2017-06-16, 12:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Äckligt att det börjar hända saker även i de förhållandevis okej delarna av Tynnered.
Vill bara upplysa dig om att det säljs ganska mycket droger i området du kallar okej. Om du bor där så vet du redan det, eller så lever du i förnekelse. Jag vet till 100% att det finns fler än BO som håller på med detta i det direkta närområdet till mordplatsen.
Citera
2017-06-16, 12:12
Medlem
Citat:
Äckligt att det börjar hända saker även i de förhållandevis okej delarna av Tynnered.

Sydväst har varit GBGs hotspot i år, nu har det iofs varit förhållandevis få skottlossningar, 8 st med denna inkluderad, men 6 av dessa har varit i Sydväst, 2 i Angered, och ingen på Hisingen än så länge.
Citera
2017-06-16, 12:18
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nej, det gör han inte alls!

EDIT;
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Dawit&Search%5Bpers onal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=Göteborg&_=&

Han som misstänks vara BO finns inte med i listan när jag söker på Dawit i Frölunda.

Men enligt gp är den skjutne en del i gängkriget;
http://www.gp.se/nyheter/en-person-skjuten-till-döds-1.4368883
Jo det gör han:
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=DAWIT+Meruse+Tadess e&Search%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&
Citera
2017-06-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vi har alltså 2 dödsskjutningar och 2 kast från balkong, de senaste 12 timmarna.

Det känns inte som att läget är under kontroll.

Om jag ska vara ärlig så ser inte frölunda ut så illa som det låter. Massa normalt ikke kriminellt folk, svenskar och blattar går ihop, oavsätt vart.

sen på kvällar kan jag tänka mig att det är illa kanske, känns inte som ett ställe som det hönder massa skjutningar på,
Citera
2017-06-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Om jag ska vara ärlig så ser inte frölunda ut så illa som det låter. Massa normalt ikke kriminellt folk, svenskar och blattar går ihop, oavsätt vart.

sen på kvällar kan jag tänka mig att det är illa kanske, känns inte som ett ställe som det hönder massa skjutningar på,

Frölunda har väl enligt mig alltid varit lite lattjo lajban, men ja, inte direkt så att man skiter i byxorna om man är där på dygnets normala timmar. Skall väl nämna att jag inte är uråldrig, så med alltid, är det under en begränsad tidsperiod.

En sak som personer som inte känner till GBGs inofficiella (och officiella)platsnamns bör ha i åtanke är att Västra Frölunda är en av Sveriges största postorter sett till befolkningsmängd, det är ett rätt stort område.

För att illustrera med ett exempel, låt oss ta verksamheterna nere vid Nya Varvet, dessa har Västra Frölunda som postort, medans man oftast menar området runt Frölunda Torg när man snackar om Frölunda, som alla(i GBG) vet, är det två helt olika delar av Göteborg, och jag skulle tippa på att det kanske är 5 km fågelvägen mellan dessa två platser.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-16 kl. 12:46.
Citera
2017-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vill bara upplysa dig om att det säljs ganska mycket droger i området du kallar okej. Om du bor där så vet du redan det, eller så lever du i förnekelse. Jag vet till 100% att det finns fler än BO som håller på med detta i det direkta närområdet till mordplatsen.

Så klart. Droger, blottare, inbrottstjuvar och andra skummisar har funnits i området länge. Nu syftade jag på skjutning och tunga vapen som använts i direkt närkontakt till "vanliga" människor.

Alla som bor i V:a Frölunda vet ju om att skiten börjar på andra sidan Skattegårdsvägen, vid stora Grevegård, Opal och Briljant/Smaragdgatan. Håller man sig på rätt sida, dvs från och med Lilla Grevegård, Smycke m.m, så har den sidan alltid varit förhållandevis lugn om man jämför, med tanke på att det till störst del är bostadsrätter och villor, väldigt vitt och i övrigt kristet område. Det var det jag menade. Otippat att någon blir skjuten uppe på Guldringen.

Förövrigt så är Frölunda inte så illa som folk utifrån tror, så länge man umgås i rätt kretsar och håller sig till lugna områden.
Senast redigerad av -platinium 2017-06-16 kl. 12:41.
Citera
2017-06-16, 12:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Så klart. Droger, blottare, inbrottstjuvar och andra skummisar har funnits i området länge. Nu syftade jag på skjutning och tunga vapen som använts i direkt närkontakt till "vanliga" människor.

Alla som bor i V:a Frölunda vet ju om att skiten börjar på andra sidan Skattegårdsvägen, vid stora Grevegård, Opal och Briljant/Smaragdgatan. Håller man sig på rätt sida, dvs från och med Lilla Grevegård, Smycke m.m, så har den sidan alltid varit förhållandevis lugn om man jämför, med tanke på att det till störst del är bostadsrätter och villor, väldigt vitt och i övrigt kristet område.
Om man ska räkna så så är det ju extremt få områden som är farliga/illa/utsatta. Jag menar att när drogförsäljning sker i och utanför trappuppgångar... Ja då är det illa. Och då är området där denna skjutning ägt rum definitivt utsatt. Givetvis förstår jag vad du menar med andra sidan Skattegårdsvägen, men enligt mig är det en antingen förlegad eller rent felaktig uppfattning.

Edit: detta blev nog väldigt OT.
Senast redigerad av crillecrille 2017-06-16 kl. 12:47.
Citera
2017-06-16, 12:50
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Mångkulturen kommer att fortsätta sprida sig tills den finns överallt.
Du ska inte känna dig trygg nånstans, då har svenskarna fått sitt drömsamhälle.
Citera
2017-06-16, 13:00
Medlem
Om jag förstått det rätt så är det här skottlossningen ägde rum och kroppen hittades

Google Maps

Verkar även som att en ruta kan ha blivit prickad av skott och några rapporterar att de fått kulor in i lägenheten.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/m%C3%B6rdarna-sk%C3%B6t-rakt-in-hos-familj-1.4369212

Verkar också vara bekräftat att det är gängrelaterat.
https://www.gp.se/nyheter/en-person-skjuten-till-d%C3%B6ds-1.4368883
Citera
2017-06-16, 13:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vet vi om det är Dawit Tadesse som är BO?
Citera
2017-06-16, 13:15
Medlem
mordrotelns avatar
Enligt säkra källor så är det D*wit som vart mördad.
Citera
2017-06-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Vad gör en skolklass ute kl 01:00 på natten? Tror du trollar för det finns knappast hela klasser med afrikanska ungdomar som går i skolan.
Afrikaner med skumma avsikter rör sej alltid i flock. Besök vilket svensk stad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Hur som helst, bra att han är död.
Han studerade nog inte på Chalmers så jag instämmer.
Senast redigerad av eleakim 2017-06-16 kl. 13:38. Anledning: Felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in