2017-06-15, 16:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Med förhoppning om att PR efter detta kan lämnas därhän i tråden, vill jag göra några slutliga kommentarer och rättningar till delen om honom i programserien om Helena.

Enligt uppgift, så:

* Var den restaurang som PR sade att han besökte lördag kväll den 13 juni -92 inte stängd för renovering. Däremot var garderoben, där han brukade lämna i sin jacka, stängd.

* Ska han inte varit anhållen i två dygn, utan i tre.

* Ska han inte ha pratat in på journalistens telefonsvarare, utan pratat direkt med denne.

* Ska polisen inte ha spårat samtalet, utan anlitat en lingvist, som trodde att samtalet kom från svenskfödd afrikan... De ville även få det att det var PR:s bror som ringde.

* Ska PR ha menat det han sade i den omnämnda intervjun, men inte förstått att det kunde tolkas fel.
Citera
2017-06-15, 16:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Angående blodspåret på Helenas sko.

"Johanna Björkman är DNA-expert och advokat. Hon säger att tekniken har gått framåt sedan 1992 när Helena Andersson försvann. Det är ett litet blodspår på Helenas skor och hon menar att man bara har en chans att få fram en DNA-profil. Om det ens går.

– Det viktiga är faktiskt att våga göra det här försöket och ta fram DNA-profilen. Då har man i alla fall ett steg, en liten väg på den långa vägen som är kvar, säger Johanna Björkman."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6718178
Citera
2017-06-15, 16:56
Medlem
Själv känner jag mig som den fåntratt jag är efter att ha lyssnat igenom de fyra radioavsnitten. Har tidigare kommenterat Ulrikas medverkan i både efterlyst och GW:s mord som lite kyligt och konstigt. Nu, efter att ha hört hennes egen version av vad som hände, så råder det ingen tvekan. Man kan nästan ta på den smärta och frustration hon måste känna. Förlåt Ulrika om du läser denna tråd. Förhoppningsvis struntar du i vad en idiot som jag skriver. Det är naturligtvis lätt att sitta framför datorn och tycka en massa. Man kan ju alltid...peppar, peppar, ta i trä...hoppas att man lär sig att tänka till en extra gång i fortsättningen.
Citera
2017-06-15, 17:05
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Själv känner jag mig som den fåntratt jag är efter att ha lyssnat igenom de fyra radioavsnitten. Har tidigare kommenterat Ulrikas medverkan i både efterlyst och GW:s mord som lite kyligt och konstigt. Nu, efter att ha hört hennes egen version av vad som hände, så råder det ingen tvekan. Man kan nästan ta på den smärta och frustration hon måste känna. Förlåt Ulrika om du läser denna tråd. Förhoppningsvis struntar du i vad en idiot som jag skriver. Det är naturligtvis lätt att sitta framför datorn och tycka en massa. Man kan ju alltid...peppar, peppar, ta i trä...hoppas att man lär sig att tänka till en extra gång i fortsättningen.

Känner likadant. Det går inte att sätta sig in i deras situation. Samtidigt är det bra att man här kan skriva vad man känner och tänker. Vrida och vända på allting. Spåna. Jag tror U struntar i det, smärtan är större än så.
Nu väntar vi på ett namn....
Citera
2017-06-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Funderat på vart Bickan som skrev så mkt i tråden och skrev om olika platser???
Vill du ge dig till känna???

Jag skickade en fråga om hon visste något om B.B's intresse för yngre flickor
och att de bodde grannar till henne.
Nånstans har jag även ett svagt minne att Helena jobbade eller hjälpte BB med något arbete?

Det är bara en fundering här nu när namnet dyker upp.....

Vem är/var Bickan? Och varför så tyst nu?
Var Bickan den som bragde Helena om livet och förvillade alla???

Bara spekulationer...

Många måste ha sett vem denna person var på Stadt om han gjorde närmanden
på Helena men blev avvisad och jag hoppas verkligen att de ringer polisen....

