2017-06-16, 15:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
att de förlorar healthcare.

Det handlar i värsta fall om "bara" 5% av USA:s befolkning. Troligen kommer ACA inte att tröstas igenom eller att bli 'mjukare'

Trump om ACA i privata möten:
https://apnews.com/b5383189b4dc4dea94890f13846c2639
AP sources: Trump tells senators House health bill ‘mean’
Citat:
President Donald Trump told Republican senators Tuesday that the House-passed health care bill he helped revive is “mean” and urged them to craft a version that is “more generous,” congressional sources said.

Trump’s remarks were a surprising slap at a Republican-written House measure that was shepherded by Speaker Paul Ryan, R-Wis., and whose passage the president lobbied for and praised. At a Rose Garden ceremony minutes after the bill’s narrow House passage on May 4, Trump called it “a great plan.”

The president’s criticism, at a White House lunch with 15 GOP senators, also came as Senate Republican leaders’ attempts to write their own health care package have been slowed by disagreements between their party’s conservatives and moderates.

Trump’s characterizations seemed to undercut attempts by Senate leaders to assuage conservatives who want restrictions in their chamber’s bill, such as cutting the Medicaid health care program for the poor and limiting the services insurers must cover. Moderate GOP senators have been pushing to ease those restrictions.
Citat:
One source said Trump called the House bill “mean, mean, mean” and said, “We need to be more generous, more kind.” The other source said Trump used a vulgarity to describe the House bill and told the senators, “We need to be more generous.”

Visst är det delvist spel för gallerierna, men Trump vet att det blir mycket svårare att vinna 2020 om nuvarande ACA röstas igenom. (Om inte Dems väljer Warren, Hillary eller liknande, då blir en walk over)
2017-06-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det handlar i värsta fall om "bara" 5% av USA:s befolkning. Troligen kommer ACA inte att tröstas igenom eller att bli 'mjukare'

Trump om ACA i privata möten:
https://apnews.com/b5383189b4dc4dea94890f13846c2639
AP sources: Trump tells senators House health bill ‘mean’

Visst är det delvist spel för gallerierna, men Trump vet att det blir mycket svårare att vinna 2020 om nuvarande ACA röstas igenom. (Om inte Dems väljer Warren, Hillary eller liknande, då blir en walk over)
Om det bara är 5 % varför gör dom så stor grej utav det? Speciellt young turks. Sedan att det skulle göra att republikanerna förlorar i 2018.
2017-06-16, 15:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump 24m24 minutes ago

I am being investigated for firing the FBI Director by the man who told me to fire the FBI Director! Witch Hunt

Vad syftar han på?

EDIT:
Aha, troligen på Rosenstein. Trodde att han syftade Mueller.
2017-06-16, 15:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Donald J. Trump ✔ @realDonaldTrump
Why is that Hillary Clintons family and Dems dealings with Russia are not looked at, but my non-dealings are?

Crooked H destroyed phones w/ hammer, 'bleached' emails, & had husband meet w/AG days before she was cleared- & they talk about obstruction?

After 7 months of investigations & committee hearings about my "collusion with the Russians," nobody has been able to show any proof. Sad!

The Fake News Media hates when I use what has turned out to be my very powerful Social Media - over 100 million people! I can go around them

Despite the phony Witch Hunt going on in America, the economic & jobs numbers are great. Regulations way down, jobs and enthusiasm way up!

I am being investigated for firing the FBI Director by the man who told me to fire the FBI Director! Witch Hunt

Vad är det ungdomen säger? Nuff said!
Based President whoop whoop!
Snacka om offerkoftan på ett par där.

Men Trump får vackert vänta.
Vi vet ju att Nixon tog 1år, och han tog dom med handen i kakburken(inte personligen, men ska vi verkligen behöva beskriva detta skeende djupare än detta?).
Så skulle nog gissa på det tar minst denna tid, och på de grejer som startade först.
Det som startat relativt nyss, där har vi än längre tid på innan vi får veta om vad som verkligen händer.
2017-06-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag säger inget om att det bildas flyktingar, det jag säger är att de hade kommit oavsett.

Lägger noll vikt på det egenskaper du vill ge Hillary som president, det är inget annat än dåliga spekulationer.

Jag är personligen för att man tar handen ifrån mellanöstern, då vi kommer aldrig lösa problemen de har.
Det kan dom bara själva göra.

Sen hur ofta är USA inbjudna att bomba och sätta kängor på marken?

Flyktingar och arbetssökare kommer om man säger willkommen eller om man, som Persson, tydligen lovade Bush att ta emot flyktingar.

Hur gör du då du röstar då du inte kan göra en bedömning av Hillary från hennes tidigare och nuvarande politik? Jag brukar i alla fall vid val fundera över vad folk gjort eller inte gjort innan jag lägger min röst. Kalla det spekulation eller vad du vill, för framtiden vet vi ingenting om men folks agerande innan brukar vara en bra indikation på hur de kommer att agera senare.

Ja just det. USA bjuder in sig själv att bomba och sätta kängor på marken. Kan inte komma på att de blivit inbjudna, om inte av några marionetter, någonsin att lösa länders inre angelägenheter.
Senast redigerad av Ikea-Kamprad 2017-06-16 kl. 16:06.
2017-06-16, 16:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Flyktingar och arbetssökare kommer om man säger willkommen eller om man, som Persson, tydligen lovade Bush att ta emot flyktingar.

