2017-06-15, 20:26
Medlem
sebastian_s avatar
Nu är ju drömmen att han går till något kräklag, står där och är riktigt olycklig, möter Milan i CL om några år och att milan slår ut det laget med flera mål.
Citera
2017-06-15, 20:48
Medlem
Istok91s avatar
Horunge är han, det var vi som gjorde han till den målvakten han är.
Citera
2017-06-15, 21:21
Medlem
Cambijaos avatar
Att inte skriva nytt som 18-åring i en av världens största klubbar. Ny värld, mörk värld.
Citera
2017-06-15, 22:18
Medlem
B-Dawks avatar
Tragiskt beslut av Donnarumma. Läser runt på nätet att många gnäller på Raiola. Ja visst han har en del i det hela, MEN hade Donnarumma älskat Milan så mycket som han pratat om tidigare under säsongen ja då hade han skrivit på.

Nu gör han sig själv impopulär bland mer än Milans fans plus att han pissar på klubben. Vidrigt.
Citera
2017-06-16, 07:58
Medlem
Samizdats avatar
Låt honom ruttna på läktaren. Kineserna behöver inte pengarna.

Man måste inte vara en Zanetti, Maldini eller Totti men lite klass kan man väl ändå ha.
Citera
2017-06-16, 19:31
Medlem
läramighackas avatar
https://www.thescore.com/seri/news/1319216-why-ac-milan-isn-t-to-blame-in-donnarumma-debacle
En krönika som förklarar omständigheterna kring hela denna cirkus
Citera
2017-06-16, 19:34
Medlem
Stivalis avatar
Det pekar väl mot toppklubb i absolut världselit för Gianluigi Donnarumma. Napoli är väl för mycket att hoppas på. Det skulle dock kunnat vara det han har i kikaren om det var hans brorsa som i själva verket lockade honom till Milan från första början. Nu spekulerar jag bara eftersom de kommer från Castellamare di Stabia & Gianluigi har tillhört Napolis akademi.

Napoli är trots allt uppe & hugger i toppen, vilket inte var en självklarhet när Donnarumma drog till Milano. Deras förstemålvakt Pepe Reina är dessutom ålderstigen.
Citera
2017-06-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det pekar väl mot toppklubb i absolut världselit för Gianluigi Donnarumma. Napoli är väl för mycket att hoppas på. Det skulle dock kunnat vara det han har i kikaren om det var hans brorsa som i själva verket lockade honom till Milan från första början. Nu spekulerar jag bara eftersom de kommer från Castellamare di Stabia & Gianluigi har tillhört Napolis akademi.

Napoli är trots allt uppe & hugger i toppen, vilket inte var en självklarhet när Donnarumma drog till Milano. Deras förstemålvakt Pepe Reina är dessutom ålderstigen.

Han var under juniortiden hanterad av Inter som han dessutom skrev på för. Men dagen efter så skrev han istället på för Milan som sedan har tränat och lotsat honom till den unika position han är i nu. Och man erbjuder honom riktigt bra lön samt visar att man satsar. Men han väljer ännu en gång att tvärvända och svika.

Han skiter i Napoli.
Citera
2017-06-16, 20:50
Medlem
Finns en anledning att Raiola släpper bomben nu. Donnarumma är i Polen för att spela för Italiens U21. De hoppas såklart att han återvänder i triumf och att han på så vis åtminstone delvis kan få syndernas förlåtelse. Första matchen är mot Danmark på söndag.

Kurvan anser att man inte ska sälja utan låta honom sitta en säsong på läktaren. En investering för framtiden. Har redan läst dillande om att Riola ska koppla in advokater om så sker. Men jag tror att det blir ett svårt case om advokater ska styra uttagningen av lag.
Citera
2017-06-17, 04:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns en anledning att Raiola släpper bomben nu. Donnarumma är i Polen för att spela för Italiens U21. De hoppas såklart att han återvänder i triumf och att han på så vis åtminstone delvis kan få syndernas förlåtelse. Första matchen är mot Danmark på söndag.

Kurvan anser att man inte ska sälja utan låta honom sitta en säsong på läktaren. En investering för framtiden. Har redan läst dillande om att Riola ska koppla in advokater om så sker. Men jag tror att det blir ett svårt case om advokater ska styra uttagningen av lag.
Inte en chans att han får någon förlåtelse för det. Snarare än mer ilska och bitterhet om han gör ett bra em.
Citera
2017-06-17, 06:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Att inte skriva nytt som 18-åring i en av världens största klubbar. Ny värld, mörk värld.

Min bild är att felet ligger i mentaliteten hos spelare, agenter & klubbledningar samt även såklart en publik som mer & mer kräver framgång & investeringar. Jag tror inte att felet ligger i själva systemet, alltså reglerna. Det var sämre innan Bosman-domens förändringar. Fotbollen blev bättre av Bosman-domens orientering mot den vanliga arbetsmarknaden.

Problemet är ju att konsekvenserna inte blivit helt lyckade. Jag vill nog hellre skylla på det "moderna samhället" än på den "moderna fotbollen". Ibland är det svårt att hålla isär då de flyter ihop. Men visst fan var det sämre förr då man inte hade samma frihet som spelare. Konsekvenserna har dock förstört fotbollen mycket. Det är dock inte spritens fel att folk super ner sig.
Citera
2017-06-17, 16:53
Medlem
Säsongens sista match börjar kl 18:00 på Artemio Franchi, Alessandria mot Parma. Kan bli en riktigt fin avslutning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in