Verkar OTROLIGT korkat att gå med någon ner på stigen av Helena mellan fängelset
och vattnet om det var någon hon inte ville ha att göra..
Väntade någon hon litade på där...????

Kom igen nu Mariestadsbor!

Är helt säker på att flera sitter på namnet om personen är från trakten!

Så de stackare som blivit oskyldigt anklagade blir fria och Helenas familj
får frid och ro och ett slut på det hela...

'

Söker ochså inlägg från Bickan " vet du på ett ungefär vart dessa hittas i tråden ... kolla igenom lite men det var måååånga inlägg att gå igenom 😕
Citera
2017-06-15, 17:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Angående stigen som ev. Helena och killen med pilotglasögonen gick ner på.

(Från chatten i eftermiddag på P4 Skaraborg.)

"Linda: Att dom svänger in till höger efter bron behöver ju inte betyda att dom fortsatte den vägen/stigen. Nån av dom kanske skulle kissa/spy, och sedan vänder dom tillbaka.

Mats, Sveriges Radio: Så kan det vara. Vad polisen sagt till oss är att det fanns en stig bakom fängelset som man kunde gå och sedan ansluta till den stig där Helenas tillhörigheter hittades. Man har i utredningen också konstaterat att detta inte var någon omväg jämfört med att gå den stora vägen.
13:23, 15 June 2017"

(Min fetmarkering)
Citera
2017-06-15, 17:27
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Med förhoppning om att PR efter detta kan lämnas därhän i tråden, vill jag göra några slutliga kommentarer och rättningar till delen om honom i programserien om Helena.

Enligt uppgift, så:

* Var den restaurang som PR sade att han besökte lördag kväll den 13 juni -92 inte stängd för renovering. Däremot var garderoben, där han brukade lämna i sin jacka, stängd.

* Ska han inte varit anhållen i två dygn, utan i tre.

* Ska han inte ha pratat in på journalistens telefonsvarare, utan pratat direkt med denne.

* Ska polisen inte ha spårat samtalet, utan anlitat en lingvist, som trodde att samtalet kom från svenskfödd afrikan... De ville även få det att det var PR:s bror som ringde.

* Ska PR ha menat det han sade i den omnämnda intervjun, men inte förstått att det kunde tolkas fel.

Mycket möjligt han är oskyldig med tanke på vad som framkommit men att säga "polisen får aldrig fast mig dom har inte ett skit" gör inte det svårare att se honom en kandidat.
Citera
2017-06-15, 17:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Mycket möjligt han är oskyldig med tanke på vad som framkommit men att säga "polisen får aldrig fast mig dom har inte ett skit" gör inte det svårare att se honom en kandidat.

Oavsett vad han sade för drygt 20 år sedan, så är han avskriven i dag.
Citera
2017-06-15, 17:53
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Söker ochså inlägg från Bickan " vet du på ett ungefär vart dessa hittas i tråden ... kolla igenom lite men det var måååånga inlägg att gå igenom 😕
Att söka är inte att tänka på eller?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1063442
Citera
2017-06-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Hej, nej men i 4:e delen i P4 skaraborg 4:50 så sägs det att någon i "rally" race av de minderåriga på ekudden håller på att köra över en gubbe där som fick kasta sig åt sidan.
Har läst tidigare i tråden att denna gubbe då kanske skulle vara BB eftersom han bodde inärheten ? och tydligen hade vart skadad dagen efter? någon annan som vet mer ?

http://sverigesradio.se/fallethelena/

Ojojoj vilken praktskandal om gubben är skyldig.
Citera
2017-06-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ojojoj vilken praktskandal om gubben är skyldig.

Hur gammal är han idag?
Citera
2017-06-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Att söka är inte att tänka på eller?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1063442
Va ju det jag gjorde men inte hittade ! är inte varm i kläderna än att hitta allt på FB ... ber om ursäkt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in