Citat:
Ursprungligen postat av
SmalloSmisk
Om jag ska vara ärlig så ser inte frölunda ut så illa som det låter. Massa normalt ikke kriminellt folk, svenskar och blattar går ihop, oavsätt vart.
sen på kvällar kan jag tänka mig att det är illa kanske, känns inte som ett ställe som det hönder massa skjutningar på,
Frölunda har väl enligt mig alltid varit lite lattjo lajban, men ja, inte direkt så att man skiter i byxorna om man är där på dygnets normala timmar. Skall väl nämna att jag inte är uråldrig, så med alltid, är det under en begränsad tidsperiod.
En sak som personer som inte känner till GBGs inofficiella (och officiella)platsnamns bör ha i åtanke är att Västra Frölunda är en av Sveriges största postorter sett till befolkningsmängd, det är ett rätt stort område.
För att illustrera med ett exempel, låt oss ta verksamheterna nere vid Nya Varvet, dessa har Västra Frölunda som postort, medans man oftast menar området runt Frölunda Torg när man snackar om Frölunda, som alla(i GBG) vet, är det två helt olika delar av Göteborg, och jag skulle tippa på att det kanske är 5 km fågelvägen mellan dessa två platser.