2017-06-16, 21:25
Medlem
teasardigs avatar
Ord och inga visor i DN:s stora intervju med Anna Kindberg-Batra:

Citat:
Så har vi Jimmie Åkesson som nyligen sa i ett tal att ”jag har flirtat med Anna Kinberg Batra”.
– Det är faktiskt lite äckligt. Jag tror inte att han skulle säga så om någon man. Den enda som jag vill flirta med är min man. Och jag tror att han har mer hår på bröstet dessutom.

Förlåt, vad menar du med det?
– Jag tänker inte diskutera kropp eller kön eller så. Jag tycker att det är rätt lågt faktiskt. Även där verkar det ju fattas argument. Jimmie Åkesson vill ha uppmärksamhet.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kinberg-batra-har-fatt-ny-energi-av-kuppen-inom-partiet/
Det måste vara en av de tyngsta friendzoningarna inom svensk politik. Kommer Jimmie till sist fatta vinken och gå vidare? Eller kommer han fortsätta leva på hoppet? Är det vi åskådare som är lurade? Kan en partiledare kalla en annans invit för äcklig och ändå "hoppa i säng" med dem? Kan Jimmie fortsätta limma på AKB utan att tappa förtroende internt?
Citera
2017-06-16, 21:35
Medlem
Passepartouts avatar
Nej, det kan han inte. När den som mobbas försöker smöra för mobbaren sprids en unken pinsamhet, och det slutar inte väl.
Senast redigerad av Passepartout 2017-06-16 kl. 21:38.
Citera
2017-06-16, 21:38
Medlem
Ollonets avatar
AKB måste väl förstå att Jimmie pratar symboliskt om att flörta.Att tro att Jimmie skulle ha sexuella tankar om en skata som AKB är verkligen att ha höga tankar om sig själv.
Citera
2017-06-16, 21:39
Medlem
MelPoomenes avatar
Svensk politik i ett nötskal. ÄCKLIG!
Citera
2017-06-16, 21:41
Moderator
Fear2bes avatar
Om Batra inte får några komplimanger utifrån så får hon väl ge sig själv komplimanger. Som om Jimmie skulle ha någon form av romantiskt intresse för någon som skulle kunna använda hakan till feministisk snöröjning?
Citera
2017-06-16, 21:45
Medlem
Hahaha reagerar hon så starkt på ordet flirta när det för oss andra är HELT uppenbart vad JÅ menade, så tror jag nog fan de legat med varandra på något hemligt möte.
Citera
2017-06-16, 21:48
Medlem
den tanten är så jävla rädd för vad feminazisen på Aftonbladet/DN tycker. Hon kunde ha avvärjt situationen utan att framstå som passiv aggressiv vilket kräver de skills som man borde kunna förvänta sig hos en partiledare, Sveriges politik och media elit är så grå-mossigt öststat nu att det är "äckligt".
Citera
2017-06-16, 21:50
Medlem
RetroLovers avatar
Hon måste väl ändå fatta att han inte bokstavligen flirtar med henne? Klart hon var tvungen att göra det till en feministgrej med att "han inte skulle säga så om någon man". Tror hon smickrar sig själv lite väl mycket här. Inte för att klanka ner på utseende, men inte fan är hon vacker.
Citera
2017-06-16, 21:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
AKB måste väl förstå att Jimmie pratar symboliskt om att flörta.Att tro att Jimmie skulle ha sexuella tankar om en skata som AKB är verkligen att ha höga tankar om sig själv.

Smutskastning på mellanstadienivå. Killbaciller! Killbaciller! Mindre hår än Nisse! Ha, ha. Dumma dej!

Hur vore det om hon talade politik istället för att klaga på behåring? Det går inte att lita på den kvinnan.

Hanif Bali, var är du?
Senast redigerad av Passepartout 2017-06-16 kl. 21:57.
Citera
2017-06-16, 21:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drone666
Hahaha reagerar hon så starkt på ordet flirta när det för oss andra är HELT uppenbart vad JÅ menade, så tror jag nog fan de legat med varandra på något hemligt möte.

Tänkte samma sak. Hennes uttalande nu får ju en att tänka på typ ifall man möter någon bekant en tidig söndagsmorgon som är fullt uppe i en walk of shame på väg hemåt, och reaktionen när man lugnt frågar hur kvällen var blir direkt panikskrik typ "NEEEJ JAG HAR INTE LEGAT MED XXX IGÅR JAG LOVAAAAAR!!!!!"
Citera
2017-06-16, 22:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror AKB bara som vanligt gör fel och tror att hon som kvinna nu får pluspoäng för att en man sagt ett ord som flirta. Fastän hon inte inser att detta är ett ord politiker använder hela tiden. Flirta med vänstern, flirta med högern. Det har liksom inget att göra med att hon är kvinna och inte sexitiskt fastän hon försöker få pluspoäng för det och felar som hon brukligt nu gör. Hon kanske bara är en dum lantis.
Citera
2017-06-16, 22:38
Avslutad
Detta är nog ett försök att framstå som lite skojigare, kvickare, ja och mer kontroversiell, det gör inget heller.

Hon har ju fått kritik för att hon bara svarar tråkigt och korrekt i intervjuer och debatter.

Kan det vara David Batra som ligger bakom?

Inte mig emot om hon rör sig mot humorn som var i kvarteret skatan.

Fast jag kommer aldrig rösta på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in