16, 23:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag tror tyvärr minst 150.

Ja, de flesta rimliga uppskattningar ligger på 150-250. Det är därför som lokalbefolkningen är totalt vansinniga när myndigheterna säger 17 döda och allt är som det ska.
Citera
2017-06-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, de flesta rimliga uppskattningar ligger på 150-250. Det är därför som lokalbefolkningen är totalt vansinniga när myndigheterna säger 17 döda och allt är som det ska.
Vad snackar du för jäkla dumheter? Jag gav en länk nyss till BBC om hur dödstalen beräknas. Ingen har någonstans någonsin sagt att det kommer sluta på 17 döda och "allt är som det ska". Sluta hitta på.

Av lätt insedda skäl kan inte myndigheter sitta och hitta på dödstal även om de förstår att de ligger högre än vad man kan bekräfta. Dödstalen stiger hela tiden och det är vad myndigheterna har sagt att de kommer göra.
Citera
2017-06-16, 23:58
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Myndigheterna säger att det sannolikt landar på tresiffrigt.
Citera
2017-06-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vadå "sökte lite"? Var någonstans hittade du uppgiften om brand på 9 våningar innan fasadbranden? Räknat säger du, du har alltså räknat själv? Utifrån någon bild? Kan du inte länka det, det vore intressant.

Vilken bild skulle vara manipulerad?

Den typen av bilder brukar ju försvinna.
Kanske man kan hitta rätt bilder om man söker. Vi får väl bocka oss och tacka gud att det inte dog fler oskyldiga människor...
Citera
2017-06-17, 00:04
Medlem
Såg för övrigt Jessica Urbanos (12-åriga flickan) föräldrar igår... De såg helt förstörda ut. Det är helt klart en hemsk tragedi.
Citera
2017-06-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Den typen av bilder brukar ju försvinna.
Kanske man kan hitta rätt bilder om man söker. Vi får väl bocka oss och tacka gud att det inte dog fler oskyldiga människor...
Hade du en länk eller inte? Jag börjar förstå på andras inlägg att du är en sån där konspirationstard som uppfinner din egna skenverklighet. Upplysningsvis är du då i fel forumdel. Har du belägg för det du säger, länka, citera och förtydliga. Har du det inte, håll snattran eller skriv dina alster i konspirationsforat i stället.

Summa summarum är att ingenting, inte ett skvatt, tyder i nuläget på något annat än en tragisk olycka som sägs ha startat i ett kylskåp. Elden spred sedan effektivt över hela byggnaden på grund av den eldfängda fasaden. Detta är konsensus idag. Vill du utmana den bilden får du komma med belägg.
Citera
2017-06-17, 00:34
Medlem
Du verkar inte hängt med?
Jag sa ju det, att jag trodde det var en vanlig brand.

Men sedan hörde jag kylskåpet.
Kylskåpsbrand är det vanligaste jag hört talas om. Minst 50 bekanta har dött av det och minst 500 stycken kylskåpsbränder har jag hört talas om i min bekantskapskrets. Jävligt farlig utrustning, om du frågar mig. Känner flera tusen som tagit bort sina kylskåp och bara kör med frys och AC. Kloka människor...

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Hade du en länk eller inte? Jag börjar förstå på andras inlägg att du är en sån där konspirationstard som uppfinner din egna skenverklighet. Upplysningsvis är du då i fel forumdel. Har du belägg för det du säger, länka, citera och förtydliga. Har du det inte, håll snattran eller skriv dina alster i konspirationsforat i stället.

Summa summarum är att ingenting, inte ett skvatt, tyder i nuläget på något annat än en tragisk olycka som sägs ha startat i ett kylskåp. Elden spred sedan effektivt över hela byggnaden på grund av den eldfängda fasaden. Detta är konsensus idag. Vill du utmana den bilden får du komma med belägg.
Citera
2017-06-17, 00:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Kylskåpsbrand är det vanligaste jag hört talas om. Minst 50 bekanta har dött av det och minst 500 stycken kylskåpsbränder har jag hört talas om i min bekantskapskrets. Jävligt farlig utrustning, om du frågar mig. Känner flera tusen som tagit bort sina kylskåp och bara kör med frys och AC. Kloka människor...
Men din djävla idiot! Jag har länkat flera gånger i denna tråd till äldre artiklar om att Londons brandkår rycker ut c:a en gång i veckan för att släcka bränder som startat i kylar och frysar. I Sverige är det likvärdigt vilket jag också har länkat till. De flesta bränder släcks i tid innan det hinner sprida sig såhär katastrofalt och spridningen vet vi ju vad den berodde på i detta fall.

Tänk om du kunde läsa på någon djävla gång innan du sprider din förbannade konspirationsdynga. Och att du inte tar lärdom efter att ha haft fel i hela dit liv, allt du tror på är bara fantasier. Fatta det någon gång. Jag undrar vad det är som är så roligt med att ha fel hela tiden, jag gillar ju att veta hur saker är i verkligheten istället.

Och du hade alltså ingen länk till den där jättespännande misstänkta bilden som du yrade om nyss. Det är så fruktansvärt dåligt, du är så usel i hela ditt forumbeteende så det är patetiskt. Skärp dig!
Citera
2017-06-17, 00:58
Medlem
Citat:
Nej, det är något du definitivt *inte* sagt. Ljug inte om saker som är så snorenkla att kolla upp. Du har frågat (vilket jag först trodde var med ärligt uppsåt) om brandorsaken var känd. När du informerades om vad som framkommit så påstod du att det inte stämmer med din egna, icke-understödda hittepåidé om brand i 9 våningsplan *innan* fasaden tar eld.

Du har ingenstans i denna tråd innan inlägget jag nu citerar skrivit att du tror att det är en "vanlig brand".
Citat:
?
Citat:
Svammel.
Citera
2017-06-17, 01:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Du drar antingen uppgifter ur näsan eller så känner du jävligt många otursförföljda. Typ flera tusen.
Nej, jag tror inte på dig. Alla kylskåpstillverkare hade gått under för länge sen om så vore.
Citera
2017-06-17, 02:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hade ju varit perfekt om brandkåren kunnat skjuta upp rep som hyresgästerna kunna fira ner sig i. Visst det är inte helt riskfritt men bättre att ge dom en chans än att låta dom bli innebrända eller att dom hoppar.

Ja att skjuta upp rep låter realistiskt. Speciellt då att få repen att fästa på en brinnande fasad. Sedan ska man få civila att lyckas med det rekryter i specialförband ofta misslyckas med och fira sig ner. Då vore det bättre om brandmännen först hoppade upp och blåste ut elden. Sedan skulle stålmannen kunna komma förbi och rädda övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in