Hur gör du då du röstar då du inte kan göra en bedömning av Hillary från hennes tidigare och nuvarande politik? Jag brukar i alla fall vid val fundera över vad folk gjort eller inte gjort innan jag lägger min röst. Kalla det spekulation eller vad du vill, för framtiden vet vi ingenting om men folks agerande innan brukar vara en bra indikation på hur de kommer att agera senare.

Ja just det. USA bjuder in sig själv att bomba och sätta kängor på marken. Kan inte komma på att de blivit inbjudna, om inte av några marionetter, någonsin att lösa länders inre angelägenheter.
Nu pratar vi om annat och nivån på invandringen, det vi pratade om först var om dessa skulle existerat utan Obama och svaret är Ja.

Du ger henne egenskaper i framtiden, och lagt för stora växlar på nått som varit ett beslut taget av felet än en enda enskild person.
Jag är inget fan av Hillary, men ge egenskaper som är tveksamma underlåter inte jag mig att göra.
Men Hillary var bara en av många som röstade för krig, men detta var baserat på felaktiga uppgifter.
det får man inte glömma.
Sen felaktiga är väl inte rätt ord, lögn känner mer nära här.
Men en del tog tag i detta och röstade nej, alla dessa ska ha kudos oavsett partitillhörighet.

Även jag är starkt emot och ta emot flyktingar vi inte kan ta hand om, flyktingar i sig har jag inget emot.
Men visst man ska ha koll på vad man tar in.

Och detta med kängorna på marken och inbjudna, det kom av "...känns det inte lite konstigt att oinbjudna amerikanska armén tar sig ton i ett annat land?".
Detta sker ju på löpande band för varje president det senaste, utan Carter som inte avlossa ett skott tydligen.
2017-06-16, 17:00
Medlem
De kan hålla på och tröska fram och tillbaka med en ny hälsovårdsreform. Så länge de håller fast vid ett invecklat privat sjukförsäkringssystem med försäkringsbolag inblandade som profiterar på människors hälsa kommer detta elände fortsätta med delar av befolkningen som inte har råd betala premier. Ett enda schackrande fram och åter där en grupp kan få gynnsammare villkor på bekostnad av en annan grupp, vilket leder till nya förhandlingar om och om igen. Sen i slutändan återstår att utse vinnare och förlorare I det senaste förslaget skulle pensionärer få avsevärt högre premier och yngre vill jag minnas förmånligare villkor.

USA är det enda industrialiserade landet med hög bruttonalprodukt i världen, som håller fast vid detta eländiga system, vilket är mycket mer kostsamt beräknat BNP per capita än i andra länder med skattefinanserad allmän hälsovård. Dessutom sämre vård. Sverige ligger exempelvis i topp bland EU länder när det gäller professionell sjukvård.

Minns att Hillary Clinton var här i Sverige under Bill Clintons presidantperiod och studerade vår sjukvård. Tog med sig dessa idéer när hon åkte hem igen och försökte lobba för en liknande reform i USA men stötte på patrull. Obamacare blev dessutom en halvmessyr då det ursprungliga förslaget stötte på motstånd bland republikaner.
2017-06-16, 17:09
Medlem
baggebo1s avatar
Hur många gånger har jag skrivit i olika Trumptrådar att det är Trumps ickeantisemitism som är det stora problemet? Hur många gånger har jag sagt att det blir denna ickeantisemitism som till slut krossar honom?

Är någon förvånad över att jag fått rätt? Är någon förvånad över att Trump nu själv erkänner att samma jävla jude han tar in i administrationen ger honom råd som juden senare använder för att utöka häxjakten? Ja. Det är klart ni är förvånade. Det är nämligen ickeantisemitens signum. Se samma sak en miljon gånger men aldrig dra någon slutsats. "Nästa jude är säkert bra". Fy fan vad jag hatar er.
2017-06-16, 17:13
Medlem
HelloChrists avatar
50% approval rating!

Winning!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/875732813278048256
2017-06-16, 17:19
Medlem
Slottsherres avatar

Ny twitterstorm och ny orgie i självömkan från denna cry-baby till president.

Men vad menar han med detta? Är det Rosenstein han syftar på? Han utreder väl inget?
Eller är det Mueller? Men han har väl aldrig sagt till Trump att sparka Comey?
Eller är det totalt förvirrad paranoia?
2017-06-16, 17:28
Medlem
HelloChrists avatar
http://www.foxnews.com/politics/2017/06/16/trump-on-alleged-russian-collusion-no-proof.html
A source confirmed to Fox News that Trump's tweet was referring to Rosenstein.

Rosenstein's May memo critical of ex-FBI Director James Comey's performance was among the reasons cited by Trump and others in Comey's firing. Soon after Comey's ouster, Rosenstein -- who had been Comey's direct superior at the Justice Department -- appointed Mueller, a former FBI director himself and a friend of Comey's, to lead a wide-ranging probe, ostensibly focused on Russian meddling in the U.S. presidential election but also encompassing a host of allegations made against Trump and his associates.
2017-06-16, 17:35
Medlem
HelloChrists avatar
Så.. Sammanfattningsvis så ska alltså Mr. Trump "utredas" utav Korrupte Comey's vän Mueller, ett gäng Clinton-donatorer och så insidern Rosenstein?

Hittar de ändå ingenting nu så kan det bara betyda att Mr. Trump är helgonet själv.
Med den typen av resurser och ondsint målinriktning skulle man t.om hitta tillräckligt för att fängsla Astrid Lindgren, så hittar de inget nu så kan vi nog konstatera att Mr. Trump är en av världens hederligaste människor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in